BB2 Champions CUP, nya regler för kval (CCL)
CCL ändrar kvalreglerna och tar emot 64 bästa coacherna från säsongen till slutspel, istället för 32.
Här är vad de skriver.
From Season 33 we’ll be trialing a 7 week season and an expansion to 64 teams in the seasonal playoffs ("Champion Cup"). The season will qualify the best team of each race and the next highest 40 coaches. Max 5 of each race total. If a coach has qualified multiple races, the default ordering is 1) Racial Lead 2) Highest Rank. As usual, you can still contact our admin team with an alternative preference list, but if they haven't received any message within 2 hours of the end of the season then your ticket will be sent to the default first choice.
6 veckor kvar så bara att gå in och skapa ett lag.
Kvaliteten över lag har gått ned i CCL men slutspelet borde nu bli fullt av duktiga coacher, hoppas vi på planen
Här är vad de skriver.
From Season 33 we’ll be trialing a 7 week season and an expansion to 64 teams in the seasonal playoffs ("Champion Cup"). The season will qualify the best team of each race and the next highest 40 coaches. Max 5 of each race total. If a coach has qualified multiple races, the default ordering is 1) Racial Lead 2) Highest Rank. As usual, you can still contact our admin team with an alternative preference list, but if they haven't received any message within 2 hours of the end of the season then your ticket will be sent to the default first choice.
6 veckor kvar så bara att gå in och skapa ett lag.
Kvaliteten över lag har gått ned i CCL men slutspelet borde nu bli fullt av duktiga coacher, hoppas vi på planen
Comments
Jag gillar det inte, men spelar ändå.
Det var min feedback när man presenterade förslaget. Gillar man dem inte kan man alltid spela dem själv.
Helt klart en bashheavy liga men jag spelar sällan det. Denna säsong kör jag highelfs och har hitills inte möt chorfs, dock två av 8 matcher mot dvärgar. Resterande av variation tror jag. Väldigt bra för att lära sig spela säkert
2 min.
@coma
tur att din är minimal då
Kan krävas en definition där - tycker khemri och dvärg är mer cerebrala än Wood elf, men de kanske räknas som kontroll?
@Pellevin håller med dig där också Pellevin att fler turns är enklare med bash.
Tyvärr är ju turn timer ett nödvändigt ont online då folk skulle vänta ut klockan och bara ödsla din tid om det inte fanns.
Kanske säger mer om mig än gemeneman. Men att försöka lirka ut en riktig gröt av spelare med guard/standfirm lite varstans så tycker jag att bashlag tar betydligt mer tid att spela. Medans alv-lir går relativt fort.
Helt klart en bashheavy liga men jag spelar sällan det. Denna säsong kör jag highelfs och har hitills inte möt chorfs, dock två av 8 matcher mot dvärgar. Resterande av variation tror jag. Väldigt bra för att lära sig spela säkert
[/quote]
Jag har spelat 12 matcher med mina Humans nu, har nog mött chaos dwarfs hälften av matcherna. 3-4 på raken nu. Så är det oavsett vad jag spelar för ras och vilken TV jag är på.
Jag har spelat 12 matcher med mina Humans nu, har nog mött chaos dwarfs hälften av matcherna. 3-4 på raken nu. Så är det oavsett vad jag spelar för ras och vilken TV jag är på.
[/quote]
Här har vi lite stats för sånna som gillar fakta och att nörda in sig. Detta är från förra säsongen.
Staplarna hade inte namn så jag textar ordningen här.
Human, Dwarfs, Skaven, Orcs, Liz, Gob, Wood, Chaos, Darkies, Undead, Haflings, Norse, Amazon, Pro Elfs, High, Khemri, Necro, Nurgle, Ogre, Vamp, Chaos dwarfs, Under world, Bretts, Kislev.
Klart bashheavy men Chorfs spelas inte flest matcher under säsongen även fast Crucifer kan klämma 200-300 bara han på en säsong.
Till 2 minutersfrågan.
Tiden är klart önskvärd att ändra men jag timade 1:08 av en runda, hade redan tagit 1:54 när den slutade. Detta beror givetvis på hur mycket man blockar osv. Jag själv tycker 3 minuter är optimalt i BB2.
Hur som helst angående tiden är det inte möjligt att ändra här, utan det är vad det är.
Enjoy och lär alla som vill utvecklas.
PS. vill man grotta ned sig i statestik är denna sida fantastisk.
http://www.mordrek.com/goblinSpy