PellevinBowl IV

2

Comments

  • är detta resurrection eller kommer lagen sammla SPP ?

    svarar resurrection utan att veta, men jag vet.
  • Som vanligt har @brocCooLi rätt.
  • Morn82 wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Jag kan tyvärr inte ta emot folk denna gång då jag inte längre bor ensam.
    Är detta positivt, negativt eller rättvist? (dvs att du inte bor ensam)
    Det är positivt, men tar slut i augusti för att sedan återupptas ett år senare.
  • Tack @brocCooLi och @Pellevin
    Spelar man med inducments för TV diff?
    Noob all over the place
  • Tack @brocCooLi och @Pellevin
    Spelar man med inducments för TV diff?
    Noob all over the place

    Nej!

  • edited March 2019
    Pellevin wrote: »
    4-5 maj

    Parallellt med NAFC?

    Ska se om även jag kanske kan dyka upp.

    Skills köpa med TVt som nämns i först posten @pellevin?
    I så fall, stacking?
  • Då frågor börjar upprepas här kommer jag inom kort starta en ny tråd som inleds med inbjudan.

    Jag har inte fått tillräckligt med hård kritik för att det skall motivera någon förändring på ordningen jag seedat lagen i. Om du tycker det finns fel på listan, hojta nu, eller håll för alltid tyst.
  • seriös fråga då:
    varför tycker du halflings är sämre än ogres och goblins?

    enligt mig bör de vara överst bland stunty. inte längst ner.
    goblins har t.ex. loners på sina troll vilket är helt värdelöst, det om något borde göra att de hamnar sist i stuntylistan.

    sen kan en diskutera lite mer kring ogres vs halflings, tycker halflings är mycket stabilare än vad ogres är. mycket bättre på one turners också.
    visst, träden kan fastna och står sen still. men bonehead påverkar mycket mer hur laget presterar.
  • edited March 2019
    Pellevin wrote: »
    Om du tycker det finns fel på listan, hojta nu, eller håll för alltid tyst.
    :D Glasklart, precis som jag gillart!
  • @brocCooLi orsaken att flings ligger längst ner på listan är att de alltid hamnar där, och när jag en gång startade denna ranking hade många olika åsikter, men ingen argumenterade såvitt jag minns för att placera dem högre.

    Du är en väldigt duktig flingspelare, och om ingen annan stöder din åsikt kommer jag att bortse från den då dina erfarenheter inte kan anses representativa i denna fråga.

    Trots min lite bryska ton här är jag tacksam för din input. Och som sagt, ifall fler håller med är jag definitivt öppen för förändring.
  • Stöder brocCooLi i detta. Halflings är ju nästan ett riktigt lag
  • Ok. Var hamnar de? Bättre än goblins bör detta innebära. Men sen då? Är flings bättre än Ogres? Jag vill svara nej, men finns andra åsikter?

    Detta lockar f ö mig att spela gobbos.
  • @Pellevin du kan vara brysk i din ton! ojojojoj!!! där fick jag till en bra burn!

    tror mer på att orsaken att de hamnar där är för att folk inte ser stunty-lag som riktiga lag, och att de ser flings som det töntigaste laget. men spelar en stunty-lagen seriöst så är flings bättre.

    här kanske en vill argumentera att jag skulle argumenterat samma om jag spelat goblins eller ogres istället, men det är jag mycket tveksam till. finns ju också en anledning till att jag fortsatte/fortsätter spela flings så mycket och inte ens provat att spela de andra stuntylagen. för de är inte lika bra.

    i min sjätte turnering, tredje med halflings, Super Brawl MMXIV, kom jag på tionde placering med 3/1/2. då var jag inte en särskilt duktig flingspelare.
  • Halflings har bättre vinstprocent än goblins på NAF-turneringar generellt sätt. De har högre vinstprocent än ogres också, men det skulle kunna bero på att vissa spelat ogres medvetet dåligt för att få flest cas.
  • Goblins tjänar väl å andra sidan mer än halflings på att kunna ta många dubbelskills, vilket är speciellt med det aktuella formatet.
  • Hjälper inte gobbos så mycket ändå, trollen har fortfarande loner och halva laget (typ) blir utvisat :P

    Vi ska dock komma ihåg att det inte är fantasisummor vi diskuterar här, det rör sig om 20k eller så.

