Underworld

Nu har jag fått blodad tand för "spelbara" underdogs!!!

Nästa säsong blir nog med ett Underworld team, så ALLA tips är välkommna!!!

Startuppställningar, skills och taktiktips uppskattas.

Comments

• Lite skills jag tycker funkar bra.

claw/mb på blitzers.
    claw/tentacles på trollet
    Extra arms på throwers (ballcarriers)
    Two heads på goblins. Sen variera med lite horns, big hand, m.m.
    Wrestle på linerats
  • Skoberget wrote: »
    Wrestle på linerats
    + horns

• Startuppställning i planeringsskedet:

Klaw Fingaz
    3x rerolls
    2x blitzer
    2x thrower
    2x linerat
    9x goblins
    10k in cash for apo efter första matchen
    Sen spara ihop till trollet

Kanske skippar 3 goblins för ett troll, men med 15 mannatrupp i en nystartad rookieserie så är det ett mentalt övertag när din motståndare ser dig hela tiden med 11 man på plan, oavsett hur han än försöker få bort spelarna.

Med 9 goblins har man råd att foula friskt, och alla goblins har dodge, blitzers block och throwers sure hands - 3 rerolls skall nog funka.

Försts dubbel på goblin ger jag dirty player, jag tror underworld måste spela fult och hårt.

Får jag 10 på skillslaget för goblin är det stor risk att jag väljer +AV och sen kastar jag honom med trollet, allt för att knäcka min motståndare.

Dubbel skill på linerat blir mighty blow följt av claw.

Gärna mer förslag från er alla.
  • Såg att INGEN spelade underworld varken på swedish masters eller danish open.

Hmmm...
  • edited June 2014
    Min uppfattning är att Underworld och Human har ganska likartat spel på låg TV, men Human gör allt lite bättre. Så då känns inte Underworld så hett i turneringssammanhang.

Om man däremot spelar i en liga så har Underworld en massa mysiga utvecklingsmöjligheter pga mutationerna, så då känns laget betydligt mer intressant.
  • Underworld är bara marginellt bättre än goblins i turneringssammanhang i min mening, men det är ju ett fantastiskt mysigt lag så varför inte köra dom ändå!

Jag skulle dock inte spela utan trollet, han är ryggraden i laget. Utan honom är det svårt att åstadkomma något vettigt. Tänk på honom lite som trädet i ett Wood elf-lag, han skyddar dom andra spelarna (Tro mig, dom behöver skydd..) och kan knyta upp motståndarens spelare så att resten kan jobba lättare.
  • edited June 2014
    JohnnyD wrote: »
    Underworld är bara marginellt bättre än goblins i turneringssammanhang i min mening, men det är ju ett fantastiskt mysigt lag så varför inte köra dom ändå!

Jag skulle dock inte spela utan trollet, han är ryggraden i laget. Utan honom är det svårt att åstadkomma något vettigt. Tänk på honom lite som trädet i ett Wood elf-lag, han skyddar dom andra spelarna (Tro mig, dom behöver skydd..) och kan knyta upp motståndarens spelare så att resten kan jobba lättare.

Plus att det kan ta tid för honom att samla ihop SPPs. Om han är med från dag 1 ökar chansen att få MVPs och CASes så att han kan skramla ihop sina första 6 SPPs.
Sign In or Register to comment.