Kislev Circus & Slann
Hey!
Ponera att både Slann och Kislev Circus är tillåtna i en liga? Då känns det som att man skulle vilja differentiera lagen lite.
Hittade några andra forum där folk verkade överens om att Slann's blitzers antingen borde ha block eller vara billigare. Så min tanke var att göra Slanns billigare och Kislevs får block. Det kändes trist med block, så tänkte att wrestle kanske passar temat bättre? Personligen skulle jag gärna ge Kislev en Thrower också då alla andra Humanbaserade lag har det.
Då skulle det bli något sånt här:
Slann
0-16 Linemen 60 000 6 3 3 8 Leap, Very Strong Legs G | ASP
0-4 Catchers 80 000 7 2 4 7 Diving Catch, Leap, Very Strong Legs GA | SP
0-4 Blitzers 100 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs GAS | P
0-1 Kroxigor 140 000 6 5 1 9 Bone-Head, Loner, Mighty Blow, Prehensile Tail, Thick Skull S | GAP
Kislev Circus
0-2 Throwers 80 000 6 3 3 8 Hail Mary Pass, Leap, Sure Hands, Very Strong Legs GP | AS
0-4 Blitzers 110 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs, Wrestle GAS | P
0-1 Tame Bear140 000 6 5 1 9 Loner, Grab, Mighty Blow, Thick Skull, Wild Animal S | GAP
Ett annat alternativ skulle vara att ta bort Kislev blitzers Strength-access och ge alla agility access (skulle passa temat). Då skulle de bli lite som ett hoppande AG3 alv-lag
Kislev Circus (alt)
0-16 Linemen 60 000 6 3 3 8 Leap, Very Strong Legs GA | SP
0-2 Throwers 90 000 6 3 3 8 Hail Mary Pass, Leap, Sure Hands, Very Strong Legs GAP | S
0-4 Blitzers 110 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs, Wrestle GA | SP
0-1 Tame Bear140 000 6 5 1 9 Loner, Grab, Mighty Blow, Thick Skull, Wild Animal S | GAP
Tillgången till en Thrower och wrestle skulle nog göra dem till ett topp-tier-lag. Tar man bort Strength-access så blir det lite kämpigare för dem iaf. Ett tredje alternativ är att ha det som den första versionen men ta bort wrestle från deras blitzers.
Tankar?
Ponera att både Slann och Kislev Circus är tillåtna i en liga? Då känns det som att man skulle vilja differentiera lagen lite.
Hittade några andra forum där folk verkade överens om att Slann's blitzers antingen borde ha block eller vara billigare. Så min tanke var att göra Slanns billigare och Kislevs får block. Det kändes trist med block, så tänkte att wrestle kanske passar temat bättre? Personligen skulle jag gärna ge Kislev en Thrower också då alla andra Humanbaserade lag har det.
Då skulle det bli något sånt här:
Slann
0-4 Blitzers 100 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs GAS | P
0-1 Kroxigor 140 000 6 5 1 9 Bone-Head, Loner, Mighty Blow, Prehensile Tail, Thick Skull S | GAP
Kislev Circus
0-2 Throwers 80 000 6 3 3 8 Hail Mary Pass, Leap, Sure Hands, Very Strong Legs GP | AS
0-4 Blitzers 110 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs, Wrestle GAS | P
Ett annat alternativ skulle vara att ta bort Kislev blitzers Strength-access och ge alla agility access (skulle passa temat). Då skulle de bli lite som ett hoppande AG3 alv-lag
Kislev Circus (alt)
0-16 Linemen 60 000 6 3 3 8 Leap, Very Strong Legs GA | SP
0-2 Throwers 90 000 6 3 3 8 Hail Mary Pass, Leap, Sure Hands, Very Strong Legs GAP | S
0-4 Blitzers 110 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs, Wrestle GA | SP
Tillgången till en Thrower och wrestle skulle nog göra dem till ett topp-tier-lag. Tar man bort Strength-access så blir det lite kämpigare för dem iaf. Ett tredje alternativ är att ha det som den första versionen men ta bort wrestle från deras blitzers.
Tankar?
Comments
Men i andan så skulle jag annse att humans får något annat block (jonglörer, lindansare o clowner) brukar ju vara väldigt mjuka i kroppen, så någon annan agility eller general skill i teamet.
Sänk MV och ge dom något annat än block...
