Anmälan till Reserve Rumble
Jag såg att deadline för anmälan till Reserve Rumble är Söndag 20/4, vilket är samma deadline som sista matcherna för ligan.
Man får ju inte anmäla sig till reserve rumble om man ska spela slutspelet och såvitt jag har förstått det, så är det ju ett par coacher som ligger i gråzonen ifall de lyckas gå till slutspel eller inte. Sen ifall coacher väljer att inte spela slutspel m.m. så blir det väl fler platser lediga.
Hur gör man då?
Bör man vänta tills man är säker att man inte kommer gå till slutspel med att anmäla sig, eller kan man ta tillbaks sin anmälan till Reserve Rumble ifall man erbjuds en slutspelsplats?
Man får ju inte anmäla sig till reserve rumble om man ska spela slutspelet och såvitt jag har förstått det, så är det ju ett par coacher som ligger i gråzonen ifall de lyckas gå till slutspel eller inte. Sen ifall coacher väljer att inte spela slutspel m.m. så blir det väl fler platser lediga.
Hur gör man då?
Bör man vänta tills man är säker att man inte kommer gå till slutspel med att anmäla sig, eller kan man ta tillbaks sin anmälan till Reserve Rumble ifall man erbjuds en slutspelsplats?
Comments
Om man spelar kvartsfinal så förbinder man sig att deltaga under slutspelsdagen om man vinner.
Borde jag kanske skrivit.
Angående kvarten är den enda oron jag har att just någon spelar den och sedan inte kommer. Svårt att veta om man blir sjuk veckan innan menar jag. Det gäller att folk håller sina prioriteringar eller som jag inte passar på att bakfyllesova för länge.
@z3bb3 har alltså helt rätt!
Är man osäker tycker jag man kan anmäla ett lag till Reserves Rumble, visar det sig sedan att man kommer till slutspelet kan man ta bort anmälan till Reserves.
Vi tror och hoppas att det inte kommer bli så att någon av de fyra som tar sig till semifinalen blir sjuk eller av annan anledning inte kan komma till slutspelsdagen. Blir det ändå så har vi regler för hur det hanteras.
"If any of the 4 teams that got into the 1/2 finals cannot play during the play-off day their spots will be seeded by teams that have not participated in the play-offs, by season ranking."