MelisqusBowl 2020 den 22-23 februari

edited February 2020 in Turneringar
Nu är det åter dags för MelisqusBowl för att avsluta uttagningen av svenska landslaget för EM 2020 i Polen.

När: 22-23 februari
Var: Schackklubben Manhem, Vegagatan 20, Göteborg
Regler: Samma som EM i Polen. Några förändingar kan göras för att underlätta uttagningen för @Ozt. Ingen lagturnering! Mer info kommer.
Pris: 100 kr, info om betalning fås vid anmälan.
Anmälan: anmälan här, info om roster fås vid anmälan. Anmälan senast söndag innan turneringen, dvs söndagen 16 februari.

Priser:
Vinnare
Andraplats
Mest TD
Mest Cas
Best stunty
Last place

Anmälda:
Melisqus $ R (odd man out)
brocCooLi $ R
Pellevin $ R
Drexxl $ R
Thursablot $ R
Duckwing $ R
Alksnis $ R
Scisco $ R
Skuld $ R
mrselecta $ R
NIWnW R
inforthepain $ R
kaju $ R
Spoiledsquid $ R
Embla $ R
Ozt $ R
Pidpad $ R
$ = betalat, R = Roster inlämnat
«134

Comments

  • jag anmäler mig!
  • Jag vill vara med.
  • Klart att Drexxl kommer
  • Finns möjlighet till att krascha hos någon? Jag droppade uppskattat i runda slängar 100k/år med karriärsbyte. Vill spela fler turneringar men måste backa på kostnaderna.
  • Jag anmäler mig
  • Finns det även någon jag hade kunnat slagga hos?
  • @Thursablot @Drexxl jag borde ha plats för två då jag både har en bäddsoffa och tältsäng. men om ni är allergiska mot pälsdjur är det inte så bra då jag har råttor som husdjur.
    går typ direktvagn till järntorget/spellokalen också.
  • Veckan efter Valentinebowl? Det känns lite tight.
  • edited December 2019
    Lockmund wrote: »
    Veckan efter Valentinebowl? Det känns lite tight.

    Du har rätt Lockmund det är tight till @Ozt skall ta ut landslaget men denna turneringen hinns med precis innan målsnöret!

    Dvs går inte att ha något senare datum. Själv ser jag det som riktigt bra för de som vill bättra på sina chanser till landslaget att det är turneringar två helger i rad precis i slutet av uttagningen.
  • Thursablot wrote: »
    Finns möjlighet till att krascha hos någon? Jag droppade uppskattat i runda slängar 100k/år med karriärsbyte. Vill spela fler turneringar men måste backa på kostnaderna.

    Kan jag se det som en anmälan med broccoolis erbjudande?
  • Duckwing wrote: »
    Jag anmäler mig

    Välkommen!

    Till alla som redan har anmält sig så kommer mer info till helgen om betalning och roster.
  • Jag kan tyvärr inte. Turnering i Hannover helgen innan
  • pedda wrote: »
    Jag kan tyvärr inte. Turnering i Hannover helgen innan

    @pedda Tråkigt att höra, du är välkommen nästa gång
  • brocCooLi wrote: »
    @Thursablot @Drexxl jag borde ha plats för två då jag både har en bäddsoffa och tältsäng. men om ni är allergiska mot pälsdjur är det inte så bra då jag har råttor som husdjur.
    går typ direktvagn till järntorg8et/spellokalen också.
    Gärna!
  • Jag är gärna med!
  • Jag vill vara med!
  • @brocCooLi härligt! Jag lämnar allergin hemma!
    @Melisqus se mig som anmäld!
  • Nu har det gått ut PM till alla anmälda än så länge om roster och betalning.
  • edited December 2019
    Som lite små ny (lirar en del BB2) så är jag intresserad. Måste ge mig ut i tabletop världen men har även en liten 6 månaders kille som jag måste planera runt lite :)

    Vad har man med sig, lag, tärningar, spelplan?

    Är Slottskogens vandrarhem något att ha?

    Återkommer.
    //Scisco
  • Du bör ha med dig ett målat lag, tärningar och markörer för turn, rerolls mm.
    Det du minimum måste ha med dig är ditt lag. Motspelaren måste låta dig använda hens tärningar om du ber om det ,enligt NAFs regler, men det finns ju alltid en risk att även hen lämnat tärningarna hemma så säkrast är att ha med sig dem själv.
  • edited December 2019
    Scisco wrote: »
    Som lite små ny (lirar en del BB2) så är jag intresserad. Måste ge mig ut i tabletop världen men har även en liten 6 månaders kille som jag måste planera runt lite :)

    Vad har man med sig, lag, tärningar, spelplan?

    Är Slottskogens vandrarhem något att ha?

    Återkommer.
    //Scisco

    Duckwing har nämnt vad som är bra att ha. Jag kommer att ta med spelplaner till alla, skulle det behövas fler återkommer jag till de som bor nära.

    Slottskogens vandrarhem är riktigt nära lokalen och helt okej.

    Skall jag sätta upp dig som preliminärt anmäld?
  • Man har också med sig ett gott humör och digestivekex att knapra på när tärningarna slår fel och man behöver tröstäta :)
  • Sätt mig som preliminär. Har någon månad på mig för lobbyarbetet för att få frugan ombord :D
  • Scisco wrote: »
    Sätt mig som preliminär. Har någon månad på mig för lobbyarbetet för att få frugan ombord :D

    kul om ni blir två stycken!
  • brocCooLi wrote: »
    Scisco wrote: »
    Sätt mig som preliminär. Har någon månad på mig för lobbyarbetet för att få frugan ombord :D

    kul om ni blir två stycken!

    Ombord som i "tillåter mig åka iväg" :D ursäkta förvirringen
  • Scisco wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    Scisco wrote: »
    Sätt mig som preliminär. Har någon månad på mig för lobbyarbetet för att få frugan ombord :D

    kul om ni blir två stycken!

    Ombord som i "tillåter mig åka iväg" :D ursäkta förvirringen

    jag antog det men ville bara vara positiv och få in fler :D
  • Har nu med mutor och löften (som inte kommer hållas) sett till att jag kan komma. Sätt mig som anmäld :D
  • I så fall vill jag också anmäla mig!
  • Tidsschemat som föreslås detta året är:

    Saturday:
    09:30 – Registration
    09:45 – Round 1
    12:00 – Lunch
    13:00 – Round 2
    15:30 – Round 3
    17:45 – Dinner
    18:45 – Round 4
    21:00 – End of day one
    Sunday:
    09:45 – Round 5
    12:00 – Lunch
    13:00 – Round 6
    15:20 – Closing ceremony

    Finns det några förbättringsmöjligheter på detta från er sida?
Sign In or Register to comment.