Slann är ju grodor så kanske något lägre cost som du är inne på, eller något grodlikt...
Och är man inte begränsad av att Kislev ska ersätta Slann så skulle jag gärna se att de blir lite mer human-aktiga... gav den wrestle istället för block då det passade bättre med just cirkus/mjuk i kroppen-temat...
How about:
Lineman, 6-3-3-7 + random skill som ofta inte plockas som första skill istället för leapspam?
Med införandet av throwers borde du sänka antagligen catcher eller blitzer till 0-2
Ge blitzers wrestle (som stackar med jump up) för 10k e helt galet dessutom, Jag hade hållt dom på 100k behållt S access å swappat jump up med wrestle om du absolut ska ändra på dom.
Grab + wild animal är ju superbra combo på en bigguy, ta bort grab från honom eller om du absolut måste ha grab så ta bort mighty blow.
På vilket sätt då? Grab funkar ju inte jättebra om man blitzar till exempel, vilket man tenderar att göra oftare med wild animal än med andra negatraits.
Jag tycker det vore synd att ta bort grab eller mighty blow eftersom båda är väldigt björniga skills. Jag är nog mer inne på att sänka MV eller AV ett steg beroende hur mycket läder/plåt man föreställer att man slagit in björnen i.
Wild animal gör att du inte tappar TZ, det är superbra för en Bigguy att fungera så för du kan "testa slå" varje turn utan att det gör något, grab tillsammans med det gör att du kan flytta spelare, detta innebär att du enkelt kan hålla 2 spelare nerlåsta samtidigt att du vågar slå på den ena varje turn utan att vara det minst rädd för att tappa TZ och om du får en dum dubbelpush så stannar du kvar i bådas TZ.
Detta är en "kombo" som kräver minst 6 spp på ALLA andra bigguys som tar grab, känns helt konstigt att denna ska få starta med det. Bort med grab som sagt eller plocka bort mightyblow.
Lixom man ska inte starta ett BB Lag med färdiga kombos så som det har gjorts här. Tittar även på blitzers med ju och wrestle från start
Även om grab är en ok skill så är det inte en förstaskill på ST5 spelare med konstanta tackle zones. Är det en tredje skill på undead mumier?
Förutom att minska MV/AG skulle jag nog hellre ta bort thick skull eller kanske överväga really stupid istället för wild animal istället för att ta bort grab.
Damndmitri: Har du sett Kislev på fumbbl secret league? https://fumbbl.com/help:KislevT
Absolut är det bra, samma sak med krox och tail. Men om man ska bygga "egna regler" så borde man fundera på att inte plocka på sig för bra saker från start på alla spelare å istället kanske bygga en sämre bigguy? Speciellt när alla andra spelare han gjort egna regler till är bättre än orginal.
Nu är dessutom björnen "optad" med ag1 så den blir billigare å allt. Kroxen är ju uttalat för billig mot vad man får och "bäst i test" bigguy (med kanske undantag för nurgles)
Behåll grab för all del men då ska den kosta 180k eller nått åt det hållet.
Utan tvekan är grab 1a eller 2a på WE treeman, i ett khemrilag så tar man nog åxå grab tidigt på en mumie. Men men.
Att få det från start är ju big åxå. Eftersom man vill ha stand firm samt guard på den helst före man tar grab.
0-2 Throwers 90 000 6 3 3 8 Hail Mary Pass, Leap, Sure Hands, Very Strong Legs GP | AS
0-4 Blitzers 110 000 7 3 3 8 Diving Tackle, Jump Up, Leap, Very Strong Legs GAS | P
Skulle det vara en "fair trade", Throwers (tänkte kalla dem Jugglers först) istället för big guy?
Finns ju såklart risk att Thrower med Hail Mary och massa Diving Catch killar är väldigt bra. Tyckte det passade temat dock att de kan göra massa bananas-moves men suger på vanliga saker
Hmmm, klurigt!
Alternativ björn: (dyrare och lägre MA)
0-1 Tame Bear 160 000 5 5 1 9 Loner, Grab, Mighty Blow, Thick Skull, Wild Animal S | GAP
Här hade jag ju bara bytt kroxens neg skill till Wild Animal och svansen mot grab då jag tyckte det passade en björn bättre. Har egentligen inget emot att ta bort grab heller, men igen, tyckte det kändes björnigt.