Vad är en "opposition player"?

edited August 2019 in Regler
Ber om ursäkt för en eventuellt dum fråga, men när jag läser regeln "Favoured of Khaine" i Spike Magazine 2 (den med Dark Elves) så står det att närhelst en "opposition player" knuffas in i publiken så slår de extra hårt på denne. Likaså vill jag minnas att en "opposition player" som knuffas av planen på en Wood Elf arena riskerar att försvinna för resten av matchen.

Så nu undrar jag vad en opposition player i sammanhanget? är det bara ett av de två lagen? Eller är det båda lagens spelare? Jag tänker att spelarna å ena sidan är varandras motståndare och därmed gäller det båda lagen, å andra sidan kanske tanken är att hemmalaget ska ha en form av fördel?

Jag utgår från att båda lagen drabbas lika hårt, men det vore fint om någon kan kommentera.
Tackar så länge!

Comments

• Jag tolkar det som att det gäller laget som inte har hemmaarenan (Wood Elf) eller Favoured of Khaine.

Men de där reglerna tycker jag inte man ska använda?
  • Jag tolkar den formuleringen på samma sätt som @grumpledumple gör.
  • Jag tolkade som att om jag tacklar en Wood elf (på wood elf plan) med, säg mina Skaven, så är ju skogsalven faktiskt min motståndare, det är en "opposition player" för mina skaven. :/
    Känns som jag övertolkar det här...
  • Men planerna ger en buff till hemmalaget (och den buffen är, hittills, antingen ovidkommande eller trasig)

Lösningen är att inte använda planreglerna.
  • Regeln "Favoured of Khaine" gäller endast om du kör en one-off match med laget Naggaroth Nightwings så som de beskrivs i Hall of Fame. Som framgår av regelbeskrivningen så har laget ett stort antal dyrkare av mordets gud bland sina fans, vilket är en fördel för dem men jobbigt för deras motståndare. Alltså är det motståndarspelarna som får nackdelen, inte Naggaroth Nightwings själva.
  • Och där tänkte jag lite lätt för mig själv att publiken nog är lika glada för att ge sig på vem som helst, oavsett lagtillhörighet ^^
    Men jag får nog hålla med ändå
Sign In or Register to comment.