Oberwald Open 21-22 Mars

edited March 2020 in Turneringar
21-22 Mars kommer det äga rum en NAF-sanktionerad turnering på Storgatan 54b i Sundsvall.

6 matcher. 4 på lördagen, 2 på söndagen - enligt rutin.

Resurrection med en liten twist.

https://oberwaldbowl.monster/

Turneringen är registrerad och godkänd på NAF. Vissa tillägg och ändringar kan göras efterhand tokigheter uppdagas. Vädertabell och Kick-off tabell tillkommer inom en snart framtid.

Anmäl om ni behöver sovplats så försöker jag lösa ut det.

Kan det bli kul?

1.Oberwald - Kislev/Betalt
2.Donnydingel - Lizard/Betalt
3.Ikterus - High Elves/Betalt
4.Duckwing Dark Elves/Betalt
5.Thursablot - Dark Elves/Betalt
6.Unixbot1 Halflings/Betalt
7.Bieber Chaos/Betalt
8.Skuld - Chaos Renegades/Betalt
9.Zedd - High Elves/Betalt
10.Spett - Goblins/Betalt
11.Wimp - Undead
12. Alfred - Orcs/



«13

Comments

  • Kul! Jag kommer och behöver en sovplats :)

    Fråga: vilken tier är Chaos renegades?
  • Med tanke på turneringsnamnet så borde man väl få en extra bonus om man spelar med Griff? :)
  • Bloodbowlsug finnes, boplats sökes!
  • Fråga om res-delen. Först står det att en spelare som man designerar får spp för att gå upp i skills, sedan under MVP delen så står det att man kan få permanenta skills på andra spelare? Detta betyder asså att du kan få 5-6 extraskills om du har lite tur med MVP? Får man SPP från andra grejer med på andra spelare? Sparas MVP mellan matcherna på de andra spelarna?
  • Roligt med fler turneringar!
    Jag har spelat många Gothbowl turneringar som var progression och dom två problemen som dök upp där (min alldeles egna åsikt) var skadorna som blev ojämna mellan lagen samt att vissa lag är mycket bättra på att farma SPP. Det kan ge ganska ojämna lag kombinerat med både tur och med medveten planering. Skadorna blir nästan inget problem här alls men skillutvecklingen om jag förstått reglerna rätt kan kantra lite i favör för t.ex WE även om en wardancer dör lätt.
    En fixed progression tror jag skulle ge en liknande effekt/känsla som du verkar vara ute efter men hålla lagen jämnare i sin utveckling. Litet skillpaket eller inget och mindre startpengar kanske tom och sedan skill/skills efter varje match.
  • Duckwing wrote: »
    Fråga: vilken tier är Chaos renegades?

    +1
  • jag behöver också sovplats.
    har ju gått bra för mig tidigare i turneringar i Sundsvall så jag är på igen :))
  • coma wrote: »
    Roligt med fler turneringar!
    Jag har spelat många Gothbowl turneringar som var progression och dom två problemen som dök upp där (min alldeles egna åsikt) var skadorna som blev ojämna mellan lagen samt att vissa lag är mycket bättra på att farma SPP. Det kan ge ganska ojämna lag kombinerat med både tur och med medveten planering. Skadorna blir nästan inget problem här alls men skillutvecklingen om jag förstått reglerna rätt kan kantra lite i favör för t.ex WE även om en wardancer dör lätt.
    En fixed progression tror jag skulle ge en liknande effekt/känsla som du verkar vara ute efter men hålla lagen jämnare i sin utveckling. Litet skillpaket eller inget och mindre startpengar kanske tom och sedan skill/skills efter varje match.

    jag håller med. men vi kan ju också fråga @Skuld och @inforthepain vad de tycker om alver i ett sådant här format. halflings är helt klart bättre.
  • @Razta Endast MVP spps får användas till höjningar bortsett från den levande som får använda alla han samlar på sig. Det för att man ska ha högre chans att få en höjning om man har oturen att ens levande spelare aldrig får en MVP. Men ja, om du har tur så kan du få MVP två ggr på tre spelare, dvs tre extra skills. Det är bra att ni lyfter upp sådant här. Fråga till dig/er skulle det vara bättre om MVP rullas old school? Dvs. en random utan att nominera några? Då minskar risken/chansen till många extra skills.

    Ja MVP sparas på spelarna. Men bara MVP. Inga andra spps går att få på andra än den levande spelaren.

    @coma Det kan mycket väl gynna wood elves med en levande wardancer - tills den dör.

    @duckwing Bra att du frågar, jag lägger dom i tier fem.

    @mooselord Bra tänkt. Plus 200 i fame till alla som kör med Griff ;)
  • edited January 2020
    Om jag kan ta mig dit är jag på
  • Amazoner = Tier?
  • Kul turnering!
    Hur lång får en match spelas? Är det nåt schema förutom att 4 matchers spelas lördag och 2 på söndag?
    Ska det vara 16SPP som är för skill nr 2 som i regelboken?
  • Går det att kombinera Bosse och Griff?
  • edited January 2020
    @kaju Det kommer mer info på sidan jag länkade till. Ville få upp det asap för att få vara med i SCAM.
    Men matcher kommer vara 2h 15m. Japp, 16spp. Jag som minns dåligt.

    @frantic Tier 1 verkar rimligt.

    @juiblex Så Bo duger nu? Men om du har råd så kör!
  • Nu är den submitted to SCAM för godkännande
  • edited January 2020
    Får man inte spela Amazons? Om "jo, det får man": Vilken tier har de?
  • Muuuuu jag hinner inte med iår, Sundsvall som är min bästa turneringsstad :)
  • edited January 2020
    @mikethemachine Synd! Hade ju gärna sett dig vinna igen med Dark Elves.

    Men kul att också att någon ny krönas till mästare i Sundsvall...ja så länge det inte blir @skuld då. :D
  • Intresserad, vill gärna ha sovplats!
  • Lägger till dig i sovplatslistan @Razta. Ingen spelningen som sabbar för dig den här gången får vi hoppas :)
  • Finns det plats för en fattig bonddräng som lever ändå?
  • edited February 2020
    blir tyvärr ingen turnering för mig. ska hämta hem tre nya grisar den helgen :)

    grisar = råttor
  • @drexxl Det finns alltid plats för dig
  • Kollade på resor och såg att det närmade sig 9 timmar bara dit, risken finns att jag ända är dum nog att hänka men chansen finns att jag hoppar
  • Har full förståelse för det. Sovplats fixar jag åt dig om du kommer iaf, och +1 i fan factor för engagemanget.
  • Jag vill vara med! Har inte hunnit kolla regler ännu men så fort jag hinner kommer det.
  • Finns det någon som har ett high elves lag att låna ut till denna turnering?
  • Finns det någon som har ett high elves lag att låna ut till denna turnering?

    du har lånat ett av mig....
    MEN DÅ SPELADE DU PLO ELF DIN TOMTE
Sign In or Register to comment.