Tips angående lackning och gräs
För några veckor sedan köpte jag ett slannlag här i forumet och numera ingår det också en frox som Thursablot förtjänstfullt målade.
Jag har dock insett att jag skulle behöva fixa 2 saker med laget. För det första så skulle det vara kul att fixa till baserna lite på smågrodorna, framförallt vore det bra om de fick lite gräs. Froxen har snyggt gräs, men resten av grodorna har ganska sjaskiga baser. Dessutom så behöver smågrodorna lackas så de inte tappar mer färg.
Jag vill fixa båda dessa grejer själv men jag är verkligen totalt noob och har inte en blekaste hur man gör, framför allt inte om det skall bli snyggt. Är det någon som har koll och skulle kunna tänka sig att visa hur man gör och vad som behövs? Antingen själv eller via någon länk till en pedagogisk sida eller video. Jag har som sagt ingen koll, så vi behöver börja på strax under idiotnivå
/
Stockbowls-Jocke
Jag har dock insett att jag skulle behöva fixa 2 saker med laget. För det första så skulle det vara kul att fixa till baserna lite på smågrodorna, framförallt vore det bra om de fick lite gräs. Froxen har snyggt gräs, men resten av grodorna har ganska sjaskiga baser. Dessutom så behöver smågrodorna lackas så de inte tappar mer färg.
Jag vill fixa båda dessa grejer själv men jag är verkligen totalt noob och har inte en blekaste hur man gör, framför allt inte om det skall bli snyggt. Är det någon som har koll och skulle kunna tänka sig att visa hur man gör och vad som behövs? Antingen själv eller via någon länk till en pedagogisk sida eller video. Jag har som sagt ingen koll, så vi behöver börja på strax under idiotnivå
/
Stockbowls-Jocke
Comments
Angående baserna tror jag att Youtube är din vän. Sök på "basing miniatures".
@hellström: Tack för youtube söktipset. Jag hade testat med "Blood bowl grass base" eller liknande men det gav inget.
https://www.dropbox.com/s/gfvr4cjyjqvcx2h/IMAG5214.jpg
Så gör jag för att hålla det enkelt. ignorerar man torkande färg och sådant tar basen typ en minut eller så.
vth
1 static grass fasttryckt på trälim Klar
2 tre penseldrag citadel dryad bark och några fler med benfärg vallejo caqui buff
3 Målad mörkbrun ink I det här fallet vallejo humo smoke
4 Grundad
5 Fastlimmat spån
6 Fastlimmad figur