Köpa - Krox eller liknande,

Det verkar som jag just köpt ett Slannlag som behöver förstärkas med lite muskler. Är det någon som har en Kroxigor till övers och som kan tänka sig att sälja den? Det är en fördel om den är målad och/eller finns i Uppsala/Sthlmområdet. Eventuellt kan jag även tänka mig att köpa någon annan större tingest med svans (ex stor Saurus) som utan alltför dåligt samvete kan användas som Proxygor.

Comments

  • edited April 2014
    http://alphaspel.se/shop/big-guys/29770-sarcos-leviatan-plast.html

    Annars, misstänker jag att denna borde passa ditt nya team (om den nu är tillräckligt stor d.v.s. men det kan du ju säkert kolla på Alphaspel annars):

    http://alphaspel.se/shop/big-guys/7001-horned-giant-toad.html

    (ifall det kan vara av intresse att köpa nytt alltså)

  • Tack för tipsen! Jag är dock helt värdelös på att måla, så jag köper hellre en målad om jag hittar en.
  • Jag kan måla den, är sugen att måla något liknande. Är inte speciellt bra eller snabb men vill gärna känna på hur det skulle vara att måla ett lizard/grodlag.
  • Thursablot, inte för att jag vill stjäla tråden här. Men Peter (som du körde intro för), är sugen på ett Sarcos-Lizardmenlag men vill gärna ha de målade.

    Om du är intresserad av att måla det, så tror jag att han gärna låter dig göra det (mot kompensation självklart).
  • Wow, det var en tanke som inte slagit mig. Vad vill du ha för besväret i så fall? Har du en rimlig gissning på hur lång tid det skulle ta? På ett ungefär alltså. Snackar vi en månad eller ett halvår? :)
  • edited April 2014
    @z3bb3 Jag är inte bra nog att ta betalt och har inte tid att måla ett helt lag tyvärr. Är inte effektiv nog för att det skulle vara ett vettigt alternativ heller. Mitt ogrelag tog närmare två veckors kvällar och lite bakfyllehelger för att bli färdigt. Vill man slarva går det dock fånigt fort att få bristfälligt ok med potential att arbeta vidare på.
    Vi har ett ypperligt alternativ att tillgå här på forumet i @hemlighallaren som är oförskämt bra om man vill få sina lag målade.

    @jori3641 Ingen aning, är det tidskris på en dag men helst någon vecka eller flera. Ett tack räcker men en läggmatch i någon final skulle vara fint ;) Har du någon färg du vill använda som jag saknar slipper jag gärna fara och köpa den dock.
  • @z3bb3 jag har 4 sarcos "saurusar" i tenn till salu om han kan vara intresserad. De är dock omålade.
  • Tack för svar @Thursablot

    @Coma jag kan höra med honom.
  • @Thursablot: Lysande! Tidsmässigt så funderade jag på om det var värt att anmäla laget till Reserves Rumble och säsong 14. Då tror jag att jag gör det och kanske använder en proxyfigur i RR och första rundan på säsong 14 medans du målar.

    Någon final lär jag inte gå till, men jag kan säkert utöva någon form av utpressning mot Coma/Ozt/Mago eller vem det nu är du möter. Det finns väl inga regler mot dåligt förtäckta forumhot mot komissionärer? ;)

    Då behöver jag införskaffa en figur att måla. I nuläget har jag inte inbokat en tripp till Alphaspel eller motsvarande de närmsta 2 veckorna. Har du ändå ett sådant inplanerat så du ändå köpa en figur (mot ersättning naturligtvis) eller skall jag ta turen till Alphaspel?

    Jag hoppas på att få figurerna till grodorna i slutet på nästa vecka. Vill du ha tillgång dem när du målar? Eftersom det ändå kommer bli väldigt mycket snyggare än om jag gör det själv är det inte jätteviktigt att nyanserna stämmer med grodorna. Kroxen är ju ändå en loner och lite på sin egen kant i slannlaget.
    För övrigt så kommer du få ungefär 100% konstnärlig frihet att hitta på vad du vill.
  • @jori3641 Om du behöver låna Slannisar för att hinna köra RR kan du ta mina.
  • @Pellevin Tack, men jag tror det är lugnt. Jag hör av mig annars.
  • jori3641 wrote: »
    Då behöver jag införskaffa en figur att måla. I nuläget har jag inte inbokat en tripp till Alphaspel eller motsvarande de närmsta 2 veckorna. Har du ändå ett sådant inplanerat så du ändå köpa en figur (mot ersättning naturligtvis) eller skall jag ta turen till Alphaspel?

    Jag hoppas på att få figurerna till grodorna i slutet på nästa vecka. Vill du ha tillgång dem när du målar? Eftersom det ändå kommer bli väldigt mycket snyggare än om jag gör det själv är det inte jätteviktigt att nyanserna stämmer med grodorna. Kroxen är ju ändå en loner och lite på sin egen kant i slannlaget.
    För övrigt så kommer du få ungefär 100% konstnärlig frihet att hitta på vad du vill.

    Jag har väl bilderna här på forumet i säljtråden? Jag har inte någon planerad resa, lämpligt kanske är någon dag inne på byn eller något.
  • Funkar bilderna i säljforumet så kör på dem,
Sign In or Register to comment.