Fumbbl turneringar istället för IRL i corona tider

edited April 2020 in Turneringar
Jag tycker det börjar gå för lång tid mellan turneringarna i dessa corona tider och vill därmed undersöka intresset av att köra en 6 ronders fumbbl turnering en helg.

Är detta intressant om datumet passar?
«1

Comments

  • tänkt samma fast för bb2 :P
    har dock inte fått tummen ur att skriva ihop något vettigt av det än. men har ett namn :D
  • Det är en under helgen. Börjar kl 1120.
    Om du hinner fixa ett lag före 11 och dedikera två dagar så är det bara att köra!
    https://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=31266
  • Melisqus wrote:
    Jag tycker det börjar gå för lång tid mellan turneringarna i dessa corona tider och vill därmed undersöka intresset av att köra en 6 ronders fumbbl turnering en helg.

    Är detta intressant om datumet passar?
    Om datumet är rätt så absolut. Mer intresserad av en svensk med lite streamhäng än av en allmän internationell.
  • havaji wrote: »
    Melisqus wrote:
    Jag tycker det börjar gå för lång tid mellan turneringarna i dessa corona tider och vill därmed undersöka intresset av att köra en 6 ronders fumbbl turnering en helg.

    Är detta intressant om datumet passar?
    Om datumet är rätt så absolut. Mer intresserad av en svensk med lite streamhäng än av en allmän internationell.

    +1
  • Jag vill Så väldans.
  • Jag har tänkt tankarna också med online NAF-turre i dessa tider. Dock på bb2. Fumbbl gör ont i ögonen.
  • Problemet med bb2 är att det stänger ute oss coola killar med konsoler, som vägrar PC...
  • Oberwald_1 wrote: »
    Jag har tänkt tankarna också med online NAF-turre i dessa tider. Dock på bb2. Fumbbl gör ont i ögonen.

    Det är ju bb2 som gör ont i ögonen. Man ser ju inte skillnad på en positional och en skillad linemen.
  • Melisqus wrote: »
    Oberwald_1 wrote: »
    Jag har tänkt tankarna också med online NAF-turre i dessa tider. Dock på bb2. Fumbbl gör ont i ögonen.

    Det är ju bb2 som gör ont i ögonen. Man ser ju inte skillnad på en positional och en skillad linemen.
    Detta gäller faktiskt för fumbbl också

  • edited April 2020
    @Melisqus

    Jag håller med om att de var lite lika till en början men tycker man lär sig ganska snabbt. Sedan med skill ikoner på antingen bara nya skills eller med samtliga över gubbarna tycker jag det fungerar bra. Men så har jag spelat över 1000 matcher på både BB och BB2, fattar om det är rörigt i början.
  • Juiblex wrote: »
    Problemet med bb2 är att det stänger ute oss coola killar med konsoler, som vägrar PC...

    Jag har det på min iMac. Tycker det funkar sämre
    Än på PC och tangentbordet låser sig på nåt sätt så man kan inte backspacea i chatten. Men det går.
  • Juiblex wrote: »
    Problemet med bb2 är att det stänger ute oss coola killar med konsoler, som vägrar PC...

    Jag har det på min iMac. Tycker det funkar sämre
    Än på PC och tangentbordet låser sig på nåt sätt så man kan inte backspacea i chatten. Men det går.

    Vilken tur att du likställer Mac med konsol, då slipper jag tracka dig för att detta... :-)
  • edited April 2020
    Nej jag förutsatte helt enkelt att du satt på en Mac när du delade ut mitt regelbundna fumbbl-smisk igår...
  • Man får inte glömma oss fattiga studenter som inte har råd med en dator som klarar av BB2!
  • Drexxl wrote: »
    Man får inte glömma oss fattiga studenter som inte har råd med en dator som klarar av BB2!

    Fumbbl har ju rätt regler också så det är egentligen inte många goda argument mot det.
  • Drexxl wrote: »
    Man får inte glömma oss fattiga studenter som inte har råd med en dator som klarar av BB2!

    Fumbbl har ju rätt regler också så det är egentligen inte många goda argument mot det.

    nja, de har en del konstigheter också.
  • Skuld wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Det är ju bb2 som gör ont i ögonen. Man ser ju inte skillnad på en positional och en skillad linemen.
    Detta gäller faktiskt för fumbbl också

    Bara att märka upp spelarna ju =)
  • imp wrote: »
    Skuld wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Det är ju bb2 som gör ont i ögonen. Man ser ju inte skillnad på en positional och en skillad linemen.
    Detta gäller faktiskt för fumbbl också

    Bara att märka upp spelarna ju =)

    I BB2 märks de åt dig ;)
  • Hur kunde man fixa dom idiotiska skillsymbolerna i BB2 till något man förstår?
  • coma wrote: »
    Hur kunde man fixa dom idiotiska skillsymbolerna i BB2 till något man förstår?

    Man kan inte ändra dem, om det är vad du menar. Man får lära sig känna igen dem.
  • @Duckwing jag var säker på att någon påstått att det finns en mod eller liknande som löser det. Minns inte vem eller vart men nån av the usual suspects var det dock.
  • coma wrote: »
    Hur kunde man fixa dom idiotiska skillsymbolerna i BB2 till något man förstår?

    antar du menar denna?
    https://forums.focus-home.com/topic/1074/booty-s-better-skill-icons
  • brocCooLi wrote: »
    coma wrote: »
    Hur kunde man fixa dom idiotiska skillsymbolerna i BB2 till något man förstår?

    antar du menar denna?
    https://forums.focus-home.com/topic/1074/booty-s-better-skill-icons

    Yepp den fungerar men jag körde vanliga skill icons och tycker det tog ungefär lika lång tid att lära sig. De vanligaste går ju fort att få in och klickar man på gubben kan man läsa om skillen. Ett sätt att kolla om man är osäker på ikonen.
  • känner samma Mullemeck. (Mullemeck sysslar ju med maskiner och mekar och mike är ju en maskin?).
    vissa fattade jag inte förkortningarna på heller :P
  • coma wrote: »
    Hur kunde man fixa dom idiotiska skillsymbolerna i BB2 till något man förstår?

    Jag är ganska säker på att du besitter förmågan att lära dig vad bilderna betyder. Det tar inte så lång tid faktiskt, och egentligen är bilderna ändå rätt logiska.
  • @brocCooLi Tack! :)

    Det är ju självklart vana med det mesta men när man redan kan Fumbbl så tar det emot lite att lära sig BB2 ordentligt.
  • coma wrote: »
    @brocCooLi Tack! :)

    Det är ju självklart vana med det mesta men när man redan kan Fumbbl så tar det emot lite att lära sig BB2 ordentligt.

    Jag spelar båda och tycker att den enda fördelen med BB2 (utöver att man kan få en match när som helst) är att man slipper märka motståndarens spelare. Men visst, lite vana. Samtidigt är det så att jag har många hundra BB2-matcher och inte nödvändigtvis ser skillnad på sprint och leader - de skills som inte är helt i mittfåran kollar man ändå upp för säkerhets skull.

  • Är man osäker på vad en bild betyder så hovrar man sin muspekare på bilden så kommer beskrivningen för skillen upp. Ganska behändigt.
  • Jag har inte hängt med i tråden så mkt, men jag läste nu att dom som hade hand om Eucalyptus Bowl ska ha ett event igen på FUMBBL 2-3e maj
Sign In or Register to comment.