Season 30

edited April 2020 in StockBowl
Säsongen har lidit mot sitt slut. Sista matchen är spelad och registrerad. Kvartsfinalerna är lottade och upplagda. Tack för en fin -om något kaotisk- säsong.

Lycka till och ha kul i återstående matcher i slutspelet, Reserves Rumble, och SquigBall.

Comments

• edited April 2020
    Fräckisfråga: Hur många spelare är det fult att sparka innan man får sin random MVP för most lethal team? Finns några som laget inte kommer behålla oavsett... Men tycker det känns lite fuskigt? Kan jag på pappret redrafta före MVP? Hur ser regeln ut egentligen?
  • Väldigt fult skulle jag säga. (Med undantag för skadade spelare (dvs minus i stats))

MVP:n får ut i slutet av säsongen redraft gör du innan nästa börjar
  • edited April 2020
    Jag får väl redrafta nu egentligen?

EDIT: kollade och det ovanstående har jag fel om, blandade ihop det för mig.

Läget för mig är att jag tappar 400+ TV oavsett - trist om MVP hamnar på ett troll som ändå ska ut typ.

Men håller med om att det känns tveksamt rent etiskt - därför jag vill att vi pratar om det. Skulle egentligen vilja se hårdare och tydligare regler. Eller att man får placera MVP själv. Blir det för mycket så kanske en mindre SPP-bonus.

Men egentligen kanske klistermärket räcker?
  • Ja efter spelad säsong är det ok att redrafta. Säsogen är dock inte slut än. Under säsongen så är det tveksamt och generellt bara ok om laget desarmerats i ett tidigt skede på säsongen.

MVP:n i detta fall är ju tänkt som en bonus i första hand för spelare som spelat denna säsong inte för de som ska spela nästa.
  • Re-draft
    A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.

A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.

A team can elect to re-draft at the beginning of any season.
    saxat från våra regler gällande re-draft
  • Minns jag rätt nominerar du 3 spelare (fick den mvp'n med mina Norse) så den är inte helt random.
  • edited April 2020
    DavidD wrote: »
    Minns jag rätt nominerar du 3 spelare (fick den mvp'n med mina Norse) så den är inte helt random.

Det framgår isf inte av reglerna - det står bara random, har inte fått nån sån förut och antog att det då var från hela rostern.
  • Jo, den är inte riktigt formulerad så. Men är 90% på att det är så. Minns ej vem som ansvarar för den.
  • Jag gissar att tveksamheten är en kvarleva från övergången till att nominera MVPs. Om jag fick bestämma skulle de priser man får behandlas på samma sätt som andra MVPer, dvs i dagens situation skulle coachen få nominera tre spelare. Och om det ändras, så följer priser automatiskt med i förändringen.
  • Pellevin wrote: »
    Jag gissar att tveksamheten är en kvarleva från övergången till att nominera MVPs. Om jag fick bestämma skulle de priser man får behandlas på samma sätt som andra MVPer, dvs i dagens situation skulle coachen få nominera tre spelare. Och om det ändras, så följer priser automatiskt med i förändringen.

Har lagt in ett förslag om att vi gör så iaf. Det känns schysstare än att man ska få tveksamheter kring när det är OK att sparka spelare.

• Det står bara "random" på WO MVP:erna och Målat och Fotat lag MVP:erna också. Jag har fått förklarat för mig att även de ska vara välj 3 slump (tex så fick Juiblex och Gao rand12 istället för rand3 denna säsong ). Tänkte omformulera reglerna något så att det står så man (läs jag) förstår.

Förövrigt tycker jag personligen att det är ok att sparka väl valda spelare inför säsongsslutet. Känns fluffigt att en hänsynslös coach sparkar spelare strax innan kontraktet ska förnya eller förlängas. Funkar ju även så inom modern sport. :)
  • Pellevin wrote: »
    Jag gissar att tveksamheten är en kvarleva från övergången till att nominera MVPs. Om jag fick bestämma skulle de priser man får behandlas på samma sätt som andra MVPer, dvs i dagens situation skulle coachen få nominera tre spelare. Och om det ändras, så följer priser automatiskt med i förändringen.

Har lagt in ett förslag om att vi gör så iaf. Det känns schysstare än att man ska få tveksamheter kring när det är OK att sparka spelare.

• Ionas wrote: »
    Det står bara "random" på WO MVP:erna och Målat och Fotat lag MVP:erna också. Jag har fått förklarat för mig att även de ska vara välj 3 slump (tex så fick Juiblex och Gao rand12 istället för rand3 denna säsong ). Tänkte omformulera reglerna något så att det står så man (läs jag) förstår.

Förövrigt tycker jag personligen att det är ok att sparka väl valda spelare inför säsongsslutet. Känns fluffigt att en hänsynslös coach sparkar spelare strax innan kontraktet ska förnya eller förlängas. Funkar ju även så inom modern sport. :)

Ja men de coacherna i modern sport sparkar inte selektivt för att en stundande välsignelse ska hamna rätt när ödets nycket kommer farande. Det blir lite väl gejmigt liksom.

• Grattis @Nyaga!
  • Mago wrote: »
    Grattis @Nyaga!

Tack!
  • Starkt jobbat att ta finalen på säsonger på raken!
  • Ja grattis!
Sign In or Register to comment.