Fumbbl turneringar istället för IRL i corona tider
Jag tycker det börjar gå för lång tid mellan turneringarna i dessa corona tider och vill därmed undersöka intresset av att köra en 6 ronders fumbbl turnering en helg.
Är detta intressant om datumet passar?
Är detta intressant om datumet passar?
Comments
har dock inte fått tummen ur att skriva ihop något vettigt av det än. men har ett namn
Om du hinner fixa ett lag före 11 och dedikera två dagar så är det bara att köra!
https://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=31266
+1
Det är ju bb2 som gör ont i ögonen. Man ser ju inte skillnad på en positional och en skillad linemen.
Jag håller med om att de var lite lika till en början men tycker man lär sig ganska snabbt. Sedan med skill ikoner på antingen bara nya skills eller med samtliga över gubbarna tycker jag det fungerar bra. Men så har jag spelat över 1000 matcher på både BB och BB2, fattar om det är rörigt i början.
Jag har det på min iMac. Tycker det funkar sämre
Än på PC och tangentbordet låser sig på nåt sätt så man kan inte backspacea i chatten. Men det går.
Vilken tur att du likställer Mac med konsol, då slipper jag tracka dig för att detta... :-)
Fumbbl har ju rätt regler också så det är egentligen inte många goda argument mot det.
nja, de har en del konstigheter också.
Bara att märka upp spelarna ju
I BB2 märks de åt dig
Man kan inte ändra dem, om det är vad du menar. Man får lära sig känna igen dem.
antar du menar denna?
https://forums.focus-home.com/topic/1074/booty-s-better-skill-icons
Yepp den fungerar men jag körde vanliga skill icons och tycker det tog ungefär lika lång tid att lära sig. De vanligaste går ju fort att få in och klickar man på gubben kan man läsa om skillen. Ett sätt att kolla om man är osäker på ikonen.
vissa fattade jag inte förkortningarna på heller :P
Jag är ganska säker på att du besitter förmågan att lära dig vad bilderna betyder. Det tar inte så lång tid faktiskt, och egentligen är bilderna ändå rätt logiska.
Det är ju självklart vana med det mesta men när man redan kan Fumbbl så tar det emot lite att lära sig BB2 ordentligt.
Jag spelar båda och tycker att den enda fördelen med BB2 (utöver att man kan få en match när som helst) är att man slipper märka motståndarens spelare. Men visst, lite vana. Samtidigt är det så att jag har många hundra BB2-matcher och inte nödvändigtvis ser skillnad på sprint och leader - de skills som inte är helt i mittfåran kollar man ändå upp för säkerhets skull.