SWEBBA VM träning på BB2
Hej allihopa.
Dags att testa rosters inför Table Top VM och jag hoppas fler än jag är taggade på detta.
I Blood Bowl 2 har jag satt upp en leauge som heter "SWEBBA VM träning". I den finns 3 Competitions (ladder): Dag1, Dag2 och Dag3.
Den är öppen för alla för att så lite admin arbete som möjligt skall krävas och vi följer Naf VM reglerna som jag tror de flesta är bekanta med nu.
Här finns reglerna för dem som är osäkra, punk 1 - 3 är det som blir aktuellt.
http://www.nafworldcup.sbbm-turniere.com/EN/WC4Rules.html
Även kan man bygga en roster med hjälp av denna så ser man att laget blir korrekt.
http://www.nafworldcup.sbbm-turniere.com/Downloads/WC4-Coach-Roster.xlsx
Tanken är just Dag1 roster i Dag1 laddern, Dag2 roster i Dag2 osv.
Skapa ett lag och joina rätt kategori, sedan är det bara att bestämma matchtid här i tråden och snurra in i varandra som tar X antal sekunder.
Tror vi på detta eller krävs något ytterligare?
Jag är osäker på om matcher behöver valideras efteråt, uppstår det sånna problem kan vi lägga till fler admins.
I nuläget är det jag + @razta och @grumplekins som jag lagt till ovetandes
Dags att testa rosters inför Table Top VM och jag hoppas fler än jag är taggade på detta.
I Blood Bowl 2 har jag satt upp en leauge som heter "SWEBBA VM träning". I den finns 3 Competitions (ladder): Dag1, Dag2 och Dag3.
Den är öppen för alla för att så lite admin arbete som möjligt skall krävas och vi följer Naf VM reglerna som jag tror de flesta är bekanta med nu.
Här finns reglerna för dem som är osäkra, punk 1 - 3 är det som blir aktuellt.
http://www.nafworldcup.sbbm-turniere.com/EN/WC4Rules.html
Även kan man bygga en roster med hjälp av denna så ser man att laget blir korrekt.
http://www.nafworldcup.sbbm-turniere.com/Downloads/WC4-Coach-Roster.xlsx
Tanken är just Dag1 roster i Dag1 laddern, Dag2 roster i Dag2 osv.
Skapa ett lag och joina rätt kategori, sedan är det bara att bestämma matchtid här i tråden och snurra in i varandra som tar X antal sekunder.
Tror vi på detta eller krävs något ytterligare?
Jag är osäker på om matcher behöver valideras efteråt, uppstår det sånna problem kan vi lägga till fler admins.
I nuläget är det jag + @razta och @grumplekins som jag lagt till ovetandes
Comments
Imorgon skulle jag även kunna spela mellan kl 9 och 14 typ.
Någon som är sugen på att möta Humans Dag1, Dag2 eller Dag3 Roster?
viktigaste är väl att det är korrekt inställt på res och inga spp.
Tyvärr vet jag inte vad jag ska unboxa för att stoppa SPP. Kan det vara enhancment?
vet att det går att stoppa spp eller få dem att inte räknas. occ hade det i sitt vm-kval.
Frågade i en twitch kanal och är RES på så blir det inga SPP
Behöver lite pointers angående ”NAF VM regler” bara!?
Absolut, ju fler desto bättre
Addat en länk i första posten där du kan läsa om reglerna
Ska se om jag fattat rätt... man gör ett custom-lag som kostar 1.100.000gp.
Sen får man 60.000 extra för skills (= 3 vanliga) om man är Tier 1, 100.000 extra för Tier 2 etc?
Antar att man måste göra separata lag för de olika dagarna?
Och tycker ni att man ska göra samma lag men i olika versioner för dag 1, 2 och 3? Eller Går det bra med olika lag för de olika dagarna?
Du verkar helt ha hajat rätt.
Du kan helt klart göra olika lag, eller olika versioner.
Tanken är ju att man ska kunna testa sig fram till både rasen och rostern man tycker fungerar bäst för en i turneringsformatet.
Med vänlig hälsning, Micke.
Kul, jag är tyvärr bortrest nu över midsommar men återkommer nästa vecka
skulle kunna ta en dagtid en av dagarna.
kommer nog dock träna på stockholm, men kör ju vm-reglerna.
Ja det blir ju träning men också en chans att testa roster innan TT turneringarna. Så man kan finjustera
Vad sägs om match torsdag kl 13?
Jag tänker typ matchstart senast kl 13:30 då är man klar runt kl 15. Det är vad jag föredrar men dra till med något annars.
Vad sägs om Fredag kl 13?
Något speciellt lag du vill träna emot?
Grymt, mitt lag ska fungera mot allt är tanken men ta gärna något AG lag, dag 1 eller dag 3.
Läste tidigare att du helst verkar vilja spela sådant också
Klockrent, då ses vi imorgon
@DamnDmitri
Har du en discord kan vi snacka över den under matchen imorgon. Min är mikethemachine #8535
Lugnt, såg dit PM också