Danish Open FUMBBL

edited June 2020 in Turneringar
Både jag och Coma spelar Orker. Jag snodde Comas build, men tog några andra skills.

Coma möter Kaoz Dvärgar

Jag möter flings med Deeproot och 4 RR, har även MultiBlock och Guard på varsitt Träd.
Han snor 2RR får cheeringfans och har Leader, vilket att han börjar med 8RR.

Comments

  • Deeproot fångar bollen! :D
  • kaju wrote: »
    Deeproot fångar bollen! :D

    Nice!
  • edited May 2020
    Coma mot Justiciums necro, 4 guard

    Jag mot Yenas Bretts, Zug och Bo
  • Coma förlora, såg bra ut i början.

    Jag drawa med en GFI.

    Nu möter Coma Slann och jag möter Nurgle. Kul när det är så brett med lag.
  • Jag vann mot Nurgle

    Coma låg under med 0-2. Gjorde mål runda 6. Motståndaren leapar över och kastar till comas endzone. Inga rerolls kvar för coma. Det händer lite grejer, jag kollade inte så noga.
    Ork thrower pass 6+, intercept chans, fail, fångar på 4+ i tacklezone med Blitzer, dodge, GFI, GFI, MÅL!!!
  • Värt att se på.
    justicium necro mot trippleskull dark elf
    https://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=4189045
  • kaju wrote: »
    Värt att se på.
    justicium necro mot trippleskull dark elf
    https://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=4189045

    Är det något jag missar eller varför tog Justicum skull på sista blocken istället för push och försöka dodga igenom för en draw?
  • @melisqus spoilers! :D
  • Är det något jag missar eller varför tog Justicum skull på sista blocken istället för push och försöka dodga igenom för en draw?[/quote]

    Han skrev samtidigt han spelade. Så det blev skull. Annars hade han 4+ 3+ chans.
  • jag fick 3-3-0

    Coma fick 2-3-1
  • @kaju kan det vara så att din build var lite bättre alltså? ;)
  • coma wrote: »
    @kaju kan det vara så att din build var lite bättre alltså? ;)

    Nää jag tror jag spelade bättre helt enkelt. ;)
  • Nej men seriöst så var våra rosters nästan lika till skillsen. Jag hade väl mer eller mindre kopierat som vanligt.
    En Mighty Blow och en Tackle var väldigt bra i detta format.
    Du blev väl utbashad några gånger, jag blev inte det nån gång.
    Jag hade två lätta motståndare i början. Wood Elf bullshitt:a lite för mkt. Han som spela med Karla bråkade jag ganska länge om bollen, men till slut fick han in den. Där kunde det ha gått hursomhelst.
  • Jag har svårt att välja mighty blow som skill eftersom det är så många andra skills som känns viktigare. Oftast gör den väldigt lite skillnad känner jag och en guard eller block till gör mer skillnad oftare men det beror så klart på vilka match ups man får. Klurar lite på att göra en build med 2 RR och shnds för att opta mitt skill val med 4 blockorcs.

    Den match som borde varit lätt men inte alls var det pga Slann trams som lyckades lite för bra går det ju att läsa om ovan.

    En rolig statistik den här gången (för den som tyckte att min tidigare angående amazonernas framfört på Fumbbl var underhållande) var att jag valde Heads på coinflippen 6 av 6 matcher och myntet landade på heads 1 gång. Det borde väl bevisa att det är samma odds att intercepta som att plocka upp bollen med ag3?
  • kaju wrote: »
    jag fick 3-3-0

    Coma fick 2-3-1

    Bra jobbat @kaju och @coma
Sign In or Register to comment.