Danielnånting 1-0-3 tror jag
Jag ligger på 0-1-3 nu, detta blir min sämsta turnering någonsin oavsett hur underbart jag spelar imorgon.
Ozt och pellevin spelade varsin lika nyss. Linus sitter och får storspö i sin fjärde. Coma vann sin fjärde. De andra har jag kass koll på
Tror bästa svensk ligger sjua av 48 coaches nu efter 4 matcher, pellevin.
Ozt ligger 11 men det är rätt jämt i toppen. Själv ligger jag 47 och hoppas spöa lite pro elves imorgon bitti
Tack för uppdateringen @thursablot ! Väldigt bra resultat för flera deltagare. Fortfarande någon som tycker att Orcer var överdrivet bra i detta format?
@lard ja på den! Anledningen till formatet är en enligt mig för stor tilltro till statistik där man erkänner själv att bara se till rasens vinnprocent är skev då många nybörjare spelar just orcher som enligt mig är spelets bästa lag tillsammans med Wood elves. De fick två bonus skills mot lag de är bättre än i grunden.
Jag tycker väl att orcer var rätt bra i detta format, men det var många som misslyckades med dem. Efter fyra omgångar hade de sex orccoacherna fått ihop 23 poäng, men 12 av dessa delades mellan mig och tank, så de övriga hade mindre än en vinst och en oavgjord i snitt. Å andra sidan kom tank fyra med orcerna, och jag spelade oavgjort mot tre av de fyra högst placerade i turneringen. Jag var den enda som tog poäng mot purplenurple
Så ja, orcerna var bra, men inte så sjukt bra som någon kanske trodde.
Så fyra och enda poäng tagen mot vinnaren kan inte vara överdrivet i deras fördel för att vissa andra spelar dåligt orcs är solklara i toptieren och jag har aldrig hört någon hävda annat. Problemet löstes hur som inte med extraskills över brädet då vissa lag snarare behöver annan TV för att bli bättre. Nu är dock standarden idag anpassad för vissa lag och visst spel. Uppenbarligen en bra setting för humans dock, statistiskt kanske man ska göra Wood elves bättre för att stoppa deras dominans. För att inte tala om chaos pact.
Tråkigt att svenskarna föll på målsnöret när vi var så nära att sno åt oss andraplatsen före danskarna. Men nästa år tar vi dem! Vi får bara se till att hålla spelet uppe även i sista rundan.
Men det var en kul turnering och roligt att några bra engelsmän tittade förbi. Och tänk bara hur länge ni kommer att få höra om mina 4-0 mot Geggster
Comments
Bim 0-1-1
Ozt 1-1-0 (oavgjort mot geggster)
Pellevin 1-1-0
Meliscus 1-1-0
Thursablot 1-0-1
Duckwing 1-0-1
Liten update från de som är i min omedelbara närhet.
Hejja Sverige!
Hur går det för övriga svenskar, dvs @Pedda, @bigfred, @tjub, @thenickeninja, @khy, @LiX och @Adhansa (aka @danielnaganting)? @Duckwing vet jag har 1-1-1...
Jag ligger på 0-1-3 nu, detta blir min sämsta turnering någonsin oavsett hur underbart jag spelar imorgon.
Ozt och pellevin spelade varsin lika nyss. Linus sitter och får storspö i sin fjärde. Coma vann sin fjärde. De andra har jag kass koll på
Thursablot chaos dwarves
Ozt nurgle
Pellevin orcs
Danielnånting orcs
Coma minns jag inte
Ozt ligger 11 men det är rätt jämt i toppen. Själv ligger jag 47 och hoppas spöa lite pro elves imorgon bitti
7 @ozt 3-2-1
10 @melisqus 3-2-1
11 @thursablot 4-0-2
7 poäng
14 @pellevin
6 poäng
22 @bigfred
23 @duckwing 2-2-2
24 @LiX
25 @pedda
28 @coma 1-4-1
5 poäng
32 @khy
4 poäng
40 @danielnagonting
Wooden spoon 48 @tjub
Tog en bild på listan så alla var inte med samt att jag inte kan allas nafnamn men andra kanske uppdatera bättre i väntan på att de publiceras online.
Jag kan dock våga garantera att ingen slår min 4-0! Förlust. Den kommer hemsöka mig länge.
Så ja, orcerna var bra, men inte så sjukt bra som någon kanske trodde.
Ogre
4 Blitzers
Thrower
Catcher
5 Linemen
Apo
3 Rerolls
Jag gissar på 1 FF för de sista stålarna
Men det var en kul turnering och roligt att några bra engelsmän tittade förbi. Och tänk bara hur länge ni kommer att få höra om mina 4-0 mot Geggster