Stockbowl 7evens säsong 2

edited May 2020 in StockBowl
Säsong 2 är nu öppen för anmälan. Reglerna på hemsidan har blivit uppdaterade (punkt 6. på http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ru). Den största skillnaden är att alla lag nu har en lagkapten.

Lag som spelade i säsong 1 behöver redrafta om de ska spela i säsong 2. Liksom vid skapandet av laget ska 400 dras av från det tillgängliga guldet.

Säsongen slutar samtidigt som sommarsäsongen.
«1

Comments

• edited May 2020
    Och när ni har anmält och byggt lag och utsett er lagkapten - skriv in uppgifterna om kapten här så fixar jag innan säsongsstart:

https://forms.gle/dA2Ekox8xQknHHhbA
  • Snabb fråga - om man vill retira sitt gamla lag - kostar det nya 50 spänn?
  • Snabb fråga - om man vill retira sitt gamla lag - kostar det nya 50 spänn?

Så länge du bara har ett lag aktivt åt gången så borde det väl inte göra det.
  • Jag vet inte vad jag vill spela i 7evns denna säsong. finns så mycket att välja mellan
  • Morn82 wrote: »
    Jag vet inte vad jag vill spela i 7evns denna säsong. finns så mycket att välja mellan
    Jag har nån slags idé om att slann är ett bra 7s-lag som jag tänkte få motbevisad.
  • Jag har anmält ett Tomb Kings korplag.
  • Duckwing wrote: »
    Jag har anmält ett Tomb Kings korplag.
    Nyfiken - har du tryckt submit på formuläret jag la upp? Ser att du har skrivit lite men inte att du submittat.
  • edited May 2020
    Duckwing wrote: »
    Jag har anmält ett Tomb Kings korplag.
    Nyfiken - har du tryckt submit på formuläret jag la upp? Ser att du har skrivit lite men inte att du submittat.

Nej, när jag skrev tidigare så kom jag direkt till tabellen. Jag antar att du färdigställde formuläret först efter det.

• Topp

Testa gärna formuläret så jag vet att det funkar.
  • Nu har vi ett Dark Elf lag också. :D
  • Vad har vi kommit fram till på mandatory retirement / auction på spelarna?
  • DavidD wrote: »
    Vad har vi kommit fram till på mandatory retirement / auction på spelarna?

Regelkommittén diskuterar det fortfarande. Vi kommer att ha någon slags beslut tills det blir aktuellt i slutet på säsongen.
  • edited May 2020
    Någon som vill riva av en Sevens kl 16.30-17-snåret idag?
  • Kommer köra Open kl 19 eller 20 på torsdag - och vill därför riva av ett par sjuor innan dess. Duckwing är på men får vi ett par till kan vi ju köra opponent-swapparparty... några som vill?
  • @grumplekins @duckwing @ionas

Kan vi pressa in en miniturnering i Sevens på torsdag t.o.m.? Alla möter alla? Kanske blir för mastigt?
  • Jag lirar i alla fall gärna en eller två sevensmatcher på torsdag om någon vill!
  • Ja men åtminstone ett partnerbyteparty. Får se om vi hinner med tre.
  • Hej vi har fått en fråga på Facebook om en som gärna vill komma förbi och spela en match 7evens. Är det nån som inte har en match planerad som kan låna ut ett lag och spela mot honom?
    - Jag är tyvärr upptagen imorrn.

"Hej! Jag har funderat lite grann på att vara med i gruppen. Jag har spelat BB i några år - mest på datorn. Får jag komma till alphaspel imorgon? Tyvärr har jag ingen team med mig.
    Jag har dark elves hemma i Polen men har inte tagit dem med mig. Kan jag låna något? Annars köper jag något. Brukar ni också spela 7-an? Eller BB mini? Ibland orkar jag inte med långa matcher.

Jättekul att ni finns!"
  • @Ionas, @grumplekins och @Nyaga tänkte väl spela några 7evens imorgon och han kan ju använda lånelagen i skåpet.
  • NIWnW wrote: »
    Hej vi har fått en fråga på Facebook om en som gärna vill komma förbi och spela en match 7evens. Är det nån som inte har en match planerad som kan låna ut ett lag och spela mot honom?
    - Jag är tyvärr upptagen imorrn.

"Hej! Jag har funderat lite grann på att vara med i gruppen. Jag har spelat BB i några år - mest på datorn. Får jag komma till alphaspel imorgon? Tyvärr har jag ingen team med mig.
    Jag har dark elves hemma i Polen men har inte tagit dem med mig. Kan jag låna något? Annars köper jag något. Brukar ni också spela 7-an? Eller BB mini? Ibland orkar jag inte med långa matcher.

Jättekul att ni finns!"

Om han kommer till kl 16 så är jag där och kan köra - han får ta ett lånelag från skåpet.
  • Vad bra det är att vi har lånelag!
  • Snacka om genidrag av styrelsen att besluta om och fixa det!

• Om han kommer till kl 16 så är jag där och kan köra - han får ta ett lånelag från skåpet.

16 var för tidigt idag för honom, så det får bli ett annat tillfälle.
  • Vi kommer nog ha folk på plats fram till 21+ om han vill droppa in lite senare.
  • Ser ut som att det är tre pers som vill spela klockan 16 nu. Ingen som vill och kan hoppa in och spela så slipper någon vänta? :)
  • kanske någon som vill köra en (eller två) 7evens mot mig på torsdag?
  • Sitter här i Ljungby och är mäktigt avis hur aktivt ni kör Sevens - men kul att se :)
  • Morn82 wrote: »
    kanske någon som vill köra en (eller två) 7evens mot mig på torsdag?

Jag tar gärna en 7-duo på torsdag
  • Duckwing wrote: »
    Morn82 wrote: »
    kanske någon som vill köra en (eller två) 7evens mot mig på torsdag?

Jag tar gärna en 7-duo på torsdag
    Toppen. Jag kan printa om du tar med planen

• Fint. På Alpha kl 17?
Sign In or Register to comment.