Viktig statistik

edited April 2020 in Turneringar
Jag har i dessa instängda tider kollat lite statistik. Och fann till min outsägliga glädje att jag vunnit flest NAFsanktionerade turneringar av alla svenska spelare.

För att komma ifatt @Skuld (jag är alltså inte ensam i toppen) behövde jag endast välja att inte räkna lagtävlingar eller sådant som spelats utomlands. Men självklart skall en liten Sevensturnering i Stockholm vara med!

Comments

  • Oops, glömde visst att nämna att då Norge är så nära Sverige får såklart norska turneringar räknas. (Men inte danska)
  • Selektiv statistik är också statistisk
  • edited April 2020
    Sorry Erik, jag har också kollat statistik och du har inte vunnit över mig i USB än, vilket Robin troligtvis har gjort så du är varmt välkommen till Umeå i sommar när USB 4 går av stapeln...
  • edited April 2020
    oops... ser visst att Robin inte heller gjort det ;)

    EDIT: och resten av "topp-sverige-spelarna" :P
  • Frantic wrote: »
    oops... ser visst att Robin inte heller gjort det ;)

    EDIT: och resten av "topp-sverige-spelarna" :P

    beror det på att USB är så liten och dålig turnering så att 'topp-spelarna' inte åker dit? :P ;)
  • Skuld wrote: »
    Selektiv statistik är också statistisk
    Bra att vi är överens.
  • Pellevin wrote:
    Jag har i dessa instängda tider kollat lite statistik. Och fann till min outsägliga glädje att jag vunnit flest NAFsanktionerade turneringar av alla svenska spelare.

    För att komma ifatt @Skuld (jag är alltså inte ensam i toppen) behövde jag endast välja att inte räkna lagtävlingar eller sådant som spelats utomlands. Men självklart skall en liten Sevensturnering i Stockholm vara med!

    Förstår jag rätt att du här säger att jag är den svensk som har flest NAF-tittlar alla versioner inkluderade?

    Om du tar reda på statestik måste du ju deklarera den!
  • edited April 2020
    Hur var det i matcher mellan dig och mig Pellevin. Har för mig att du sa att vi spelat rätt lika senast vi sågs. Vore intressant att veta, jag har ett litet övertag tror jag
    Kul läsning och statistik :)
    Riktigt starkt jobbat Skuld och Pellevin.
  • edited April 2020
    Vad jag inte nämner är att flera av turneringarna jag vunnit haft rätt få deltagare. Om man lägger ihop hur många man kommit före då man vunnit gissar jag att @inforthepain, @melisqus och @ozt kommer före mig, och kanske även @dragons, @meowth och @mufflo.
  • Hur var det i matcher mellan dig och mig Pellevin. Har för mig att du sa att vi spelat rätt lika senast vi sågs. Vore intressant att veta, jag har ett litet övertag tror jag
    Du har rätt fett övertag. Du har två segrar, och så har vi spelat två oavgjorda.
  • Jippi och en vinst på alpha spel får du inte glömma om du räknade NAF nu :)
  • Kul. @maskinmicke. Ska vi bilda anti-Pellevinklubb? Jag har 1-1-0 så jag ligger lite efter men verkar ha samma snitt. :D (vi räknar givetvis inte 7evens)
  • brocCooLi wrote: »
    Frantic wrote: »
    oops... ser visst att Robin inte heller gjort det ;)

    EDIT: och resten av "topp-sverige-spelarna" :P

    beror det på att USB är så liten och dålig turnering så att 'topp-spelarna' inte åker dit? :P ;)

    Faktiskt tvärt om, de flesta orkar inte för den är så intensiv med sina fem matcher på en dag och öl att tillgå.

    Är bara de mest hårdnackade coacherna som klarar av den. ;)
  • Jippi och en vinst på alpha spel får du inte glömma om du räknade NAF nu :)

    Vi ska nog paja detta snart :)
  • Frantic wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    Frantic wrote: »
    oops... ser visst att Robin inte heller gjort det ;)

    EDIT: och resten av "topp-sverige-spelarna" :P

    beror det på att USB är så liten och dålig turnering så att 'topp-spelarna' inte åker dit? :P ;)

    Faktiskt tvärt om, de flesta orkar inte för den är så intensiv med sina fem matcher på en dag och öl att tillgå.

