Nya wizards i open?

edited July 2019 in StockBowl
Jag har inte spelat en endaste openmatch i sommar. Så inte testat nån av dom nya wizardsarna

Någon som testat?

Bra eller anus?
«1

Comments

• Jag testade 80k-versionen. Den är sjukt bra. Slår sönder försvarslinjer. Trodde det var en d3 random men du väljer riktning.

De specifika trollisarna känns väldigt ojämna.
  • Nej, du väljer inte riktning. Det står först att du "scatter" vilket betyder att du slumpar riktning.
  • Oj, där ser man.
  • Jag har både haft Horatio med mig och mot mig och tycker han känns rätt balanserad. Han har varit både bra och anus. Givetvis var han bra mot mig och anus med. Men det är väl så det ska vara. :P
  • Jag tycker Horatio är på tok för stark för 80k efter att ha mött honom. Visst, han hade som handikapp att tärningsarmen satt fast i Pellevin, men att han är med båda halvlekar gör honom ordentligt övertilltagen tycker jag.
  • edited August 2019
    de gånger jag haft Horatio har han inte varit så bra. enda gången han gjort bra ifrån sig var när han dödade en orc för @inforthepain men apon räddade orcjäveln :(
  • brocCooLi wrote: »
    de gånger jag haft Horatio har han inte varit så bra. enda gången han gjort bra ifrån sig var när han dödade en orc för @inforthepain men apon räddade orcjäveln :(

Ja asså det är ju ingen skalpell direkt. Men rätt bra med riskfritt härjande för 80k.
  • vet inte om en d3 scatter är 'riskfritt härjande'
    vet inte om en d3 scatter är 'riskfritt härjande'

Runda ett kan det va rätt safe. Men jag har säkert fel. :P

• Det är lite extra riskfritt i o m att egna förluster inte leder till turnover.
  • Pellevin wrote: »
    Det är lite extra riskfritt i o m att egna förluster inte leder till turnover.

Även om bollhållare går ner?
  • Jaha, kör vi vidare med nya wizards o staff i Open 16?
  • fast med tanke på att wizard sker innan ens turn börjat eller som avslutning på en turn så är det inte så konstigt att egna förluster inte leder till turnover.
  • Horatio har andra timingregler än en vanlig wizard. Han kör alltid i början på sitt lags turn.
  • DavidD wrote: »
    Jaha, kör vi vidare med nya wizards o staff i Open 16?

Jag röstar mot Horatio.
  • nix.
    "He can do this either at the start of his team's turn, before any player performs an Action, or immediately after his team's turn has ended, even if it ended with a turnover."
  • och om fireballen slår ner egna bollhållaren så blir det turnover.
  • så det är exakt samma regler för Horatio som för gamla wizarden, men Horatios fireball scattrar en d3 rutor.
  • edited August 2019
    brocCooLi wrote: »
    nix.
    "He can do this either at the start of his team's turn, before any player performs an Action, or immediately after his team's turn has ended, even if it ended with a turnover."

Mycket illa formulerad regel. Vidöppen för tolkningen att Horatio även får avfyras mitt under båda lags rundor.
    nix.

Mycket illa formulerad regel. Vidöppen för tolkningen att Horatio även får avfyras mitt under båda lags rundor.

Det hade varit tydligare om kommatecknet efter "turn" inte varit där men "either or"-satsen visar ju att det handlar om två alternativ, inte tre.
    nix.
    Du har såklart rätt, jag måste sluta lyssna på dåliga rådgivare.
    nix.

förstår inte hur du får in den tolkningen men vore superdumt om det tolkas så ja.

Pellevin wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    nix.
    Du har såklart rätt, jag måste sluta lyssna på dåliga rådgivare.

börjar bli pinsamt. nu har jag rättat dig på regler i två olika spel. skäms du inte gubbe?
  • Listor på engelska med and eller or ska ha komma. Den där meningen ska inte ha komma efter turn. Och finns inget either (ser dock inte hur det skulle påverka).
  • "He can do this either at the start of his team's turn, before any player performs an Action, or immediately after his team's turn has ended, even if it ended with a turnover."

lättare/tydligare nu?
  • kommatering funkar väl även så att om det är en sats med kommatecken före och efter så ska det gå att plocka bort den utan att det påverkar meningens uppbyggnad?
    isch iaf.

så en kan se meningen som utan kommatecken.
    "He can do this either at the start of his team's turn or immediately after his team's turn has ended, even if it ended with a turnover."

och 'start of his team's turn' har de förtydligat med att lägga till ", before any player performs an Action, "
  • Ja det är ju den naturliga tolkningen. Men en gröngöling på Färöarna kan helt rimligt läsa det som

Either
    a) at the start of his turn,
    b) before any player performs an action (fett taskig interrupt!), or
    c) immediately after etc
  • Du declarar pass, jag lägger eldklot.
  • AAAAAAAAHH!!!
    nu ser jag hur du tänker. tack!

och ja, du har en poäng där men är ytterst tveksam till att det är en hållbar tolkning. men det är absolut en tolkning som går att göra.
    men jag ser det som att either som havaji påpekade syftar på just två. och att det som följer på start of his turn är förtydligande, därav min kommentar om kommatering.

så en sådan här tolkning borde vara svår att få till.
    men å andra sidan fick ju du till den och vad jag vet är du inte en gröngöling på Färöarna @grumplekins :P
  • 'jag försöker intercepta bollen'
    'lightning bolt!'
    'jag försöker intercepta bollen'
    'lightning bolt!'

Vi har alltid kört så med wizard hemma hos mig!
Sign In or Register to comment.