Regler på Svenska?

edited July 2019 in Regler
Donnydingels son var med och tittade på Summer Crush och blev så fascinerand att han dagen efter gick och köpte sig ett Orch-lag. Men han kan inte reglerna och är lite för ung än för att läsa engelska flytande. Han undrar om det inte finns på svenska någonstans? Vad säger Swebba?

Comments

• Tror inte det finns kompletta regler på svenska iallafall
  • Jag praktiskt taget hade regelböcker som läroböcker för engelska. Bara bra att börja tidigt :)
  • och tvinga pappa att hjälpa honom läsa/översätta.
  • edited July 2019
    Hehehe känner igen det där. Tror det var i en av GW orc codex där de använde ordet awesome. Fann det helt omöjligt att utala i början, men en polare skrev alltid awzm när han chattade så frågade honom om det någon dag i skolan. Visade hur det stavades i boken och fick svaret "nej nej, det där måste vara nåt orkslang för awzm". Hade ordet på en engelska quiz/läxförhör, för att skoja till det skrev jag det på orkslang... Bra förvånad när orkslang gav full poäng på provet.
  • Som orkslang brukar göra!
  • Lajvade som ork några gånger. Lärde mig lite ork-ord (svartiska?). Det var tider det.
  • DavidD wrote: »
    Lajvade som ork några gånger. Lärde mig lite ork-ord (svartiska?). Det var tider det.
    Har jag med!

la ti ash plashnack butarog snaga! (Man minns bara svordomarna) :)
  • Jag missade den här tråden när jag skapade ny diskussion! Se mitt utkast med sammanfattade regler på svenska (pdf) på http://www.swebba.se/index.php?p=/discussion/1548/oenskar-feedback-spela-med-barn-pa-svenska
Sign In or Register to comment.