Pass range?

edited December 2019 in Regler
Jag tänkte trycka upp några nya kort med regel sammanfattning.
Någon som vet hur pass range är nuförtiden?
Jag har haft denna som mall men har hört att den inte är korrekt längre
throwing.jpg

Comments

• 13:2 är inom Long Bomb-avstånd nu. Det är enda skillnaden.
  • edited December 2019
    Någon som vet om det finns en uppdaterad intercept tabell för de nya pass range avstånden?
  • App:en BB Ruler har den nya.
  • vilken pratar du om @kaju?
    den appen jag har är inte uppdaterad
  • dock går det att välja ruta 13-2, även om den inte är markerad för att kunna passas till
  • Mina tankar är att något måste ha ändrats i förhållandet mellan pass template och rutstorlek i och med att long bomb numera når en ruta extra.

Om något har ändrats enligt ovan kan detta även påverka interception möjligheter till passningar som inte är 13-2 eftersom förhållandet har förändrats och det räcker att en ruta nuddas för att kunna göra en intercept.

1. Vet vi vad som har förändrats?
    2. Finns det någon som har räknat fram nya interception tabeller med de nya förhållanden?
  • tror det är gamla som är felaktig och att det egentligen har varit 13-2 hela tiden. den makear mer sense när en kollar på den och jämför med 13-1.

intercept är väl fortfarande rutan som bollen åker igenom och de två närliggande rutorna, dvs tre rutor i bredd. så det är inget som behöver uppdateras på några gamla tabeller. det ända är att en behöver lägga till 13-2 också.

så jag tror inte att det är svårare än så faktiskt.
  • brocCooLi wrote: »
    tror det är gamla som är felaktig och att det egentligen har varit 13-2 hela tiden. den makear mer sense när en kollar på den och jämför med 13-1.

intercept är väl fortfarande rutan som bollen åker igenom och de två närliggande rutorna, dvs tre rutor i bredd. så det är inget som behöver uppdateras på några gamla tabeller. det ända är att en behöver lägga till 13-2 också.

Kastar man 13-1 (enligt förra) är det vid vissa tillfällen endast två rutor i bredd som kan intercepta så jag tror inte man kan se det på sättet ovan.
  • Melisqus wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    tror det är gamla som är felaktig och att det egentligen har varit 13-2 hela tiden. den makear mer sense när en kollar på den och jämför med 13-1.

Kastar man 13-1 (enligt förra) är det vid vissa tillfällen endast två rutor i bredd som kan intercepta så jag tror inte man kan se det på sättet ovan.

där har du en poäng. jag tror dock inte att något behöver räknas om utan att det är mycket enklare ändå.
  • edited December 2019
    Melisqus wrote: »
    1. Vet vi vad som har förändrats?
    2. Finns det någon som har räknat fram nya interception tabeller med de nya förhållanden?
    1. JTY(förstått det som att han jobbar på GW) kommenterade det på BBC innan, tydligen var det för att den gamla planen var handritad och att alla rutor inte var lika stora. Något de åtgärdat iom BB2016.
    Rätta mig någon om jag har fel, men vill minnas att det var anledningen.

2. iOSappen "BBruler" har det iaf. https://apps.apple.com/us/app/bb-ruler/id1454153841
Sign In or Register to comment.