Danish Open 7-8 juni

13»

Comments

  • Efter två spelade:
    Bim 0-1-1
    Ozt 1-1-0 (oavgjort mot geggster)
    Pellevin 1-1-0
    Meliscus 1-1-0
    Thursablot 1-0-1
    Duckwing 1-0-1

    Liten update från de som är i min omedelbara närhet.
  • Coma då, dammit?
  • Går det så dåligt att @Bim inte vågar hålla sig nära? Spöar han alla så att hon inte vågar sig dit för att få en förlust? Talk to us damnit!?!
  • Win- draw-loss: Bim 0-1-2, ozt 2-1-0, coma 0-2-1, pellevin 2-1-0, thursablot 2-0-1
  • Nu har jag och ozt hittat en kick ass maskot åt mig, nu vänder det
  • edited June 2014
    Bra uppdatering! Vad spelar ni för lag?
    Hejja Sverige!
  • edited June 2014
    Heja allihopa från Sverige!

    Hur går det för övriga svenskar, dvs @Pedda, @bigfred, @tjub, @thenickeninja, @khy, @LiX och @Adhansa (aka @danielnaganting)? @Duckwing vet jag har 1-1-1...
  • Danielnånting 1-0-3 tror jag
    Jag ligger på 0-1-3 nu, detta blir min sämsta turnering någonsin oavsett hur underbart jag spelar imorgon.
    Ozt och pellevin spelade varsin lika nyss. Linus sitter och får storspö i sin fjärde. Coma vann sin fjärde. De andra har jag kass koll på
  • Bim amazoner
    Thursablot chaos dwarves
    Ozt nurgle
    Pellevin orcs
    Danielnånting orcs
    Coma minns jag inte
  • Tror bästa svensk ligger sjua av 48 coaches nu efter 4 matcher, pellevin.
    Ozt ligger 11 men det är rätt jämt i toppen. Själv ligger jag 47 och hoppas spöa lite pro elves imorgon bitti
  • edited June 2014
    Jag ligger på plats 25 med 1-2-1 (W-D-L) och möter Linus (plats 24) i runda fem imorgon
  • Fel av mig - ozt sjua, pellevin bättre än så
  • edited June 2014
    Top 3 svenskar alla på 8 poäng.
    7 @ozt 3-2-1
    10 @melisqus 3-2-1
    11 @thursablot 4-0-2
    7 poäng
    14 @pellevin
    6 poäng
    22 @bigfred
    23 @duckwing 2-2-2
    24 @LiX
    25 @pedda
    28 @coma 1-4-1
    5 poäng
    32 @khy
    4 poäng
    40 @danielnagonting

    Wooden spoon 48 @tjub

    Tog en bild på listan så alla var inte med samt att jag inte kan allas nafnamn men andra kanske uppdatera bättre i väntan på att de publiceras online.

    Jag kan dock våga garantera att ingen slår min 4-0! Förlust. Den kommer hemsöka mig länge.


  • Tack för uppdateringen @thursablot ! Väldigt bra resultat för flera deltagare. Fortfarande någon som tycker att Orcer var överdrivet bra i detta format?
  • @lard ja på den! Anledningen till formatet är en enligt mig för stor tilltro till statistik där man erkänner själv att bara se till rasens vinnprocent är skev då många nybörjare spelar just orcher som enligt mig är spelets bästa lag tillsammans med Wood elves. De fick två bonus skills mot lag de är bättre än i grunden.
  • edited June 2014
    Jag tycker väl att orcer var rätt bra i detta format, men det var många som misslyckades med dem. Efter fyra omgångar hade de sex orccoacherna fått ihop 23 poäng, men 12 av dessa delades mellan mig och tank, så de övriga hade mindre än en vinst och en oavgjord i snitt. Å andra sidan kom tank fyra med orcerna, och jag spelade oavgjort mot tre av de fyra högst placerade i turneringen. Jag var den enda som tog poäng mot purplenurple :)

    Så ja, orcerna var bra, men inte så sjukt bra som någon kanske trodde.
  • Så fyra och enda poäng tagen mot vinnaren kan inte vara överdrivet i deras fördel för att vissa andra spelar dåligt ;) orcs är solklara i toptieren och jag har aldrig hört någon hävda annat. Problemet löstes hur som inte med extraskills över brädet då vissa lag snarare behöver annan TV för att bli bättre. Nu är dock standarden idag anpassad för vissa lag och visst spel. Uppenbarligen en bra setting för humans dock, statistiskt kanske man ska göra Wood elves bättre för att stoppa deras dominans. För att inte tala om chaos pact. :D
  • Jag hörde i en annan tråd att ett Humanslag vann alltihop. Är det någon som vet hur han plockat ihop sitt lag?
  • Jag har för mig att @pellevin sa att han spelade med:
    Ogre
    4 Blitzers
    Thrower
    Catcher
    5 Linemen
    Apo
    3 Rerolls

    Jag gissar på 1 FF för de sista stålarna
  • Jepp, så såg laget ut. (Är inte helt säker på de sista 10kgp)
  • Vad hade han för skills?
  • edited June 2014
    Guard på alla Blitzers. Block på Ogren och Catchern. Sen minns jag inte de två sista. Kan ha varit Block på Throwern och en Lineman.
  • Inte wrestle på linemanen?
  • Jag har inget minne av någon wrestle, men jag är inte säker.
  • Stabil lineup, men ändå oväntad seger. Kul. Go humans!
  • edited June 2014
    Tråkigt att svenskarna föll på målsnöret när vi var så nära att sno åt oss andraplatsen före danskarna. Men nästa år tar vi dem! Vi får bara se till att hålla spelet uppe även i sista rundan.

    Men det var en kul turnering och roligt att några bra engelsmän tittade förbi. Och tänk bara hur länge ni kommer att få höra om mina 4-0 mot Geggster :)
Sign In or Register to comment.