    Är bara de mest hårdnackade coacherna som klarar av den. ;)

    förklarar varför jag inte varit där då :P
  • Känns som att @mikethemachine och @Ionas helt har missförstått syftet med denna tråd.
  • @pellevin med att vi ska paja det, menade jag att snart kommer en förlust mot dig. Men det är lite kul om du fortsatt tar på dig den negativa sidan :)
    Kärlek
  • Ja, det förstod jag. Men då jag startade denna tråd med en odelad avsikt att ägna mig åt självförhärligande, passar det mindre bra att bli påmind om förlustsviter ;)
  • edited April 2020
    Alltså om jag förstår @Pellevin (Erik) rätt så vill han bara bevisa att han är den bästa Erik i landet. Sedan att han tror att @Skuld heter Erik andra namn är oväsentligt... Eftersom det är mig han behöver slå varje år för att det ska räknas.... och nej han vann förra året och året före det mot mig, men fanimig att han vann i år. Så långt ner i deltagarlistan befann han sig inte. ;)

    Därför vill jag att alla coacher här på *Swebba" tar sig en riktig funderare på när USB4 passar bäst att spela.

    I dagsläget är det 11:e Juli som gäller. Finner jag ingen lokal så kan det komma att vi kör "skiten" utomhus :P

    #OneCoachToRuleThemAll

    Men räkna kallt med att det datumet är det rätta.... BTW STORA nytheter släpps snart om USB4 :D och nej @brocCooLi det kommer inte bli en tvådagars turnering så vanliga coacher orkar delta i den, det kommer fortfarande vara 5 matcher på en dag och sjukt mkt öl till förfogande :P så bara de bästa orkar delta :D
  • 11 Juli är ett allmänt dåligt datum. Inte för att det spelar nån större roll då Malmö ligger något avsides när det gäller Blood Bowl i Sverige.
    Vet inte vad det är för magisk kraft alla som anordnar turneringar har (förutom @brocCooLi då), då de alltid lyckas hitta en helg då jag jobbar :P
  • kan alla helger i juli just nu :)
  • [quote="Frantic;43439"
    Men räkna kallt med att det datumet är det rätta.... BTW STORA nytheter släpps snart om USB4 :D och nej @brocCooLi det kommer inte bli en tvådagars turnering så vanliga coacher orkar delta i den, det kommer fortfarande vara 5 matcher på en dag och sjukt mkt öl till förfogande :P så bara de bästa orkar delta :D
    [/quote]

    Du glömde mycket och billig öl!
    Och enligt @skuld så får man först börja efter första TD, så runt klockan 0800 borde första ölen intagas
  • edited April 2020
    Juiblex wrote: »
    Och enligt @skuld så får man först börja efter första TD
    Och där har vi svaret på varför @Skuld så ofta spelar Woodies.
  • Ni har inte fel i eran
    Pellevin wrote: »
    Juiblex wrote: »
    Och enligt @skuld så får man först börja efter första TD
    Och där har vi svaret på varför @Skuld så ofta spelar Woodies.

    Analysen är inte felaktig

  • Pellevin wrote: »
    Ja, det förstod jag. Men då jag startade denna tråd med en odelad avsikt att ägna mig åt självförhärligande, passar det mindre bra att bli påmind om förlustsviter ;)


    Det är därför det är roligt att munhuggas med dig.
    Jag vill bara vara extra tydlig på nätet då det lätt blir missförstånd :)
  • edited April 2020
    Jag har aldrig sett Skuld spela woodies. Men jag har sett honom dricka öl...jämt.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Jag har aldrig sett Skuld spela woodies. Men jag har sett honom dricka öl...jämt.
    Min vän Robin är väldigt fördomsfri då det kommer till sådana allvarliga saker.
  • Med tanke på selektiv statistik, så har jag inte förlorat en enda match i någon av dessa turneringar. Någon som slår det? ;)
  • Sevens gills inte apropå förlustsviter vi minns.
Sign In or Register to comment.