Svart päls på Skaven

Jag funderar på att försöka mig på att måla upp ett Skaven-lag. Råttorna ska ha olika färg på pälsen som tex några med grå päls, några med brun, kanske några albino med röda ögon samt svart päls på några. Men hur sjutton målar man svart päls så att det blir snyggt?

Comments

• Det är det här jag vill åt.
    dc0be6e2a65427b8f134e5950cb3c53a.jpg
  • Alltså jag är så långt ifrån någon man ska fråga när det kommer till målning för jag kör bara på känsla men hel svart päls hade jag grundmålat vit sedan bara ”washat” med svart i flera omgångar tills jag var nöjd sedan eventuellt ”highlighta” med lite vit....
  • jag har råttor om du vill ha bilder på hur de kan se ut :D
  • Grunda med mörkbrunt, washa med Nuln oil, drybrusha (lätt) med grått. Vill du ha ännu mörkare så grunda med svart och skippa washen.
  • Tusen tack för tipsen havaji och Frantic. Nu vet jag lite mer hur jag ska göra.

Tack för erbjudandet brocCooLi, men det behövs inte. Mina barn har var sin råtta här hemma. En vit och en svart/brun med vit mage. Tyvärr börjar den vita bli gammal (2 år och 4 månader) och börjar få problem med höften och högerbenet.
  • ändå en fin ålder för en råtta. äldsta jag haft blev nästan 2 år och 7 månader.
  • edited November 2019
    Vit undercoat, rikligt med black templar (contrast). Klart. Contrast fungerar som allra bäst på figurer med mycket textur, som päls.
  • Tusen tack för tipset Snow.
Sign In or Register to comment.