Svenska Landslaget Eurobowl 2020.
Välkomna till den stora tråden för att hantera laguppställningen för landslaget inför Eurobowl 2020!
Det här är mitt tänkta upplägg, men det kan säkert finnas lite faktafel eller tankevurpor. Så om något kan förbättras så ge feedback!
Men jag tänkte att det var dags att få det uppstartat även om det inte blir perfekt.
Antagningsperiod:
Alla giltiga turneringar som ägt rum efter att landslaget 2018 togs ut tas med i beräkningen.
Landslaget kommer att tas ut cirka 6 månader innan Eurobowl för att ge gott om tid att boka resor och ansöka om ledighet. Så exakt datum kommer uppdateras när det är bestämt. Om någon turnering sker strax efter den tänkta deadlinen så kan det bli lite mindre än 6 månaders varsel.
Antagningsmetod:
Performance rating kommer att vara basen för uttagningarna. Och för att få ut performance rating så måste turneringarna vara NAF-rankade, samt vara minst 6 rundor för att ge rimliga resultat. Eventuellt kan 5-rundorsturneringar fungera också, men det är jag osäker på i nuläget.
Eventuella avvikelser från performance rating-rankingen kan ske om coacher ligger på likvärdiga poäng men spelar samma lag, eller inte vill spela det lag som använts för att skaffa sig rankingen.
För att en turnering ska räknas så måste jag få kännedom om att en landslagskandidat spelar i den, så alla får gärna hjälpa till med detta.
Profilspecifikation landslagsspelare:
För att få vara med i Svenska landslaget måste coachen vara Svensk medborgare eller bosatt i Sverige.
Och vara villig att åka till Polen för att spela!
Den som vill delta anmäler sig i den här tråden eller via mail till jonas.lindgren [at] stockbowl.se med Nafnamn, -nummer och vilka lag som är mest intressanta.
Det här är mitt tänkta upplägg, men det kan säkert finnas lite faktafel eller tankevurpor. Så om något kan förbättras så ge feedback!
Men jag tänkte att det var dags att få det uppstartat även om det inte blir perfekt.
Antagningsperiod:
Alla giltiga turneringar som ägt rum efter att landslaget 2018 togs ut tas med i beräkningen.
Landslaget kommer att tas ut cirka 6 månader innan Eurobowl för att ge gott om tid att boka resor och ansöka om ledighet. Så exakt datum kommer uppdateras när det är bestämt. Om någon turnering sker strax efter den tänkta deadlinen så kan det bli lite mindre än 6 månaders varsel.
Antagningsmetod:
Performance rating kommer att vara basen för uttagningarna. Och för att få ut performance rating så måste turneringarna vara NAF-rankade, samt vara minst 6 rundor för att ge rimliga resultat. Eventuellt kan 5-rundorsturneringar fungera också, men det är jag osäker på i nuläget.
Eventuella avvikelser från performance rating-rankingen kan ske om coacher ligger på likvärdiga poäng men spelar samma lag, eller inte vill spela det lag som använts för att skaffa sig rankingen.
För att en turnering ska räknas så måste jag få kännedom om att en landslagskandidat spelar i den, så alla får gärna hjälpa till med detta.
Profilspecifikation landslagsspelare:
För att få vara med i Svenska landslaget måste coachen vara Svensk medborgare eller bosatt i Sverige.
Och vara villig att åka till Polen för att spela!
Den som vill delta anmäler sig i den här tråden eller via mail till jonas.lindgren [at] stockbowl.se med Nafnamn, -nummer och vilka lag som är mest intressanta.
Comments
Jag spelade i Dutch Open nyligen, så att du inte missar den tävlingen.
Intressanta lag är väl: Woodies, proelf, humans, amazon
Spelar på Dungdonbowl i mars
Kommer spela en turnering per halvår ungefär.
Slutligen en fråga till @ozt : Kommer vi börja räkna de NAF-rankade online turneringarna eller är det strikt tabletop som gäller?
Eventuellt kan det tas med i beräkningen som tiebreaker.
Jag tänkte på samma sätt jag med men det var inte utskrivet i dina ursprungsregler, utan där stod det:
Med den skrivningen borde onlineturneringar vara medräknade då de är NAF-rankade. Ville bara förtydliga vad som gällde för alla.
dwarf!
Alla 4 alver, lizardmen, undead, necro, human, orc
Dwarf, wood elf, necromantic, undead eller dark elf. Lite tidigt att säga vad jag satsar på i dagsläget.
brocCooLi 12552
haj elfs.
säkert något mer också, vi får se
Chaos Dwarf, Necro, Undead, Dwarf
Skaven, Human, Dark Elfs. Plus andra raser, det är ju ett tag kvar till själva tävlingen
Landade på plats 23 med 3-2-1.
Inte så bra, men okej.
Antar att mina chanser nu inte är så bra eftersom det var min enda turnering med sex matcher detta år (förutom WC). Har kanske Dungeonbowl nästa år på mig och eventuellt en turnering i juni, men det blir nog tufft ändå.
Oberwald_1 22876
Humans, Bretonnia, Norse.
DavidD 26288
Orc, Norse, Undead, Amazon, Necro, Skaven
I denna tråd ha ont skrivit vilken uttagsperiod som gäller.
”Antagningsperiod:
Landslaget kommer att tas ut cirka 6 månader innan Eurobowl för att ge gott om tid att boka resor och ansöka om ledighet. Så exakt datum kommer uppdateras när det är bestämt. Om någon turnering sker strax efter den tänkta deadlinen så kan det bli lite mindre än 6 månaders varsel”
Från och med nu måste alla kalla @Ozt för ont!
aos#27355
Rätt ny så jag testar mig fortfarande fram för att hitta rätt lag.
trodde det var morbror godis som gällde?
Inget Ont som inte har något gott med sig...
bästa jag läst!
Ah, fint sagt.