Föryngring, rekrytering, marknadsföring
Efter att @NiWnW hade dubbelsurfat mina töntiga paktkillar ett par gånger igår började vi snacka lite om pålägg inför framtiden. Jag snackade lite med @Cynial ikväll.
Några utkast till förslag för diskussion:
- En egen stockbowl-discord. Kan se en fördel med att använda teknik från detta århundrade. Kan också se en fördel med att allt är på en plats.
- En nybörjarinriktad provapå-dagsturnering. Upplägg: sevens. 8, 12, 16 deltagare nånting. Funktionärer/domare/lärare vid varje bord. 2-3 matcher. Lånelag. Färdiga lagbyggen. Lotta lag? Kräver frivilliga funktionärer, någon som snackar med alfa, godis, och gulliga hundvalpar i skåpbilen. Det här tror jag på odelat - man snor helt enkelt deras befintliga koncept för nybörjarmagic. Om man kan få 8-16 deltagare kanske man kan lura in 2-3 personer i ligan? Slugast kanske om man gör det under reserves rumble-tiden så nytt folk kan hoppa på ligan lätt om de vill. Frågetecken rör ekonomi och hur man bäst marknadsför.
- Bättre användning av facebook-sidan.
Tankar?
Några utkast till förslag för diskussion:
- En egen stockbowl-discord. Kan se en fördel med att använda teknik från detta århundrade. Kan också se en fördel med att allt är på en plats.
- En nybörjarinriktad provapå-dagsturnering. Upplägg: sevens. 8, 12, 16 deltagare nånting. Funktionärer/domare/lärare vid varje bord. 2-3 matcher. Lånelag. Färdiga lagbyggen. Lotta lag? Kräver frivilliga funktionärer, någon som snackar med alfa, godis, och gulliga hundvalpar i skåpbilen. Det här tror jag på odelat - man snor helt enkelt deras befintliga koncept för nybörjarmagic. Om man kan få 8-16 deltagare kanske man kan lura in 2-3 personer i ligan? Slugast kanske om man gör det under reserves rumble-tiden så nytt folk kan hoppa på ligan lätt om de vill. Frågetecken rör ekonomi och hur man bäst marknadsför.
- Bättre användning av facebook-sidan.
Tankar?
Comments
behövs det egen? finns ju en swebba-discord. går ju utmärkt att lägga till fler kanaler där för stockbowl om ni vill.
kanske kan vara en start oavsett? känner ni då att det blir jättemycket så kan ni ju göra en egen?
Jag är med dig. Jag gillar forumet här egentligen, men fattar att det kan va lite trögt för dem som är yngre än det mesta i min skivsamling...
skulle behovet uppstå går det att göra stockbowl till egen kategori med egna kanaler
och för er som inte är med på swebba-discorden, här är länk:
https://discord.gg/qQqEmd
ejs!
Bra initiativ. Om du vill ha en komplementerande "snäll snut" till den redan elaka som anmält sig så ställer jag gärna upp.
Vi behöver snutar av alla färger!
Wow! Tiderna förändras sannerligen. När jag var som mest aktiv gick jag till GW Stockholm med liknande förslag. Då kunde de på sin höjd tänka sig att ha information under disk och ge ut om någon kund frågade om det specifikt. Någon slags aktiv support eller samarbete var det inte tal om.
Men jag har väldigt svårt att tro att det kommer mer än åtta spelare. Så fyra bord räcker sannolikt.
Jag tror att man kan ta lite höjd och köra några vanliga sevensmatcher mellan de funktionärer som blir över?
Tycker inte vi definierar nybörjare. Det handlar främst om folk som inte har provat förut. De som inte kvalar känner med stor sannolikhet någon av oss till sedan tidigare. Om inte annat visar de sig nog under första matchen. @Mago kan typ glömma att delta - "landslagsmeriterad nybörjare" låter intuitivt skitfel. :P.
Det är en riktig iakttagelse. Även om det var jävligt kul när vi möttes!