SweBBA laget 2020 Bretonnians - Val av färg

edited February 2020 in Målning och modeller
SweBBA har röstat. Vi ska alla måla våra modeller i följande färger - mörkt blå & ljust rosa, metall delar i silver, och modellen skall sättas på en välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)

Ok vi verkar vilja göra ett bret-lag. Ett sådant lag behöver lite färg. Jag tänker åtminstone två färger samt en metal nyans för att fånga hur Bret vanligtvis ser ut. Jag har beslutat i min enfald att vi röstar om en mörk färg, en ljus färg och en metal färg som laget skall målas i.

Comments

• Mer röster, alla som vill vara med!
  • Deadline 31januari
  • Mörkröd, rosa och silver. Vilken vinnar kombo!
  • edited January 2020
    Som ett körsbär
  • ja, synd att en röstade fel på metallen. borde ju tagit koppar där.
  • Mörkröd är alltså typ vinröd. Borde kontrastera hyffsat mot en ljusare rosa
  • Kan någon mer rösta innan deadline för att bryta det oavgjorda läget?
  • edited January 2020
    Deadline idag, fler röster kanske?

Vad skulle folk säga om att bestämma en bas-storlek eller är det bara roligare om det är mixat?
  • @mikethemachine en basstorlek och typ vore att föredra tycker jag ex. roundlip eller inte.
  • edited January 2020
    @coma bra förbättring i min mening. Tror det skulle göra mycket för det enhetliga.
    Men som sagt, det kanske inte ens är det som är meningen. Ska man dock spela med det, vore det ju en stor fördel :)
  • Vilken mörk färg blir det vi skall använda? Jag tycker @Lard får välja om det är oavgjort
  • Fast mörkblå har väl vunnit, tillsammans med rosa och silver.
    Har dock inget emot om det ändras :P
  • SweBBA har röstat. Vi ska alla måla våra modeller i följande färger - mörkt blå & ljust rosa, metall delar i silver, och modellen skall sättas på en välnött plan (fläckar av gräs / klumpar av jord)
This discussion has been closed.