Säsong 30

2

Comments

• Vilka inducement är det som gäller för ligan?
  • De finns även utskrivna och ligger i skåpet hos Alpha. Kort så är det i allt från Spike 1-8 samt DZ 2 som inte är optional. Spike 1-8 ligger också i skåpet om man vill läsa hela paragraferna och inte bara en sammanfattning.
  • edited January 2020
    Under min senaste ligamatch mot Ozt så hamnade vi i en dispyt gällande redraft reglerna. Vi var oense om vad de sa samt hur det eventuellt skulle tolkas. Jag har försökt avgöra frågan genom att läsa aktuella paragrafer i Death Zone 1. Det är för mig fortfarande oklart vad som egentligen gäller och vi borde kanske ta upp det vid nästa spelarmöte (ni kanske märker att jag undviker sakfrågan den är nämligen oviktig i sammanhanget). Men, det viktiga är vad jag hittade under paragrafen "Starting a New Season" på sid 27. I sista paragrafen står nämligen "Teams are divided into divisions (if necessary) and dates are set. The season begins anew!". Divisions... Tror minsann att divisions översätts med divisioner, eller? Smaka på den. @mago et al :D
  • Herregud. Ännu ett fel i de nya regelböckerna. Tar det aldrig slut?!
  • @Ionas rimligt! :D jag har dock inte autogiro på nått någonsin..
  • Hej råkade fat fingra catch på en ghoul när den fick skill går det att korrigera på något sätt, skulle vara wrestle?
  • Jimmieblla wrote: »
    Hej råkade fat fingra catch på en ghoul när den fick skill går det att korrigera på något sätt, skulle vara wrestle?

Fixat
  • Är det Alvernas säsong denna säsong? Va gör ni andra?

Div A, 1a och delad 2a alver
    Div B, 1a och 2a alver
    Div C, 1a Alv

5 av 5 alver på slutspelsplats

Ping @ionas @lockmund @mumin (orkar inte stava rätt) och @duckwing !
  • Rullar 1or och skallar!
  • DavidD wrote: »
    Rullar 1or och skallar!
    What he said

• Själv failade jag sex Foul Appearance på två rundor igår, och det ledde till att jag blev tvungen att dodga med bollhållaren, och failade såklart det trots reroll. Sedan avslutades hela härligheten med att @Bim valde att intercepta passen som skulle lett till utjämning.
  • Med facit i handen så kan man nog säga att @Bim valde rätt. :)
  • hörde jag RÄTTVIST @Pellevin?
  • Pellevin wrote: »
    Själv failade jag sex Foul Appearance på två rundor igår, och det ledde till att jag blev tvungen att dodga med bollhållaren, och failade såklart det trots reroll. Sedan avslutades hela härligheten med att @Bim valde att intercepta passen som skulle lett till utjämning.

Rookie!
  • Jepp! Jag är inte bättre än så...
  • DavidD wrote: »
    Rullar 1or och skallar!

Men låt alverna göra alvgörat vettja!
  • Alverna gör mest cas också. Så det är verkligen bakframt i år.
  • edited March 2020
    Visste ni att gamar bajsar på sina egna ben? Teorierna säger å ena sidan att det är för att svalka sig, och å andra sidan att det är för att värma sig. Det mysteriet kvarstår, och hur pantade de än verkar så är de iaf för visa för att ägna tid åt detta eminenta, utsökta, lösa, utfrästa, väggfräknande skitspel.

Och ovanpå allt kan inte ens @Pellevin kosta på sig att vara bitter.

Den som ändå var en gam.
  • Min gissning är att någon tagit en extra fredagsgrogg.
  • hellre att de bajsar på sina egna ben än mina. men tack för informationen.
    Min gissning är att någon tagit en extra fredagsgrogg.

Mer än så. Med fog.
  • Hejja halflings! ;D
  • @grumplekins är det så att du har lite bekymmer mot Halflings??
  • Juiblex wrote: »
    @grumplekins är det så att du har lite bekymmer mot Halflings??

Bara när det är match liksom.
  • Hahahhahahhahah
  • Nu säger SL såhär [url] https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sl-vadjar-i-ny-annons-ak-inte-med-oss/[/url]

Jag tror inte jag kan ta mig till alfa utan SL. Är det kanske dags för nåt slags officiellt beslut om spelschemat?
  • Menar du alltså att BloodBowl inte är en samhällsbärande verksamhet?
    Menar du alltså att BloodBowl inte är en samhällsbärande verksamhet?

Nej, men att SL inte begriper att det är så.
  • Jag tycker också att vi behöver tydliggöra vad som gäller med spelschemat nu. Vissa har spelat fyra matcher, många har lirat fem eller sex matcher.

Ska vi vänta med runda sju till dess att alla har spelat sin runda sex? Ska vi skjuta på slutspelsdagen?

Det finns säkert många möjliga lösningar, men bra om vi landar en gemensam. Vad säger The Elder Commisioners? @razta @ionas

Sign In or Register to comment.