Stockbowl Cup 2020

edited October 2019 in StockBowl
Jag och Razta tyckte det var kul att ordna DubBowl, och tänkte kanske köra en turnering tidigt på året också. Är namnet Stockbowl Cup ledigt, och tycker våra ligakamrater att vi kan låna det?

Det blir isf en NAF-turnering med ett regelkit för lagbyggen vi inte landat i än (läs: vi har kommit så långt som att turnering: ja och regler: ska fixas). Det betyder att vi utan att lova något är beredda att lyssna på förslag.

Bifall? Vi samordnar med övriga turneringsarrangörer så det inte blir någon krock.

Om inte Stockbowl vill ställa sig bakom det och låna ut namnet så gör vi troligen nåt ändå under annat namn. Men fantasiekonomi är bra.
«1

Comments

• StockBowl Cup har körts i sex itterationer än så länge.. Turneringen annordnades av @ozt och @mago.

Om jag inte minns helt så fanns det även en team turnering under StockBowl-namnet som organiserades av bla @pellevin (ber om ursäkt om detta är falskt)

Lagturnering låter i vilket fall som helst roligt.
    Mitt förslag skulle vara att använda sig av reglerna för EurOpen, dvs lag om 3 och med EB-Reglerna
  • Jag är väldigt för speciellt om den utspelar sig på Alphaspel så man kan släntra över i tofflor och nattsärk :)
  • Vad Coma sa.
  • coma wrote: »
    Jag är väldigt för speciellt om den utspelar sig på Alphaspel så man kan släntra över i tofflor och nattsärk :)
    DavidD wrote: »
    Vad Coma sa.

Vi har inte kollat med dem men det är ju tanken! :)

• Lag eller individuellt är nog inte spikat än - känns som det är lättare med logistiken med individuellt (och mindre ruttet om en person uteblir av någon anledning) men lag är ju kul så kan se skäl för båda varianter.
  • edited October 2019
    Vill ni sno namnet är det ok för mig, det är ju några år sedan jag och @Ozt arrangerade något.

Tänker dock att det kan finns risk för förvirring och förväntningar om en tar över ett redan etablerat namn.
  • StockBowl MiniCup? :D
    eller: StockBowl BanCup?

i samma anda som att det inte heter minigolf utan bangolf.
  • Varför heter det inte minibangolf? Banorna är ju ganska mini...
  • Varför inte DubBowl 2?
  • Lard wrote: »
    Varför inte DubBowl 2?

Därför att DubBowl 2 kommer nästa höst.
  • edited October 2019
    Mago wrote: »
    Vill ni sno namnet är det ok för mig, det är ju några år sedan jag och @Ozt arrangerade något.

Tänker dock att det kan finns risk för förvirring och förväntningar om en tar över ett redan etablerat namn.

Den risken går säkert att avstyra på olika sätt. En variant vore ju om du eller @Ozt eller båda deltog i arrangerandet. En annan om vi etablerar någon slags princip för kontinuitet regelmässigt eller andamässigt.

Vi vill ordna turnering, vi vill att folk ska ha kul. I övrigt är vi rätt flexibla.

En win-win-win vore om ni ordnade Stockbowl Cup och vi också ordnar en till turnering men får komma på ett nytt namn. Mer är mer.
  • Älska mer...
  • Yes! Vore fett m cup på Alphaspel. Hoppas jag kan vara med och att Coma lirar i nattsärken
  • Kolsyra Cup
    Alpha Beta Cup
    Cup StockBowl
    StockBowl Cup Mini Edition Extra Deluxe

nu har ni massa namn att välja på
  • Nattsärksbowl!
  • Alla som lirar i nattsärk får en +1 i FAME ;D
  • Tack för alla namnförslag!
  • Så fort ni kommer fram till datum och spelorter får ni gärna meddela mig på bästa vis så skall jag ansöka att turneringarna kommer med i SCAM. Danskarna speciellt är väldigt intresserade av att anmälningarna av turneringarna kommer i god tid så att man kan planera resande.

Detta gäller inte denna turnering specifikt utan samtliga turneringar vi arrangerar under 2020 och framåt.
  • ett förslag till
    Adidas Cup - Just Do It
  • Japp - vi kommer fatta lite beslut hyfsat snart. Vill undvika krockar inom Sverige också.
  • Grymt kul att de händer grejer!

Gamla Stockbowl Cup hade ju vampyrtema. Spontant röstar jag nog för att ni borde köra mer ett eget race med utan exakt samma namn, men jag tror ingen stämmer er om vill plagiera :) Stockbowl Cup var ett bra koncept, även om det kanske var lite tier 1 fokuserat, åtminstone sista gången.

(Pedda har helt rätt att det fanns ett Stockbowl Team Cup som arrangerades av Pellevin, mig och MartinS).
  • Varför inte ”SuperStockBowl”?
  • StockBowl Brawl
    StockBowl Masters
    StockBowl Tournament
    Stockholm BB Derby

Börja gärna med "Grand" eller "the Royal" för extra drygt storhetsvansinne ala 08-arketyp.
  • Capital of Scandinavia Cup
  • Viking Bowl (Alla lag får Horns gratis på en spelare som egentligen inte har det)
  • Mooselord wrote: »
    Viking Bowl (Alla lag får Horns gratis på en spelare som egentligen inte har det)
    Eller så kör vi lite historiskt och säger att alla har horn fastän de inte har det.
  • Duckwing wrote: »
    Alla som lirar i nattsärk får en +1 i FAME ;D

Alla som kan gå till Alpha får +1 i fame? ;)
  • DavidD wrote: »
    Duckwing wrote: »

Alla som passerar Sveriges gräns på vägen till turneringen får FAME +2. Eller som man säger, +2 FAME for effort?
  • pedda wrote: »
    DavidD wrote: »
    Duckwing wrote: »

Alla som passerar Sveriges gräns på vägen till turneringen får FAME +2. Eller som man säger, +2 FAME for effort?

Alla som kommer utsocknes får inte spela på sin hemmastadio!
  • edited October 2019
    08-Derby Bowl
    - Brilliant coaching och Riot byter plats på Kick off table...
Sign In or Register to comment.