Performance rating för EM 2020

24

Comments

  • edited July 2019
    Skuld wrote: »
    Kan det verkligen stämma att jag får samma poäng som IFTP när han har 600 och jag "bara" 500

    600 och 500 blir lika mycket värt eftersom båda har 100% i vinstprocent.
    Performance rating = Vinstprocent * kurvan + opponent rating

    Så har ni mött lika svårt motstånd så bör ni ha samma oavsett hur många matcher det är spelade. Det är därför jag har lagt in att man måste spela minst 5 matcher i en turnering för att det skall räknas.

    Men det stämmer faktiskt att inforthepain har mer än dig.
    @inforthepain 271,313
    @Skuld 271,288
  • Gött!

    Åh btw, hittade en till på 5/0/0 :P Marty33 gick 5 raka vinster på Umeå Spring Bowl med Ogres
  • Gött!

    Åh btw, hittade en till på 5/0/0 :P Marty33 gick 5 raka vinster på Umeå Spring Bowl med Ogres

    Ingen dis mot någon annan men det är ett snäpp exceptionellare ändå

  • edited August 2019
    Riktigt coolt. Vart nyfiken och rota lite till. Tydligen körde Marty33 med Morg då ogräsen fick 50% rabatt på starplayers. Morg som Runningback plockade bollen och sprang in 8 TDs.

    Edit: Kom på att jag gått lite off topic. Så slutar posta random snack här :)
  • edited August 2019
    Gött!

    Åh btw, hittade en till på 5/0/0 :P Marty33 gick 5 raka vinster på Umeå Spring Bowl med Ogres

    Japp, den jäveln, satan vad bra tärningar han hade den kvällen. Med OGRÄSEN! ;)
    Riktigt coolt. Vart nyfiken och rota lite till. Tydligen körde Marty33 med Morg då ogräsen fick 50% rabatt på starplayers. Morg som Runningback plockade bollen och sprang in 8 TDs.

    Edit: Kom på att jag gått lite off topic. Så slutar posta random snack här :)


    Var så sjukt, dodge 5+ plocka boll 5+ osv, galet, helt galet. :P

    Edit: förlåt för randomsnack!
  • edited August 2019
    Här är performance rating från helgens DubBowl (2019):

    Ozt - 239
    inforthepain - 202,6
    Melisqus - 190,2
    mikethemachine - 196,4
    Pellevin - 186,1
    coma - 185,5
    Oberwald_1 - 177,5
    Lenharth - 187,6
    Lockmund - 170,1
    brocCooLi - 167,4
    razta - 162,5
    Spoiledsquid - 170
    Pidpad - 158,8
    Skuld - 148,2
    Duckwing - 154,4
    Privateniceguy - 146,2
    Thursablot - 151,7
    Pertan - 139,3
    Nyaga - 148,6
    Cynial - 139,1
    Zedd - 150,2
    Juiblex - 142,1
    Mooselord - 126,8
    Grumplekins - 127,5
    DavidD - 108,2
    Bim - 23,6
  • Snyggt, kul att du ligger i med detta och extra kul att möta dig. Hoppas på rematch någon gång i framtiden :)
  • @Melisqus använder du poängen eller matchresultaten då du räknar ut detta?
  • edited August 2019
    @Pellecin jag använder % winrate. Dvs vinst = 1, oavgjord = 0,5 förlust = 0
  • Allt över hundra är ”bra” va?
  • Allt över hundra är ”bra” va?
    Precis, då är du "off the charts"
  • Melisqus wrote: »
    @Pellecin jag använder % winrate. Dvs vinst = 1, oavgjord = 0,5 förlust = 0
    Bra, men jag brukar kallas Pellevin.

    Jag trodde jag skulle hamna bättre än du och Mike då jag hade 75% och ni bara 67%. Men ni måste ha mött mycket hårdare motstånd än jag då.
  • @Melisqus kommer det en fin tabell så vi får lite överblick? :)
  • Pellevin wrote: »
    Melisqus wrote: »
    @Pellecin jag använder % winrate. Dvs vinst = 1, oavgjord = 0,5 förlust = 0
    Men ni måste ha mött mycket hårdare motstånd än jag då.

    Ledsen att jag drog ner dig i träsket....
  • coma wrote: »
    @Melisqus kommer det en fin tabell så vi får lite överblick? :)

    Har inte lyckats få upp bilder här ännu, men skall försöka fixa det i veckan.
  • Melisqus wrote: »
    coma wrote: »
    @Melisqus kommer det en fin tabell så vi får lite överblick? :)

    Har inte lyckats få upp bilder här ännu, men skall försöka fixa det i veckan.

    Helt ok att den ligger på din sida tycker jag om det blir bökigt.
    Väldigt uppskattat att du fixar och donar!
  • edited August 2019
    Juiblex wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Melisqus wrote: »
    @Pellecin jag använder % winrate. Dvs vinst = 1, oavgjord = 0,5 förlust = 0
    Men ni måste ha mött mycket hårdare motstånd än jag då.

