Anmälan till Reserve Rumble

edited April 2014 in StockBowl
Jag såg att deadline för anmälan till Reserve Rumble är Söndag 20/4, vilket är samma deadline som sista matcherna för ligan.

Man får ju inte anmäla sig till reserve rumble om man ska spela slutspelet och såvitt jag har förstått det, så är det ju ett par coacher som ligger i gråzonen ifall de lyckas gå till slutspel eller inte. Sen ifall coacher väljer att inte spela slutspel m.m. så blir det väl fler platser lediga.

Hur gör man då?
Bör man vänta tills man är säker att man inte kommer gå till slutspel med att anmäla sig, eller kan man ta tillbaks sin anmälan till Reserve Rumble ifall man erbjuds en slutspelsplats?

Comments

• Du kan inte spela reserve rumble med ett lag som spelar i senaste säsongen så det spelar ingen roll om du går till slutspel eller inte.
  • edited April 2014
    @z3bb3 Jag tror du blandar ihop reserve rumble med squig ball. Reserve rumble är för alla coacher men med lag som ej spelat i ligan, Squig ball är för de som ej kommit till slutspel. Dock är kvartsfinalen inte på slutspelsdagen så båda matcherna skall vara klar innan slutspelsdagen. Värt där att tänka på är att stå över kvarten till förmån för reservplatserna om man inte kan komma på slutspelsdagen.
  • @Thursablot Reserves rumble är för de lag som inte spelat i den senaste säsongen. Dock kan såklart alla coacher anmäla ett lag. Squigball matcher behöver inte vara klar innan slutspelsdagen då den endast spelas under den dagen.
    Om man spelar kvartsfinal så förbinder man sig att deltaga under slutspelsdagen om man vinner.
  • edited April 2014
    Jag var kanske oklar, men tyckte att det var underförstått.
    Reserve rumble är för alla coacher men med lag som ej spelat i ligan säsongen som varit
    Borde jag kanske skrivit.
    Angående kvarten är den enda oron jag har att just någon spelar den och sedan inte kommer. Svårt att veta om man blir sjuk veckan innan menar jag. Det gäller att folk håller sina prioriteringar eller som jag inte passar på att bakfyllesova för länge.
  • En kan inte spela i både slutspelet och Reserves Rumble. Detta eftersom kvartsfinalerna körs parallellt med Reserves Rumble.

@z3bb3 har alltså helt rätt!

Är man osäker tycker jag man kan anmäla ett lag till Reserves Rumble, visar det sig sedan att man kommer till slutspelet kan man ta bort anmälan till Reserves.

Vi tror och hoppas att det inte kommer bli så att någon av de fyra som tar sig till semifinalen blir sjuk eller av annan anledning inte kan komma till slutspelsdagen. Blir det ändå så har vi regler för hur det hanteras.
  • Bra förtydligande Mago. Vad är det för regler för den hanteringen?
  • Finns på våran regelsida.

"If any of the 4 teams that got into the 1/2 finals cannot play during the play-off day their spots will be seeded by teams that have not participated in the play-offs, by season ranking."
  • Ahh, jag har missat infon om att man inte kunde spela båda.
Sign In or Register to comment.