Havaji pysslar

edited April 2019 in Målning och modeller
Tänkte att en till pysseltråd inte skadar.

Tänker köra Chaos på World Cup så köpte nya GW-laget plus en minotaur. Har jobbat långsamt med dessa ett tag och fulfotat men aldrig fått tummen ur för att posta, så gör det nu. Usel mobilkamera plus mörker gör bilderna dåliga, får bättra mig och fota i dagsljus i fortsättningen.

Ihoplimmade och redo för basning och grundning!
UbZFbHg.jpg
xueGsLX.jpg

Försökte mig på att sculpta en coach från scratch.
qFd0Jqc.jpg
«1

Comments

• edited April 2019
    Grundmålade (typ)
    PifbcDQ.jpg

vGOWypE.jpg

Coachen blev inte så lyckad så provar en gång till med lite mer flammor i greenstuff
    5XUeOQO.jpg
  • alltid kul med fler pysseltrådar!
  • Ska bli spännande att följa.
  • Två bilder från idag, lite bättre ljus men samma sketna telefon. Som den stjärna man är lyckades jag dessutom fota mitt finger på en av bilderna. Baserna kvar plus numrering, och sedan coachen. Får se hur mycket som blir klart innan Pellevinbowl, stressastressa!
    oqtrIR3.jpg
    2StqgnV.jpg
  • Coolt, kul att se :)
  • edited May 2019
    Ser bra ut, rent och snyggt målat. Beastmännen fungerar jättebra, chaoskrigarna är ok men kanske lite väl jämnröda för min smak.

Om du vill ha ett tips så skulle jag nog fundera på att ge krigarna någon mer kontrasterande färg på rustningen för att bryta upp allt det röda. Jag skulle kanske fundera på att måla siffror på rustningen i vitt eller svart för att få en kontrast eller något sådant. Kanske byta färg på hjälmarna? Minotauren har ju en bättre blandning av metall och rött på sina rustningsdelar som gör att det blir mer liv i den. Bestmännen har en naturligare kontrast mot sitt mörka skinn.
  • Lard wrote: »
    Om du vill ha ett tips så skulle jag nog fundera på att ge krigarna någon mer kontrasterande färg på rustningen för att bryta upp allt det röda. Jag skulle kanske fundera på att måla siffror på rustningen i vitt eller svart för att få en kontrast eller något sådant. Kanske byta färg på hjälmarna?

Tack för tipsen Lard. Jag håller helt med, har tänkt att lägga till nummer på båda axlarna som nog bidrar med en hel del kontrast. De är lätt highlightade med orange men det syns knappt på fotona tyvärr. Ska fundera lite till så får vi se.

• Snyggt!
  • Snyggt
  • Fixandet stannade av efter Pellevinbowl, men fick äntligen tummen ur och gjorde klart laget. Basade om allt eftersom jag inte varnöjd med det jag hade gjort innan. En hel del saker kvar som jag skulle vilja förbättra men det orkar jag inte - klart!

3cFmqnl.jpg
    ausSP2r.jpg
    e1oXIQQ.jpg
    62yC3oS.jpg
    TGqKYz4.jpg
  • Skitsnyggt!
  • De där var ju fan riktigt bra ju!
  • Väldigt snyggt! :)
  • Snyggt =)
  • Cool, missade att du målat mer på laget :)
    Får ta en närmare titt nästa turnering.
  • jag gillar verkligen att display basen är bränd i ena hörnet där lavan kommer ifrån. riktigt coolt!
  • Tack för hejaropen!
  • Grymt snyggt målat!
  • 1DBgB7V.jpg

Jag och Ikterus åker tåg ner till Dornbirn så jag gjorde ett portabelt Blood Bowl för att kunna spela på vägen. Var lite bråttom så blev inte så bra som det kunde blivit men funkar ok. Några centimeter större än ett A4.
  • Fränt!
    Vad är markörerna gjorda av?
  • Bra initiativ!
  • Fasiken vad ballt!
  • Haha sjukt nice :)
  • suncar wrote: »
    Fränt!
    Vad är markörerna gjorda av?
    Rundstav för den större mittenbiten och blompinne för de korta plupparna på varje sida.
  • Fan vad smart!
  • Känns ovant men coolt!
  • edited March 2021

Black Orcs färdiga. Inga superbilder men vädret tillät inte mer.

• edited March 2021

Åh sicka härliga highlights! Älskart!!!

Sign In or Register to comment.