Lard bygger Dark Elfs

edited April 2014 in Målning och modeller
Blir nog en ganska kort tråd det här då jag planerar att ha byggt färdigt dessa tills på onsdag för att skeppa dem till @hemlighallaren för målning, men tänkte ändå dela med mig till er.

Bakgrund: Under SuperBrawl spelade jag Kaos Pakten och insåg att dark elfen i laget var väldigt bra. Att ha ett helt lag sådana måste vara superbrutet tänkte jag ofta. Vidare möte jag två alvlag och insåg hur roligt det måste vara att spela alver. Man kan liksom hota hela tiden och göra mål när man vill det. Varför mina motståndare valde att spela oavgjort vet jag inte riktigt men det gjorde att vi alla tre missade finalbordet och stämplade in på plats 3-5. Således vill jag ha ett Dark elfs lag och hade, som av en slump, lite saker liggandes hemma som kan bli ett prima lag.

Material: 1 Black scorpion Elf lag, 4 extra Black scorpion Elf linemen och 1 paket GW witch elfs.
elfteamweb.jpgWitch-Elves-300x215.jpg

Plan: Ta Black scorpion alverna, ta bort alla ädelstenar och den där prylen de har på bröstet. Modellera en fin döskalle ala 2ed dark elf (eller punisher) på bröstet.

Positionsspelare – assasin: får en kniv från witch elf paketet
Runner – unika poser, blir spelaren med boll och den som pekar
Blitzers – får masker istället för ansikten, maskerna från witch elf paketet
Witch elfs – blir weapon snippade witch elfs rakt av.

marauders01.jpg
2ed darkelfs med döskalle på bröstet

Målning : skicka laget till @Hemlighallaren.

Progression: har börjat med modellerna, gjort någon head swap och fixat lite assasin samt modellerat någon döskalle. Bilder kommer ikväll.

Fråga: Vad tror/tycker Du om planen och allt?

Comments

• edited April 2014
    Är allt i metall? Om inte second edition-spelarna blir för små låter det som en trevlig plan. Ska de bara användas till dark elves eller bli något slags kombolag?
  • Vad gäller döskallen på bröstet kan det finnas några gamla sköld-grejor som man skulle klistra på en slät sköld för att få olika. Vet att det fanns i dark elf-lådan till Fantasy.. men de kanske blir asstora men det kan ju finnas andra gamla till tex goblins om du vill slippa modda fjorton stycken. Sen en cape på assasinen kanske? för han ÄR ju så hemlig... Kan funka med Witch som assasin också tycker jag.
  • edited April 2014
    Kollade vad jag hade till ett skelettregemente men det blev himla stora sköldblaffor alltså ...
  • Allt är i plast (GW) eller resin (black scorpion). Resinet är dessutom väldigt lätt arbetat och lite "porösare" än vanlig plast.

Det kommer inte var amed några 2ed alver utan BS alverna kommer får döskallar modelerade som liknar de 2ed har, och jag kommer nog modellera dessa i GS (även om sköldarna är en bra idé) för att få lite träning.

Det kommer vara ett rent Dark elf lag.
  • Kanske deras penisskydd kan bli tre läderremsor eller hängande chainmail? Ädelstenen skulle väl bort ändå? Tror de blir supernajs!
  • edited April 2014
    Jag har funderat på samma sak, dvs att använda BS alverna som bas för just Dark Elfs.
    Finns en tråd på TFF, där en kille startat på ett liknande projekt. Kanske kan ge inspiration.

Ska bli kul att se resultatet
  • edited April 2014
    Orginal linemen
    P4140157.JPG

Gems borttagna och ögon skulpterade på bröstet
    P4140158.JPG

Linemen med döskalle skulpterad
    P4140163.JPG

Runner med döskalle skulpterad
    P4140165.JPG

Blitzer med head swap och döskalles skulpterad (observera att "ögonbrynen" är bitar av resinen)
    P4140164.JPG
  • Dang, dom där kommer att bli coola!
  • @hamlighallaren sa
    Dang, dom där kommer att bli coola
    Det är bra med självförtroende Klas ;). @Lard
    Har ju redan gjort ett bra grundjobb, men du ska ju få äran att slutföra..
  • Hur mycket erfarenhet har du av green stuff?
    Ser mycket lovande ut.
Sign In or Register to comment.