best uppercut s 14

edited August 2014 in StockBowl
Insåg att jag missat att göra en tråd. Samma princip som förra säsongen.
Länka matchen på stockbowls sida skriv total inducement och så hoppas vi att någon som inte varit på samma turneringarsom mig vinner för första året

1. 450k @jori3641
2. 400k @Mago
3. 360k @Gimpen
3. 360k @JohnnyD
4. 310k @Mago
5. 250k Muffloo @mufflo
6. 240k Muffloo @mufflo

Comments

  • http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1307

    240k inducement till mig. Slutade med en härlig 2-1 seger!
  • Kul. Vad tog du för inducements?
  • Helmut och en apo. Använde helmut på ena sidan och flyttade boll på andra, tacksamt nog fokuserade min motståndare alldeles för mycket folk (i min mening) på att få ner honom. Mot slutet av första halvlek hade jag lyckats hålla honom kvar kring LOS eller på fel sida och kunde skydda min bollhållare från den enda spelare som kunde nå honom (en saurus som behövde göra 5 dodges och 2 gfi för att få en uphill block mot mig). Jag gjorde mål i min r8 och han försökte inte OTT med att knuffa. I hans halvlek höll jag honom på sin sida till turn 4 då han lyckades slå ut flera spelare, dodga med två skinks och passa in en td. Sen hade han spelaröverläge, crowdade min bollhållare som ändå kunde passa som vanligt tack vare NoS, hans skink missade intervept och min catcher tog emot. Sedan började en historia med massa dodges, uphillblockar (taktiskt valda för att få honom ur vägen) och gfi. Jag kunde göra mål men behövde ge honom 2 turns att kvittera på. Tacksamt flyttade han bara en skink inom målräckvidd istället för de två som fanns kvar utöver bolljagaren. En blitz och knuff och segern var ett faktum!
  • edited May 2014
    http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1322

    360k. En galet svettig match som kunde sluta hur som helst. 3st boneheads i samma runda från motståndaren fixade biffen och 1-0 till titanerna blev slutresultatet.
    inducements i matchen var 1 extra apo, 1 RR och en wiz.
  • http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1354

    Säsongsrekord i publikantal, grodor som kör galna manövrar med hopp och passningar samt en intercept som blev grunden för segermålet och ett dödsfall (som blev räddat av apotekare). Matchen hade allt!

    250k inducements och seger 2-1 till systrarna. :)
  • Grattis Mufflo :)
  • http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1361

    En tung match som vände i drönarnas favör efter en mirakelrunda i första halvlek med två cas och en ko...

    310k inducements, 2-1 vinst.

    Mina inducements var dock sådär, jag fick använda briben på första foulen (1+1) och min lightning bolt mot ST4-wardancern fizzlade...
  • edited July 2014
    Matchen

    Samma nivå som Gimpen glider jag in på då... 360k med Ratus Nosferatus mot Darkland Slavehunters. Tog en Helmut, en wizard och en bribe. Helmut började i vanlig ordning med att såga sig själva första rundan i matchen och försvinna för resten av halvleken. Dock fungerade både bribe och wizard rätt bra, så på något sätt så lyckades blodsugarråttorna hämta hem 1-0 seger med 1-8 i CAS.
  • Trist läsning detta. Jag har bara 350k inducement mot Jonas nästa torsdag :P

    Får väl dumpa en rotter och komma upp i 390 :)
  • edited July 2014
    Men sådär då! 400k inducements till Goblins och en vinst. :P Inte alls tursamt eller så...

    3 bribes, 1 babe och 2 100k kort blev det. Ett av korten var extra training, det andra Knutts spell of awesome strength.

    Länk till resultatet.

    Det började bra med en casad loner-groda i runda ett, men sedan gick det utför och Slann skuttade och tog bollen och lyckades göra 1-0 i slutet av första halvlek.

    I andra hade goblinsen tuffat till sig och en lite exponerad bollhållare, en kastad goblin och lite härjande senare var resultatet 1-1.

    Jag använde sedan kortet och dodge:ade in en ST4 goblin i cagen och lyckades poppa bollen, plocka upp den i en tackle zone (med pogoern) och sedan smita iväg. :P
  • Mago wrote: »
    Men sådär då! 400k inducements till Goblins och en vinst. :P Inte alls tursamt eller så...
    Stiligt! Men hur blir det då, är det du och björn som leder, är det commishvinst eller Är det helt enkelt du. Det får nog helt enkelt vara du!
  • edited August 2014
    Mago: Mnjaa, lite tur hade du kanske, men så farligt var det definitivt inte. Det var en välförtjänt seger.
  • edited August 2014
    Mina Dunwyngrodor tog tillbaka hedern via en seger med 450k inducements mot Darkland Slavehunters.

    http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1398

    Jag köpte in Helmut Wulf (110k), merc linefrog (90k), wizard (150) och en extra apo (100k).

    Helmut stunnade en dvärg som stod brevid en boll på marken innan han själv blev knockad. Mercen gjorde det han skulle, han hamnade i CAS båset i runda 2.Trollkarlen blixtade Brik Backstabber i runda 16,vilket kanske avgjorde matchen. Extra apon användes aldrig, det räckte med min ordinarie.

    Jag hade så klart en hel del tur. Darklands båda stjärnor, Brik Backstabber och Htruk Ironsmasher var helt ur slag. Brik hade problem att få tag i bollen i det hällande regnet och Htruk misslyckades med ett antal jump up. När han väl lyckades blocka var han visserligen rätt bra på att sänka motståndarna men han var totalt oförmögen att slå över 5 på rustningsslagen, trots att han använde pilling on mest hela tiden. Min krox Igthorn var dessutom inte Bonehead en enda gång under matchen, vilket nog är andra matchen i följd. Det är en smart kille det där.
  • Vad är det med Igthorn och bonehead? Han rullade ju för sjutton 5+ hela matchen mot mina getter. (Okej, jag tror att det fanns 2-3 st 2-4 resultat också, men definitivt inga ettor).
  • Jepp. Han har varit osannolikt klipsk hela säsongen. Någon bonehead har det blivit, men klart under det statistiskt väntade.
  • Igthorn var dopad!
  • Jag glömde såklart tärningarna när jag for. Klantigt där men grattis till @jori3641
Sign In or Register to comment.