Hail Mary Pass och SPPs?

edited July 2019 in Regler
Får man SPPs om en Hail Mary Pass lyckas?
Antar att det borde räknas som completion, eller?

Comments

  • edited July 2019
    Nix, en Hail Mary Pass är aldrig accurate. (Death Zone Season 1, sidan 32)
  • HMP är alltid inaccurate, och det får man inte spp för.
  • Ah, såg nu att det måste vara en accurate pass för att det ska räknas. Hade glömt det. Tack!
  • Jag har haft det som house rule att en HMP som fångas före bounce ger completion och 1spp.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Jag har haft det som house rule att en HMP som fångas före bounce ger completion och 1spp.
    Tycker det känns rimligt! Det är ju ändå en planerad inaccurate ;)
  • Precis, och den 1spp-trösten kan man gott få om man lyckas med något sådant.
  • edited July 2019
    Ja, galna spel ska uppmuntras!
    Och det är ju inte som att folk står på kö för att ge sina throwers Hail Mary direkt ;)
  • Haha nä verkligen inte. Den borde buffas på något sätt, för den används ju faktiskt inte alls.
  • Personligen tycker jag det vore ännu mer rimligt ifall TTM med bollhållare och lyckad landning gav SPP.
  • @Pellevin det borde det ju absolut göra!
  • Pellevin wrote: »
    Personligen tycker jag det vore ännu mer rimligt ifall TTM med bollhållare och lyckad landning gav SPP.

    Till den som kastar eller den som landar? Det är ju en bedrift i sig att landa med en Gobbe...

  • Den bedriften är jämförbar med att ta emot en accurate pass, lite hårdare om du inte har Swoop. Det torde vara ganska enkelt att avgöra vem som skall ha denna SPP då mottagaren av en completed pass inte får något.
  • edited July 2019
    Pellevin wrote: »
    Den bedriften är jämförbar med att ta emot en accurate pass, lite hårdare om du inte har Swoop. Det torde vara ganska enkelt att avgöra vem som skall ha denna SPP då mottagaren av en completed pass inte får något.

    Sant, men hårdare o misslyckas med att landa än att ta emot en boll. Hade varit roligare om man fick spp för att käka upp en goblin.

    Med det sagt är jag för att ge SPP för TTM. Det är ju en pass. Frågan är hur det ska vara med bomber?
  • Och får man SPP om man interceptar en bomb? ;)
  • DamnDmitri wrote: »
    Och får man SPP om man interceptar en bomb? ;)


    Gillar't.
  • På sätt och vis kan ju en intercept av en bomb vara minst lika viktig och matchavgörande som att intercepta en boll. Så helt orimligt är det ju inte...
  • F n får man inte SPP för att intercepta bomb.

    Överhuvudtaget är det rätt få saker som ger SPP. Och det tycker jag egentligen är bra tänkt.
  • Vet faktiskt inte vad reglerna säger om det men antar att det bara är för pass...

    Ja, det är nog bra att det är få saker som ger SPPs både från lagutvecklingssynpunkt och att det inte blir så många avbrott för att notera händelser... Samtidigt som det känns "verkligare" om man får SPPs för saker spelarna gjort än för MVPs...
  • Du får inte ens försöka intercepta en bomb så nej - inga spp´s, däremot får du om du kan - använda pass block och ställa dig i throwerns alternativt catcherns tackle zone.
  • Du får visst intercepta bomber.
  • däremot får du inte försöka intercepta spelare som flyger i luften.
  • Det är jag som missförstod och blandar ihop. Trodde ni menade long bomb. Men kanske även blandar ihop det med Hail Mary som man inte kan intercepta.

    Kan man intercepta en long bomb?
  • alla passar utom hail mary kan en intercepta :)
  • Tyckte jag läste nyligen någonstans att man inte kunde intercepta long bombs. Men det är bra att ni klargör. Bra även att det är fortsatt möjligt även i min värld. Även om jag hade köpt att man inte skulle kunna det
  • för att citera Abraham Lincoln, 'tro inte allt du läser på internet'.
  • Haha så sant så sant. Han var före sin tid kan man säga :D
  • Var det inte Abraham Lincoln som uppfann Interceptorn som är med i Mad Max filmerna också?
  • DamnDmitri wrote: »
    Var det inte Abraham Lincoln som uppfann Interceptorn som är med i Mad Max filmerna också?

    tror du tänker på Isaac Newton?
  • Så var det, ja! Lätt att blanda ihop alla ungdomar!
  • Bomber och passningar av range quick till longbomb får interceptas.
    HMP går ej att intercepta oavsett om bomb eller boll.

    Så precis som brocCooLi säger ovan
Sign In or Register to comment.