[FUMBBL] SL Sommarkupp 2514!

edited June 2014 in SL - Svenska Ligan
Värme! solen i ögonen! en åskskur närmar sig snabbt! Dags att plocka upp spikbollen och göra mål!
Dags för Svenska Ligans sommarkupp 2514!
/cheer

(ja, jag vet att sommarn kan kännas avlägsen i detta novemberväder i maj, men den kommer nog snart :) )

Årets sommarkupp drar igång ovanligt tidigt, onsdag 28/5, och kommer att hålla på i tio eller tolv veckor (beroende på hur många som anmäler sig). Anmäl dig enbart om du tror att du har rimlig chans att spela under denna period. Eftersom vi är så tidigt ute kommer det vara 2 veckors deadline hela kuppen (det brukar vara 1 vecka så i år är ett undantag).

För er som vill bada näck hela sommaren kan det vara bra att veta att nästa säsong inte drar igång förrän i slutet av augusti.

Som hörs på namnet är det här en kupp som går vid sidan om det ordinarie schemat, men man spelar ändå med sitt SL-lag. För de som tänkt byta lag till nästa säsong går det att byta redan innan kuppen (men efter mellansäsongen). Det går inte att \\\"provspela\\\" med sitt andra lag, utan byter du lag till kuppen skall nästa SL-säsong spelas med det laget! (Undantaget är om man inte får byta nästa säsong pga lagbegränsningar.)
Nya lag är också välkomna. Länk till Svenska Ligan

Det kommer även att bli en losers half för de som förlorar sin första match, så det blir minst två matcher för alla deltagare.

Vinnaren av kuppen (winners) får, om de vill, 2 random MVP och 2d6+fame x 1000 - SE pengar som pris i en läggmatch (concession) mot Svenska Ligans Prisutedelningslag.
Vinnaren av förlorarkuppen får, om de vill, 1 random MVP och 1d6+fame x 1000 - SE pengar som pris i en klickmatch (klicka alla turer) mot Svenska Ligans Prisutedelningslag.

Nyhet: Kupperna spelas fr.o.m. sommaren 2514 med spikboll.
(spiked ball = Any failed pickup or catch roll results in the player being stabbed.)

Anmälning sker till mig, senast tisdag 27/5.

För er som ännu inte kommit upp i 1500TW passa gärna på att spela lite vänskapsmatcher tills dess :)

//Ligaledningen genom Roland
«1

Comments

• Tycker generellt att alla uppmaningar att komma upp i TV 1500 är av ondo. Spelet är roligare under 1500 än över. Skulle tycka att SL vore mycket bättre om bara lag med TV under 1500 fick ställa upp.

Jag är hursom på och kommer ha en rimlig chans att spela. Det är någon vecka (v.25-26) som kommer vara svår men med 2 veckors DL borde det fungera ändå.
  • Jag håller med Martin. Roligare med en lagom TW. Med det sagt så behöver man kanske inte sätta den övre gränsen för lågt heller.
  • edited May 2014
    intressant idé med tak :)
    kanske något för framtida liga!

EDIT: denna säsong har jag kört med samma regler som innan, men det finns ju chans att det sker förändringar allteftersom. Att komma upp i över 1500 TW har nog att göra med att många gamla lag ligger på 2000k+ och jag tror inte någon av coacherna är villiga att sparka en massa spelare.
    Kanske skulle ett sådant tak passa bättre om man återupplivade bondeligan, men jag vill inte att folk ska överge SL för bondeligan iom att vi redan är så få...
  • 8 st anmälda än så länge.
    Kan vi få ihop 16 tro? ;D
  • Jag är afk hela sommaren typ så jag måste passa.
  • Förlåt Roland, jag anmälde mina Ogrers för tidigt. Nu vågar inte folk anmäla sig för de vet att de kommer åka på stryk.
  • Såklart XD

10 st än då länge!
  • Hej, ny här. Är det ingen svensk aktivitet inom Cyanids BB?
  • ingen aning,spelar inte där
  • Det liras men jag har bara lirat mot mina tidigare motståndare i Uppsala. Men det här forumet verkar väl bra för att hitta spelare/starta liga på Cyanide?
  • Jag har spelet men har aldrig spelat online. Kan tänka mig att testa mot någon vänlig själ och samtidigt prata strunt över skype.
  • Jag kan bara prata strunt. Har ni väl märkt?
  • Jajjemen men du gör det väldigt bra ;)
  • Jag tror Frantic spelar mycket på cyanid.
  • Håll er till ämnet. Att diskutera Cyanide-spelet är inte vad denna tråd handlar om, starta en ny tråd om det om ni vill prata om det.
  • Precis! säg till dem att skaffa fumbbl-konto och joina sommarkuppen :D
  • edited May 2014
    Sista anmälningsdagen idag!

@Lard: är du fortfarande med?
  • Då är vi igång!

Deadline är den 10:e juni.
  • @Lard: nu är du schemalagd! Spela så fort som möjligt när du kommit hem :)
  • Jag kommer hem på måndag. Vem skall jag möta?
  • Du har nöjjet att möta Booahls råttor :D det kommer delta 11 loners i eran match ^^
  • Jo, men herr Boo svarar inte på mina frågor om när vi skall spela matchen så vi får väl se om de tblir något.
  • nån som känner honom?
  • Btw, kör Svenska Ligan med ersättare?
  • nej, är det vanligt i andra ligor?
  • Vi har det i Göteborg me kan inte tala för resten av sverige :)
  • @Lard, @Duckwing, @Bim, @Inforthepain: Nu är ni schemalagda mot ny motståndare :)
  • @Lard, @Duckwing: ska ni inte spela? deadline snart
  • Vi siktar på torsdag
Sign In or Register to comment.