Det enda jag känner till är cknoor som är en svensk Blood bowl youtuber (BB2) men han kör på engelska så det kanske inte är så relevant för det du letar efter..
Han kollar jag på emellanåt men det är ju Cyanids BB han håller på med. Intressant ibland att se men skulle vilja se mer irl batreps istället i så fall.
Nej jag var mer intresserad av ifall där finns en podd som man kan lyssna på.
Synd att det inte finns för det känns som om det borde finnas material för en Swebba podd.
Jag skulle kunna göra det men jag känner att jag inte har kollen på läget då jag har varit ifrån BB ett tag och precis tagit tag i det igen.
Om det finns några intresserade att starta så kan jag haka på och vara med.
@Pidpad gjorde ett avsnitt om Underworld med Orca-Cola Cast. @Bantha gjorde ett avsnitt om Vampyrer för samma (testar att Atta men vet inte om han lurkar här).
Det finns en FUMBBL-cast - och FUMBBL är lika svenskt som rattfylla på midsommar.
Fumbbl är dock väldigt bra och orca var också bra. Finns ju en world cup, inför just world cup som jag tyckte var nice. Provar att lyssna in mig på bonehead, men inte riktigt lika intressant.
Frågan är väl, om det finns ett underlag för en svensk? Visst hade jag lyssnat, men hur många andra
Det finns inget kommersiellt underlag. Men det är ju en del folk som gör saker för svensk blood bowl utan ersättning. Problemet med en podd är att det är ett löpande åtagande om det ska vara värt något... Och det är svårt att hålla motivationen uppe så man klarar att göra löpande redaktionellt arbete utifrån en ganska fattig informationsmassa (vad @Pellevin har för sig på fritiden) utan slantar. Helt enkelt.
Sundsvalls gänget gjorde ett bra avsnitt inför förra Summer Crush.
Vi har faktiskt planer att fortsätta men jag har haft för mycket att göra på slutet och problemet är att avsnitten kommer nog handla om vår lokala liga när det inte är någon större turnering i landet.
Skyller på Corona det förstörde otroligt mycket för oss tyvärr:(
Tack @Aos Den var riktigt bra! Finns det något sätt att se hur många lyssningar det avsnittet hade? På så sätt så kan man ju se lite hur marknaden för en svensk pod ser ut, sen får man ta i beaktande om man kör en "vanlig" bb pod (utan inriktning på en speciell turnering och liknande) så bör man ju även få lite lyssnare från Norge, Danmark och i viss mån även Finland.
Bara en tanke
Sen gillar jag om man kan kika lite extra på turneringarna som dyker upp som många svenskar åker till också, precis som Summer Crush specialen, som special avsnitt. OM nu någon tar tag i det hela, vill säga
Vi är några som har snackat om en podd på Discord nu men jag tänker att jag ställer frågan här också.
Finns det någon som skulle kunna tänka sig att vara med och driva en svensk BB podd?
Tja @Ynik
Bjud gärna in Ben aka @mrmwenda som gäst. Han är jäkligt kul med sina beteende analyser.
Han är forskare på nån fancy instutition. Han har gjort en jättestor enkät om hur man beter sig på Blood Bowl turneringar om jag minns rätt.
Han ställer roliga frågor när man spelar mot honom, och frågar:
”-Varför byter du tärning när du rerollar?” (Med en brittisk accent)
Osv
Comments
Nej jag var mer intresserad av ifall där finns en podd som man kan lyssna på.
Synd att det inte finns för det känns som om det borde finnas material för en Swebba podd.
Jag skulle kunna göra det men jag känner att jag inte har kollen på läget då jag har varit ifrån BB ett tag och precis tagit tag i det igen.
Om det finns några intresserade att starta så kan jag haka på och vara med.
@Pidpad gjorde ett avsnitt om Underworld med Orca-Cola Cast.
@Bantha gjorde ett avsnitt om Vampyrer för samma (testar att Atta men vet inte om han lurkar här).
Det finns en FUMBBL-cast - och FUMBBL är lika svenskt som rattfylla på midsommar.
Men visst, det finns ingen på svenska.
Frågan är väl, om det finns ett underlag för en svensk? Visst hade jag lyssnat, men hur många andra
Men jag vill också innerst inne.
Vi har faktiskt planer att fortsätta men jag har haft för mycket att göra på slutet och problemet är att avsnitten kommer nog handla om vår lokala liga när det inte är någon större turnering i landet.
Skyller på Corona det förstörde otroligt mycket för oss tyvärr:(
Med @broccooli som gäst
kan tänka mig att hålla i den också, eller vara en av dem iaf
Jag skulle lyssna
https://s112.podbean.com/pb/d0b6fe8fd4a02df556ecf1df5a38519b/5eaab199/data1/fs155/5494744/uploads/BB-podcast_-_190708.m4a?pbss=4e57aab8-6d05-5624-acbe-4513a0a4897f
Då kanske man kan göra en poddkanal på Discord där vi samlas vi som är intresserade.
Vilka är admins på Discord?
Bara en tanke
Sen gillar jag om man kan kika lite extra på turneringarna som dyker upp som många svenskar åker till också, precis som Summer Crush specialen, som special avsnitt. OM nu någon tar tag i det hela, vill säga
menar du en podd-del på swebba-servern?
@broccooli och @pedda
Precis. Ifall det nu finns dom som är intresserade av att producera en podd så kanske man kan öppna en kanal för att kunna samlas och snacka ihop sig.
Skapad
Om där fanns några intresserade så kan man träffas där för att prata om en podd-produktion
Finns det någon som skulle kunna tänka sig att vara med och driva en svensk BB podd?
Bjud gärna in Ben aka @mrmwenda som gäst. Han är jäkligt kul med sina beteende analyser.
Han är forskare på nån fancy instutition. Han har gjort en jättestor enkät om hur man beter sig på Blood Bowl turneringar om jag minns rätt.
Han ställer roliga frågor när man spelar mot honom, och frågar:
”-Varför byter du tärning när du rerollar?” (Med en brittisk accent)
Osv