Season 31
Kamrater!
Som nytillsatt rikskansler... diktator på livstid... jämlikast av alla djur... commish för sommarsäsongen har jag diskuterat med @Ionas lite kort och vill presentera följande förslag:
I nuläget är vi 16 lag. Det lämpar sig fint för två grupper om 8 lag och därmed 7 omgångar. Då schemat blir tajt då förutsätter det att vi kan köra omgång 1 och 2 (sammantaget) på tre veckor, och en vecka för kvartsfinaler/Rumble. Vi tycker det är värt men måste såklart genomföra en onödig omröstning för syns skull så folket… röstboskapen… plebbarna… de eminenta coacherna får känna att de fått säga sitt! Se nedan.
Vidare vill vi ge @Pertan som modigt nog spelar knattar möjlighet att välja om han vill spela i låg-TV-gruppen eller hög-TV-gruppen. Om någon misstycker kan de skriva det här och motivera.
Blir vi minst en till blir det tre grupper och ett mindre ansträngt schema, men färre matcher. Så det är för- och nackdelar med allt.
Nu gäller det bara för mig att plöja lite managementlitteratur så ska vi nog få ordning på det här. Omorganisation! Vinstmarginaler! Feedback! Workshops! Dödskallar åt alla!
Som nytillsatt rikskansler... diktator på livstid... jämlikast av alla djur... commish för sommarsäsongen har jag diskuterat med @Ionas lite kort och vill presentera följande förslag:
I nuläget är vi 16 lag. Det lämpar sig fint för två grupper om 8 lag och därmed 7 omgångar. Då schemat blir tajt då förutsätter det att vi kan köra omgång 1 och 2 (sammantaget) på tre veckor, och en vecka för kvartsfinaler/Rumble. Vi tycker det är värt men måste såklart genomföra en onödig omröstning för syns skull så folket… röstboskapen… plebbarna… de eminenta coacherna får känna att de fått säga sitt! Se nedan.
Vidare vill vi ge @Pertan som modigt nog spelar knattar möjlighet att välja om han vill spela i låg-TV-gruppen eller hög-TV-gruppen. Om någon misstycker kan de skriva det här och motivera.
Blir vi minst en till blir det tre grupper och ett mindre ansträngt schema, men färre matcher. Så det är för- och nackdelar med allt.
Nu gäller det bara för mig att plöja lite managementlitteratur så ska vi nog få ordning på det här. Omorganisation! Vinstmarginaler! Feedback! Workshops! Dödskallar åt alla!
Comments
Tummen upp!
Väntar med spänning i vilken grupp jag hamnar..!
Ett caveat: deadline för omgång 1 är lite lös i fogarna. Det är deadline för omgång 2 som är hård om schemat ska hållas. Om alla koordinerar lite (och siktar på att köra omgång 1 redan nu på torsdag) så borde vi kunna vara snygga. Om några inte kan få sin match spelade första veckan får de gärna kolla med kommande motståndare att sista veckan för omgång 2 funkar så allt hinner bli spelat.
Tjafsa med mig här om något behöver fixas eller jag klantat mig. Schemat förutsätter också att det går lite undan med kvartsfinalerna så vi kan köra slutspel med nån vecka kvar av Augusti.
Det ska vara koscher bara man kvalar för youngblood till att börja med.
Jag har klantat mig lite och skrivit sista dag som måndag på omgångarna. Nybörjartur som det heter. Se det som att det ska vara klart innan de angivna datumen from omgång 2.
@Ionas och jag vill sikta på slutspel 23/8 och dra igång nästa säsong veckan efter.
Youngbloods
A player who doesn't have an active team in Stockbowl may create a Youngblood-team by starting a new team. That team gets the temporary tag [YB] before it's name.
The Youngblood status remains for three games, after which the tag is removed, and the team loses this status. A team that is restarted, or joins a regular season, immediately loses the Youngblood status.
All Deaths and Serious Injuries suffered by a Youngblood team are considered "Miss Next Game". Report the match as usual, a commish will make the necessary adjustments.
Apothecaries, Nurgle's Rot and Necromancers work as usual in games involving Youngblood-teams.
Kan du va själv.
Tummen upp! Jag har svårt att vara där före 18.
Schema säsong 31
Säsong 31 har officiellt startat.
Omgång 1-2 13/1 - 7/6
Omgång 3 8/6 - 21/6
Omgång 4 22/6 - 5/7
Omgång 5 6/7 - 19/7
Omgång 6 20/7 - 2/8
Omgång 7 3//8 - 16/8
Reserves Rumble och kvartsfinal 17/8 - 22/8
Slutspelsdag och SquigBowl 23/8
Tanken är att säsong 32 (höstsäsongen) ska starta den 24:e Augusti. Schema för den kommer senare.
Ja, lite tajtare med tid än vanligt på slutet.
Vi jobbar i det tysta - den ser ut att bli spelad senast måndag. Vill helst slippa WO då det rör sig om sjukdom. Kan spelarna få det gjort tycker jag vi kör på det. Annars får @Pellevin en WO-seger.
Stiligt!