Har man kommit fram till hur man gör med Ogre’s TV - Turnering

edited January 2020 in Regler
Fick frågan från Basse som sitter och snickrar på ett ogrelag inför USB4 där han ställde frågan;

-”Visst får jag inducements för 140k varje match om jag väljer att spela med 7 snotlings i och med de nya reglerna”?

Jag blev lite fundersam och ville kolla om någon har något bra svar? Finns det något bestämt från NAF eller är det upp till Varje turneringansvarig?

Comments

• edited January 2020
    NAF har sagt följande:

Då ingen inducementfas sker i normala turneringsmatcher är disposable irrelevant. Ingen får inducements i turnering annat än rostrat helt enkelt.

De har påpekat att a) arrangörer kan ge Ogres bonus-TV om de vill och b) arrangörer kan lägga till inducement-faser i sina turneringsregler och söka sanktionering som vanligt
  • edited January 2020
    Rent officiellt ifrån NAF kommer Spike! 8 att tas med i regeländringarna i november (eller tidigare om detta ändras av en ny president), men varje TO får ha med dem redan nu.

Kostnaden för en snotling (eller vad de nu heter) är fortfarande 20k.
    Inducements köps normalt sätt i turneringar, som halfling master chef eller bribes för goblins, vilket gör att det inte finns någon inducement-fas där disposable kan bli aktuellt
  • pedda wrote: »
    Rent officiellt ifrån NAF kommer Spike! 8 att tas med i regeländringarna i november (eller tidigare om detta ändras av en ny president), men varje TO får ha med dem redan nu.

Inducements köps normalt sätt i turneringar, som halfling master chef eller bribes för goblins, vilket gör att det inte finns någon inducement-fas där disposable kan bli aktuellt

Tack då vet jag, men Star players (inducements) brukar man kunna få ta med i turneringar :)

• Finns väl något förslag att de ska kosta 10k för turneringar pga disposable med.
  • edited January 2020
    Frantic wrote: »
    pedda wrote: »

Tack då vet jag, men Star players (inducements) brukar man kunna få ta med i turneringar :)

Japp, precis som master chef och bribes.
    Skillnaden mot inducementfasen är att de köps som en del av rostret.
  • razta wrote: »
    Finns väl något förslag att de ska kosta 10k för turneringar pga disposable med.

Det låter som något man från NAF-håll aldrig skulle anta som ständig regel, men troligen skulle kunna godkänna på ad hoc-basis om arrangörer vill ordna så.
  • edited January 2020
    pedda wrote: »

Skillnaden här är att det inte finns någon fas där man jämför tv och får inducements. Isf skulle ju Wood Elfs få en wizard som standard mot halflings i de flesta turneringssystem.
  • edited January 2020

Skillnaden här är att det inte finns någon fas där man jämför tv och får inducements. Isf skulle ju Wood Elfs få en wizard som standard mot halflings i de flesta turneringssystem.

Varför skulle WF få 150k mot Halflings.... känns som det är något jag missar här.
  • edited January 2020

Varför skulle WF få 150k mot Halflings.... känns som det är något jag missar här.

Wood elfs brukar ha ca 150 mindre tv än halflings efter tierpaketen. Ofta får alla 1100, sen får Wood elf kanske 5 skills (100) medan halflings får kanske 250 tv i extrapryttlar.

Det är lite det som är NAFs poäng: disposable funkar bättre som Tieringbonus än som skill i naf-turneringar.
  • Ah... hänger med....
  • edited January 2020
    Man kan ju snarare säga att disposable ger tieringbonus till Ogres även i ligaspel, att det är det som är grejen: de får samma fördel där som i turneringar.

Sen förlorar de ju nästan alltid ändå.
Sign In or Register to comment.