Chaos dwarf Sweden Blood Bowl Championship 2014
Det var ju det där med lagbygge då så här i god tid.
Alt 1 (13 players):
2 Bullcentaur
6 Blockers
5 Hobgoblins
3 RR
1 FF
Skills
Blockers: Guard, Guard, MB
Bulls: Break tackle, Frenzy
Hobgoblin: Sure Hands
Alt 2 (12 players):
1 Minotaur
2 Bullcentaur
6 Blockers
3 Hobgoblins
2 RR
1 FF
Skills
Blockers: Guard, Guard, Guard
Bulls: Break tackle, break tackle(?)
Alternativt skippa 1 gobbo+ff för en apo istället.
Alt 1.
Frenzy på en bull känns lite risky men mest för lite side line controll. MB på en blocker för att kunna få ut lite fler spelare.
Alt 2.
Tycker egentligen inte om minotauren men kan vara kul med lite hitting power och styrka också. I och med att han har frenzy/mb så skippar jag gärna de skillsen på de andra spelarna i detta läget och trycker in lite mer guard och kanske dubbla break tackle på BCs.
Jag lutar lite åt alternativ 1 fast med apo istället och kanske skippa mb för guard på blockern. Sen köra guard,BT,sure hands första dagen och resten av skillsen dag två.
Eller om någon har andra bra förslag så är jag öppen för förslag.
Alt 1 (13 players):
2 Bullcentaur
6 Blockers
5 Hobgoblins
3 RR
1 FF
Skills
Blockers: Guard, Guard, MB
Bulls: Break tackle, Frenzy
Alt 2 (12 players):
1 Minotaur
2 Bullcentaur
6 Blockers
3 Hobgoblins
2 RR
1 FF
Skills
Blockers: Guard, Guard, Guard
Bulls: Break tackle, break tackle(?)
Alternativt skippa 1 gobbo+ff för en apo istället.
Alt 1.
Frenzy på en bull känns lite risky men mest för lite side line controll. MB på en blocker för att kunna få ut lite fler spelare.
Alt 2.
Tycker egentligen inte om minotauren men kan vara kul med lite hitting power och styrka också. I och med att han har frenzy/mb så skippar jag gärna de skillsen på de andra spelarna i detta läget och trycker in lite mer guard och kanske dubbla break tackle på BCs.
Jag lutar lite åt alternativ 1 fast med apo istället och kanske skippa mb för guard på blockern. Sen köra guard,BT,sure hands första dagen och resten av skillsen dag två.
Eller om någon har andra bra förslag så är jag öppen för förslag.
Comments
Alt.1 gav jag min röst.
Ska du köra minotaur skulle jag välja bort dubbel BT och ge minst en block, och kanske en andra frenzy eller en st4 med tackle men jag anser å andra sidan att ge en dvärg claw i liga är idioti och att de inte är ett lag som är bra att basha med
Mina råttor fann det väldigt svårt att anfalla med 2xBT på bullarna. Just sayin.
3 RR + sure hands känns lite överflödigt kan jag hålla med om. Har sure hands framför allt för att jag hatar att slösa rerolls på pickups (strip ball är oftast inte ett problem). I vanliga fall klarar jag mig rätt bra med 2 rerolls men känner att Bullsarna kommer äta rerolls för mig. Sure hands används ju även knappast alls på försvar.
SF på minon är en intressant idé som kanske skulle fungera.
En del av vill mig köra 3 guard, 2 BT, SF på minon. 2 RR o ingen sure hands och hoppas på att jag inte fumlar bollen - vilket nog är att be om att det ska gå åt skogen.
Lutar lite åt alt 1 med guard,guard,BT första dagen. Sen guard,MB,BT andra men får nog sova på saken.
Jag är sugen på att spela Chaos Dwarf på turneringar. Vad funkade bra/dåligt rent generellt med det laget du spelade med dom på turneringen?
Mighty Blow på en blocker hjälpte inte så mycket (fast har man lite bättre tärningsslag så kanske)
Guard behövs några stycken iaf.
Sen hade jag aldrig några direkta problem med att plocka upp bollen så sure hands behövdes inte (inga strip balls som jag mötte heller)