Squig (slutspelsdagen 10e maj)

edited May 2020 in StockBowl
Anmälan stängs / lottning av matcher sker kväll torsdag den 7e, så det finns möjlighet att skriva ut matchrapporter på fredagen.

Så kom ihåg att anmäl era lag (och se över om ni behöver redrafta) .

Comments

• edited May 2020
    Jag har ett pris till den coach som får bäst poäng i Squig enligt följande:

Touchdowns (2p styck)
    Dödade motståndare (2p styck)
    Cas på foul (1p styck)

Det är en plan från Willy Miniatures med dugouts, se bild här:
    https://ksr-ugc.imgix.net/assets/021/453/353/9059ebe65e05fd0b8fecb06c6058a6ae_original.PNG?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1528041723&auto=format&frame=1&lossless=true&s=92144fa724b642d62b3b6eb706367a75

Krypttema på ena sidan och wood elf på andra.

Man får räkna själv för jag orkar inte vara sträng domare. Om man mot förmodan skulle heta grumplekins och vinna så går priset till andra plats.

Eller är det bättre jag bara donerar den till föreningen?
  • Fin! Kör tävling, det är kul.
  • Fan vad snygg plan. Plöstligt blev det blodigt allvar med squigen :)
  • Jag tror Pertan har en sån? Den är RIKTIGT snygg.
  • Vässat armbågar och drar av 100K till organisatören för att få +3 i Fame redan nu!
  • edited May 2020
    Bjussar oxå på pris, gäller både final o squigg.

Den som rullar mest turn over skallar (enkel eller dubbel är sak samma) får en låda GW Undead. Dvs "The Champions of Death - Shambling Undead Blood Bowl Team"
  • Vill påminna alla om att squiggen stänger kväll torsdag 7e. Som det är nu så är det ojämnt, så blir det så kommer jag randomisa en spelare som ej får vara med. Mycket tråkigt då det finns 2 priser, så hoppas det kommer in en person till.

Har mailat en person som bara anmält ett lag, och känner ni någon som vill vara med på iaf en runda squig så säg till den personen!
  • DavidD wrote: »
    Bjussar oxå på pris, gäller både final o squigg.

Den som rullar mest turn over skallar (enkel eller dubbel är sak samma) får en låda GW Undead. Dvs "The Champions of Death - Shambling Undead Blood Bowl Team"

Hur funkar det med rerolls? De måste ge turnover för att gälla va? Och gäller BD eller bara rena skallar?
  • Turnover ja
    Both down nej
  • edited May 2020
    Gäller det alla matcher man spelar (dvs max 2 st)?
  • Ja - alla kommer att spela 2 matcher (om man förvisso inte kommer senare eller går tidigare)
  • Som med Grumpis tävling får man räkna själv, och vara en ärlig och god människa. Eller iaf ärlig.
  • Nu ligger squiggen uppe. Har gjort så att samma coacher möter varandra så man ej slipper vänta så länge, och något så när baserat på TV (Iaf i runda 1).

Är det något som är uppenbart fel, hojta!
  • Kom ihåg att markera TD / Kills / foul cas samt turnover-skallar (enkel och dubbel, both down nej) för chansen att vinna något av priserna.
  • edited May 2020
    Jag tycker det vore roligare att möta två olika motståndare? Krånglar jag till det då?

Det är ju ändå lunch inplanerad så så farlig blir väl inte väntan?

Blir iofs glad oavsett. Men ju fler stockbowlare jag får bli krossad av desto gladare blir jag.
  • Jag tycker det vore roligare att möta två olika motståndare? Krånglar jag till det då?

Det är ju ändå lunch inplanerad så så farlig blir väl inte väntan?

Blir iofs glad oavsett. Men ju fler stockbowlare jag får bli krossad av desto gladare blir jag.

+1
  • Kollar på det!
  • Ok då är det bytt så man möter olika coacher :)
  • DavidD wrote: »
    Ok då är det bytt så man möter olika coacher :)

Tack och bra jobbat!
  • edited May 2020
    Ser ut som @Juiblex får en fin chans att rätta till vårt facit ^^. Eller så får jag galen tur igen!
  • -1

Jag gillar dig i alla fall @grumplekins !
  • Juiblex wrote: »
    -1
    Jag gillar dig i alla fall @grumplekins!

Hatet mot mig förenar oss.

• Hahaha
  • Jag har nu printat ut alla rapporter för squiggen.
    kommer vara på plats ca 09:15
  • edited May 2020
    Jo ett till pris kommer delas ut i squiggen.
    Den match som har flest aktiva bollar (squiggar) i spel samtidigt så kommer båda coatcherna få ett pris
  • Morn82 wrote: »
    Jo ett till pris kommer delas ut i squiggen.
    Den match som har flest aktiva bollar (squiggar) i spel samtidigt så kommer båda coatcherna få ett bris

Bris? är det något med barnens rätt att göra eller kommer någon att släppa väder??
  • Jag har även med regler för dom som är osäkra på vad som menas med Squig.

Som rekommendation ha med extra bollar. det kan behövas
  • Morn82 wrote: »
    Jag har nu printat ut alla rapporter för squiggen.
    kommer vara på plats ca 09:15
    Snyggt!
  • Med tungt hjärta och snoriga nysningar måste jag tyvärr lämna återbud inför squigen.. :’(
Sign In or Register to comment.