    Halflings och Ogres kan man (jag) spela med en plan, goblins är bara en massa random events :P
  • Håller med pidpad att det går att ha en plan med både ogres och halfling.
    Dock så är min känsla att Halflings behöver minst 300k för att få med Deeproot och tilloch med 400k för att även få med master chef.
    Detta behöver vare sig ogres eller goblins utan man kan bygga deras lag med normal staff och RR (ogres) och Bribes (goblins).

    Bara kört Halflings på en turnering 1/0/4 så min input är begränsad....
  • Jag håller med @broccooli
  • @Juiblex master chef är viktigare än allt annat, så 100k räcker. men ja, kan vara att halflings förlitar sig mer på star players än övriga två.
  • Spelat de tre olika lagen. Bästa resultat för flings var nog best stunty på nafc med 3/1/2, ogres var tredje placering på pouring rain med 3/2/1, och för gobbos var det nog teamcup med 3/0/2. Jag har alltid gillat gobbos för de har potential, tyvär har det också lika mycket potential att bli besviken. Flings är som att spela en kombination av amazoner, dvärgar och mycket casulties... någerlunda förlåtande lag jämfört med de andra två stunty lagen. Ogres är som att lira dåliga vampyrer. Slår man mycke 1:or då man aktiverar gubbar är det rätt kört ibland.

    Alla lagen är typ lika bra. Känner dock att de kräver olika mycket taktik/ansträngning från coachen för att fungera. Så skulle hävda att flings är lättast att lira, sedan ogre och sedan gobbos. Gör 10-20k mer eller mindre i tv för dessa lag nån större skillnad, tveksamt men kan ju vara skillnad på vilka stars man kan knö in i laget, har dock inte kollat det än.
  • Jag gissar att de 10-20k vi pratar om inte gör jätteskillnad. Men jag vill ändå ha detta rätt. Uppfattar ni alltså att flings borde lyftas till plats 24, och ogres och gobbos ner en plats var?
  • Själv kan jag tycka att Gobos är bättre än Flings. Pga Doom Diver, alla secret weapons, snabbare och tåligare spelare. Fine att deras Big Guys har loner och Always Hungry och inte Strong Arm men att kunna jämt räkna med 3 rutor åt rätt håll med Throw Team-mate så tycker jag att dom är bättre än Flings.

    Ogres kan jag hålla med om är sämre än Flings.
  • Pellevin wrote: »
    Jag gissar att de 10-20k vi pratar om inte gör jätteskillnad. Men jag vill ändå ha detta rätt. Uppfattar ni alltså att flings borde lyftas till plats 24, och ogres och gobbos ner en plats var?

    rätt ska vara rätt så ja.

  • @Pertan för att lyckas få kasta med troll behöver du lyckas med 2+ 2+ 3+ utan möjlighet för säker reroll pga loner, så att du åker 3 rutor åt rätt håll känns lite som att det kvittar.
    jämfört med ett slag som helt saknar betydelse och ett 2+ för att få iväg spelaren där du har reroll.
  • Det går dessutom att ställa upp ett försvar där doom divern måste dodga och det är den inte bra på
  • @brocCooli jag förstår precis vad du menar och hade bara Throw Team-mate varit issuet så hade jag tyckt att Flings va bättre. Men Gobos är snabbare, M6 är rätt stor skilldnad mot M5 och AV7 mot AV6 är sjuuukt stor skilldnad enligt min ärliga mening iaf.
  • @Pertan ja, goblins har ett mer i ma och av än flings. men i övrigt har de inget som gör dem bättre. snarare sämre.
    flings är ett stabilare lag, det är det som gör dem till bättre.
  • @brocCooli, lets agree to disagree ;)
  • En annan sak att ta i beaktande är att eftersom det är rätt vanligt med leader i detta formatet är en master chef lite sämre än i andra format.
  • Pertan wrote: »
    @brocCooli, lets agree to disagree ;)

    nä, det vet jag inte om jag håller med om :P
Sign In or Register to comment.