Liga under sommaren - coachunderlagsundersökning (det är ett helt vanligt ord i min värld)

edited May 2020 in StockBowl
Hej!

Vill få lite koll på hur många som är sugna på en strukturerad liga under sommaren inför spelarmötet på söndag.
Tänker att en del kanske vill och kan då men inte kan komma på söndag.

Med strukturerad liga menar jag ordinarie säsong (om tillräckligt många är intresserade) eller en mindre variant som inte räknas ett konventionellt mästerskap (se förslag om summer slam i spelarmötestråden).

Jag spelar gärna en massa open men gillar att ha matcher jag inte kan smita ifrån och en tabell att svära över också.
«13

Comments

• Inser att det kanske är bra om folk skriver namn i tråden också så vi kan skatta antalet faktiska intresserade på söndag...

Jag är intresserad.
  • Intresserad.
  • Interrested!
  • Intresserad
  • Intresserad
  • edited May 2020
    Double påst.

• intresserad
  • Jag är alltid på
  • Intresserad
  • Vi har 10, så då klarar vi minst en sommarslam tycker jag!
  • Om gnälliga gamla gubbar som alltid har Nuffle emot sig får vara med så kan jag väl offra mig.
  • @Cynial är för ung för att orka skriva här men han är också på!
  • Ja, vi måste respektera att denna tråd är mycket tyngre än genomsnittet :)
  • edited May 2020
    Tack @grumplekins, det är för många gnälliga gamla gubbar här så jag vågar inte skriva.
  • edited May 2020
    cynial wrote: »
    Tack @grumplekins, det är för många gnälliga gamla gubbar här så jag vågar inte skriva.

Alla Ska Med!

Och det är egentligen gubbarna som ska våga spela mot dig lissom.-..
  • Intressant för min del.
  • cynial wrote: »
    Bra sagt. Känner precis likadant, men har inte vågat säga något. Jag kan visa på en docka var det är obehagligt.
  • Får det till tolv med @Ozt, som lägger sin egen krydda i vår kollektiva feghet genom att inte våga klicka i pollen.

Det verkar som vi borde kunna göra nåt fint ihop i sommar.
  • Eller är det elva, har alla klickat?
  • lite för ofta när jag ser rubriken läser jag 'ligga under sommaren'
  • brocCooLi wrote: »
    lite för ofta när jag ser rubriken läser jag 'ligga under sommaren'

det korta svaret får bli att man endast kan förhålla sig rumsligt till det som har ett läge i rummet. det långa svaret får bli "skäms pojk!".
  • Varför är det korta svaret 7 gånger längre än det långa. Hmm...

@BrocCooli Tänk på att vi Stockbowl har unga oförstörda ungdomar (som cynial) som inte förstår vad du menar. De finns risk att de försöker googla uttrycket och då vet man aldrig vart i nätets avkrokar de kan hamna.
  • Ionas wrote: »
    @BrocCooli Tänk på att vi Stockbowl har unga oförstörda ungdomar (som cynial) som inte förstår vad du menar. De finns risk att de försöker googla uttrycket och då vet man aldrig vart i nätets avkrokar de kan hamna.

Min oskyldiga barndom är förstörd!
  • edited May 2020
    Räknas det som en ordinarie säsong? Om inte, vilka regler gäller för redraft?
  • edited May 2020
    Skullflame wrote: »
    Räknas det som en ordinarie säsong?

Vi bestämde på spelarmötet att det blir så vid 15+ deltagare. Två till anmälde intresse på mötet. Så kanske! Anmälan senast den 17/5.

Det kommer ett Mail snart men det går reden nu att anmäla lag till ”sommar2020” på sidan.
  • Nu är det inte jag som håller i kalaset men utgår från att ordinarie redraft-regler gäller.
  • DavidD wrote: »
    Nu är det inte jag som håller i kalaset men utgår från att ordinarie redraft-regler gäller.
    Instämmer. SÅ har erat lag spelat fler än 4 matcher sedan förra redraften så måste ni redrafta

• Ja fyra matcher eller mer=redraft oavsett om det blir ordinarie liga (då det är en satt regel) eller sommarslam (då jag har mandat och vill det).
  • Ja fyra matcher eller mer=redraft oavsett om det blir ordinarie liga (då det är en satt regel) eller sommarslam (då jag har mandat och vill det).
    nästan det är fler än fyra matcher som kräver redraft för liga.
    har du bara spelat 4 så behöver du inte om du inte vill redrafta

• Morn82 wrote: »
    Ja fyra matcher eller mer=redraft oavsett om det blir ordinarie liga (då det är en satt regel) eller sommarslam (då jag har mandat och vill det).
    nästan det är fler än fyra matcher som kräver redraft för liga.
    har du bara spelat 4 så behöver du inte om du inte vill redrafta

Ja, skrev fel, menade rätt :)

>4=redraft

Tack för korrigeringen!
Sign In or Register to comment.