Fusk och andra knep
Vilket fusk och andra fula knep har ni råkat ut för när ni har spelat? Detta oavsett om det är medvetet eller omedvetet från motståndarens sida.
Det jag har råkat ut för är:
¤Motståndaren har ställt upp 12 spelare istället för 11 spelare.
¤Motståndaren har använt inköpt fusktärning som alltid slår en sexa.
¤"Snickerstricket", vid ett avgörande moment i matchen tar motståndaren upp en Snickers och börjar högt och ljudligt smaska för att störa och irritera sin motståndare.
Det jag har råkat ut för är:
¤Motståndaren har ställt upp 12 spelare istället för 11 spelare.
¤Motståndaren har använt inköpt fusktärning som alltid slår en sexa.
¤"Snickerstricket", vid ett avgörande moment i matchen tar motståndaren upp en Snickers och börjar högt och ljudligt smaska för att störa och irritera sin motståndare.
Comments
Sen brukar jag hålla mig i nedre skiktet av turneringar för att de är roligare matcher. Under EM i Örebro gick det dock rätt bra för oss och jag mötte bla en fransman som gick in för att psyka från start. Om det inte varit en lagturnering hade jag brutit efter runda två... I övrigt vet jag inte hur medvetet det varit från motståndare. Men tyvärr har jag upplevt följande:
- Motståndare lägger konsekvent mina spelare på mage efter lyckad block och låter de vara upp till mig att vända. Detta är nog det absolut vanligaste "knepet".
- När det är min tur sätter sig motståndare med händer eller telefon och täcker stora delar av planen.
- Folk som slår sin dice cup hårt i bordet konsekvent trotts det påtalas, är allmänt högljudda och enerverande "personligheter" under min runda, folk som drar ut på tiden medvetet för att match inte ska hinnas klart.
En bit in , kanske 6-7 turns, eller om det t o m var andra halvlek insåg vi att jag spelat med en blitzer som hade miss next game status.
Som Ordförande i föreningen löste han det galant genom att ta bort spelaren från brädet.
Inga andra efterverkningar.
Gör man medvetet grejerna som är omskrivna tidigare här i tråden så är man riktigt grisig och jag önskar att en sån person ägnar sig åt en annan hobby istället. Det är mina 5cent.
riktigt dålig stil!
hade det varit mot någon annan än Jan så hade jag ju självklart sagt till som en normalt gör.
minns inte något så här på rak arm faktiskt som jag varit med om. förutom det jag skrev om då.
Det som jag råkat ut för är spelare som slår om tärningar som hamnat "fel" när det går dåligt men inte går bra.
Och folk som "glömmer" att flytta sin turn marker och argumenterar vilken runda man är på.
Mer slarv än fusk; folk som glömmer o vända sina spelare och sen "den har väl inte gjort något?" Det ska tilläggas att jag har gjort detta (aldrig medvetet) men oftast är min medspelare observant.
Vill också tillägga av att alla många matcher jag spelat är det väldigt sällan fusk har hänt.
Men jag vet att det en gång i tiden var folk i Team Sweden som råkade ut för att motståndaren flyttade en spelare, ångrade sig och ”råkade” ställa tillbaka den på fel ruta, så att spelaren plötsligt nådde längre nästa gång han flyttades.
Imp är en bra och snäll person.
Men en riktig klassiker var när jag var tävlingsledare och samma Janne var lite uppmärksam och märkte att hans motståndare verkligen hade tolv spelare på plan. Han ropade på mig för att jag skulle reda ut situationen. Då jag undersökta hur det stod till fann jag att i själva verket hade bägge coacherna ställt upp tolv spelare. Good times
@brocCooLi det är inte ofta jag säger detta, men: Bra gjort! Trist bara att hans kompis var domare. Det innebar säkert att han inte fick den berättigade späkningen tills skinkorna var hallonröda.
ps kommer skriva om den regeln till i år
Jag slår högt med dice cup. Mest för att ”skrämma” bort dom dåliga rerollsen på dubbel skalle och ettor jag slog slaget innan. Dom gamla kineserna säger att det funkar! Sen har det suttit kvar som en dålig ovana.
I Portugal så kom vårt motståndarlag en kvart sen. Jag sa åt mina lagkamrater att ladda ner en klocka och sätta en kvart mindre på motståndaren. Men min motståndare vägrade och ville spela med 4min ist. Jag sa nej. Vi tjafsade en bra stund. Han sa att det fanns med i regelpaketet. Dålig wi-fi och typiskt svensk så gick jag med på det. Första rundan så säger han att jag inte får göra nåt mer för att tiden hade gått ut. Runda 2 eller 3 frågade han varför jag inte satt igång totaltiden.
En avgörande blitz som vi båda missade en extra och en svårare dodge genom tackle zone. Det var en av mina pjäser som står lite snett i sin ruta.
Synd att sånt händer.
Senast i Wales. En motståndare gjorde en Long Bomb pass med en ghoul till en werewolf. Det blev mål. Halvleks paus. Jag frågade motståndare vad han slog på passen. Han sa en femma. Jag sa, det är very sunny. Vi snackade en stund sen släppte jag det och lät det gå. Vi båda var ju med på att det blev mål när det blev mål.
I båda fallen, fusk eller omedveten. Jag vet inte.
Jag har hur mycket som helst men börjar såhär!
tänkte du skriva om regeln till det vi gjorde eller till något annat? Varför ska du skriva om den och vad är den just nu?
Inte fusk eller slarv; men det värsta jag mött är en spelare som spelade ett Amazon-lag med omålade & ej färgbasafe dark elfs. Med skills på små lappar som ej var tejpade/ limmade på figurerna.
EDIT: Kom på nu att @Kaju är nog den fulaste fisken av dem alla, han gav mig skitsnygga tärningar innan vår match som sedan slog skitdåligt, matchen slutade förödande lika 1-1 eller var det 2-2? hmm
Jag har ställt upp med 12 spelare några gånger av misstag, men jag har även ställt upp med 10 spelare ett par gånger. I ens egna offensiva driver har jag märkt att det är ett problem.
Annars så är nog mitt största "fusk" när jag och @inforthepain inte fick tag på någon taxi lagom till jag skulle spela semifinal mot @frantic i Doubt IX. Det gjorde att matchen fick ca 20 minuters mindre tid och vi inte hann spela klart matchen.
HAHAHAHA BÄSTA!!!
Alltså dom är tryckta på sidan 1 för att dom ska jinx:a! Man brukar se i motståndarens ögon ”YES!!! En sexa, nej det är ju en etta!!!” Så jäkla kul!
Och sen att vi var skittrötta sista matchen och jag fundera ett tag varför du hade ställt columndefense med tre rutor mellan dina spelare.
Alla tärningar med special-ettor är av ondo.
Jag minns dock särskilt min första turneringsmatch nånsin; på Gothcon 2009 tror jag det var... Min motståndare spelade hela matchen med bara 9 spelare på planen. Han ville hålla sina skinks säkra i reservbåset.
Det där låter obehagligt bekant :P
Välkommen upp till Buzzqvarna i augusti där har @stareater kickbacktärningar med en motorsåg på ettan. Hurv vilket hemskt påfund
Sen har jag råkat fuska på doubt III där jag spelade high elves. Jag var stensäker på att high elves hade av7 på linjemän och övertygade också alla mina motståndare om det.