BUBBLE 18

edited February 2020 in BUBBLE
Nytt hem på thenaf.obblm.com.

Jag är league admin, @Frantic är utsedd till local commissioner. Vill även tilldela @Stareater samma tillgång men han verkar inte ha en användare på NAFs OBBLM-instans.

Comments

• Nu verkar @Stareater ha fungerande access så bara att börja plita ner tournaments/divisions eller vad vi nu satte säsongerna som.
  • edited February 2020
    Jag har inte varit in och kollat. Tror jag låter Mårten styra upp det där tills vidare :)
  • Ni registrerar fortfarande matcher på gammelservern?
  • Ja, de ska flyttas över, Mårten ska göra det men så vi inte ska ha lappar liggandes till höger och vänster för matcherna så lägger vi in dem där som en ”bank” tills det är klart. :)
  • Jag kommer stänga ner gammelservern fredag kväll. Har ni kvar något där som inte migrerats, som typ bilder, bör ni ladda ner dem.
  • Snow wrote: »
    Jag kommer stänga ner gammelservern fredag kväll. Har ni kvar något där som inte migrerats, som typ bilder, bör ni ladda ner dem.

Fick precis veta att Mårten först över 18:e säsongen. Han (som också är kunnig) vill nog ha en kopia så gammal data går att plocka fram vid något tillfälle.

Jag ska ta och spara ner mina lag under morgondagen iaf :)

• Jag har en backup av allt, men det är inte säkert att jag kommer få igång dem igen, om jag ens kommer försöka.
  • Dumpen kan vara bra ifall vi i framtiden känner för att pynta för en egen instans av obblm på t.ex. https://www.mercuryvps.com/. Där skulle vi lite mer självbestämmande och kan göra mer anpassningar som egna custom lag, anpassa förstasidan och migrera in historik som vi inte kan göra nu på naf som är gratis.
  • NAF har samma deal om jag förstod det rätt. Alltså att man kan pynta för lite extra. Eller var det mercury de hänvisade till?
  • Snow wrote: »
    Jag har en backup av allt, men det är inte säkert att jag kommer få igång dem igen, om jag ens kommer försöka.

Snow, du är bäst, sådär säger du bara för du är less på servern ;)

Vi vet du kan få igång den igen om du vill :D
  • @Snow

Finalen i Bubble 17 kommer spelas på onsdag eller torsdag till veckan, nu behöver vi inte bubble för att veta vem som blir vinnaren där men om du råkar glömma ta ner servern på fredag så lägger vi in finalen där :)
  • Lagt upp en kort länksamling på bubble.swebba.com så folk hittar rätt
  • Verkar vara något lurt med NAF OBBLM just nu. Jag kommer inte åt vissa admin-funktioner just nu och ligatabellen ser inte rätt ut efter att jag matat in matchen mot @Mike idag.

Jag ska se om jag får tag i någon support.
  • Stareater wrote: »
    Verkar vara något lurt med NAF OBBLM just nu. Jag kommer inte åt vissa admin-funktioner just nu och ligatabellen ser inte rätt ut efter att jag matat in matchen mot @Mike idag.

Jag ska se om jag får tag i någon support.

Hittade en workaround för att lyckas uppdatera ligatabellen i varje fall.

Sign In or Register to comment.