    Ledsen att jag drog ner dig i träsket....

    Du kan inte vara så ledsen, du gjorde ju samma sak mot mig.

  • Allt över hundra är ”bra” va?

    Självklart, du har mer poäng än de runt 10 miljoner svenskar som inte deltog. Alltså tillhör du topp 0,0001% av befolkningen eller något i den stilen :)
  • Melisqus wrote: »
    coma wrote: »
    @Melisqus kommer det en fin tabell så vi får lite överblick? :)

    Har inte lyckats få upp bilder här ännu, men skall försöka fixa det i veckan.

    är lenharths poäng rätt?
  • Juiblex wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Melisqus wrote: »
    @Pellecin jag använder % winrate. Dvs vinst = 1, oavgjord = 0,5 förlust = 0
    Men ni måste ha mött mycket hårdare motstånd än jag då.

    Ledsen att jag drog ner dig i träsket....

    Du kan inte vara så ledsen, du gjorde ju samma sak mot mig.

    Hehe flåt då... :-)
  • Lard wrote: »
    Melisqus wrote: »
    coma wrote: »
    @Melisqus kommer det en fin tabell så vi får lite överblick? :)

    Har inte lyckats få upp bilder här ännu, men skall försöka fixa det i veckan.

    är lenharths poäng rätt?

    Ja, Lenharths poäng är rätt.
    Opponent rating på 176,9 (endast slagen av Ozt) och win% på 58,3 vilket ger ytterligare 10,7 vilket ger 176,9 + 10,7 = 187,6
  • Pellevin wrote: »
    Melisqus wrote: »
    @Pellecin jag använder % winrate. Dvs vinst = 1, oavgjord = 0,5 förlust = 0
    Bra, men jag brukar kallas Pellevin.

    Jag trodde jag skulle hamna bättre än du och Mike då jag hade 75% och ni bara 67%. Men ni måste ha mött mycket hårdare motstånd än jag då.

    @Pellevin det stämmer att du fick 75% vinster vilket ger +28,86 men med endast 157,3 i opponent rating så blir det inte mer... Jag hade opponent rating på 169,6 och mikethemachine hade 175,8 och 66,7% vinster ger +20,6.
  • Lockmund verkar saknas på Dubbowl listan. Var har med eller var han publik som jag?
  • kaju wrote: »
    Lockmund verkar saknas på Dubbowl listan. Var har med eller var han publik som jag?

    Ops...
    Lockmund - 170,1
  • edited August 2019
    Melisqus wrote: »
    Ja, Lenharths poäng är rätt.
    Opponent rating på 176,9 (endast slagen av Ozt) och win% på 58,3 vilket ger ytterligare 10,7 vilket ger 176,9 + 10,7 = 187,6

    Vann inte du själv över honom?
  • Lockmund wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Ja, Lenharths poäng är rätt.
    Opponent rating på 176,9 (endast slagen av Ozt) och win% på 58,3 vilket ger ytterligare 10,7 vilket ger 176,9 + 10,7 = 187,6

    Vann inte du själv över honom?

    Inte i opponent rating
  • Utan att ta ifrån Jonas hans kaptenskap, så känns det som att Polenlaget är rätt uppenbart (i nuläget). Jag, Coma och Pidpad får lämna över våra platser till Mikethemachine, NIWnW och Pedda. Mycket kan dock hända än.
  • edited August 2019
    Lockmund wrote: »
    Utan att ta ifrån Jonas hans kaptenskap, så känns det som att Polenlaget är rätt uppenbart (i nuläget). Jag, Coma och Pidpad får lämna över våra platser till Mikethemachine, NIWnW och Pedda. Mycket kan dock hända än.

    Är väl lite för tidigt för ett sådant uttalande. Vi har en större turnering i oktober, som ganska många åker på. Där har väl alla chans att plocka rankingpoäng?

    Sen beror det väl också på hur @ozt tänker. Vilka raser ska spelas i laget och kan dessa raser spelas av de personer med högst ranking eller måste han anpassa efter ras? Raserna beror väl också på reglerna för EuroBowl, som inte är släppta än
  • @pedda jag är helt med på ditt lag det är alldeles för tidigt än även om det kan vara intressant att se hur folk ligger till som en etapp. En del anpassning efter ras och prestation med den rasen har gjorts tidigare. Dock så är det ofta fler än 8 raser som är bra i formatet så det finns ju en del spelrum.
    Skall bli spännande att se vad det blir för regler!
  • Jag tycker det är för tidigt jag med, men att det kommer gissningar om slutresultatet är bara kul! Och att det finns stor chans att det rörs runt lite i grytan och nytt folk tar plats är jättekul.
    Vi får se när reglerna släpps och sen finns det risk för stor huvudvärk om alla presterat väl med samma raser.
Sign In or Register to comment.