Post-match sequence

edited February 2019 in StockBowl
Det har blivit allt vanligare att spelare i StockBowl inte går igenom post-match sequence förrän strax före följande match. Det är ett oskick som gränsar till fusk. Det innebär en ojuste fördel då deras nästa motståndare inte kan fundera igenom inducements och liknande då de inte vet hur mycket pengar de har att röra sig med. Dessutom hindrar det att man tar med sig färdiga utskrifter av matchlistor.

Post-match betyder efter matchen, till skillnad från pre-match. Det finns som sagt massor av skäl till att de är två olika saker, och inte endast en mellan-match-fas.

Tidigare har det sagts att post match skall genomföras inom 48 timmar efter matchen, med möjligt undantag ifall din nästa motståndare spelar senare, och du vill vänta in resultatet i den matchen.

Jag vill gärna se en kraftig skärpning inom detta område, eller en förklaring till varför detta inte är ett problem.

Comments

• +1 på detta
  • Håller med om att det är ett rimligt krav
  • +2 på detta.
  • En tanke är att man måste göra det senast måndagen i nästa runda. Då har man tid att vänta i sin motståndares match. Hur det ska efterföljas (eller fungera i Open) är en annan fråga.
  • edited February 2019
    Fattar faktiskt inte varför det ska behöva ta tid.
    Det är väl bara att iordningstäłla laget.

Om man inte gör det på en vecka görs det automatiskt.
    Levlade spelare får en färdighet, expensive mistakes slås.
    -vill man därefter köpa ngn gubbe till en match får man helt enkelt fråga om det är ok.

Dock har jag och Razta, eller om det var Mårten tror jag pratat om att återköp av laget, dvs se om de vill fortsätta etc .
    Det borde ligga i postmatch sista matchen för säsongen.
  • Håller med om att redraften borde ligga i slutet av säsongen - dock kan det påverka inför rumble eller squig då det är olika regler för när man redraftar ett lag. Sedan är nästa fråga om det går att göra så att systemet automatiskt fixar redraft.
  • Hej! Inte hundra på vad du menar @Pellevin, kan du förtydliga:

a) problemet är att folk inte slår fan factor och pengar osv när de ses? (tror inte det är det du menar)
    b) problemet är att folk väntar med att skilla spelare, köpa spelare osv tills strax före nästa match (tror det är det du menar)

För mig är b) lite kulturellt betingat beteende eftersom jag mest spelat online de sista 15 åren, och där blir det ofta så, särskilt eftersom man inte alltid vet vem man ska möta direkt efter matchen utan kan få motståndare tilldelad 9 dagar efter osv. Jag tror det kan finnas med som skäl till att du ser en växande tendens där, att det tillkommit en del onlinefolk, men det är bara en hypotes. Men i den världen är det I min erfarenhet ett beteende som sällan problematiseras.

Jag gillar att skriva ut matchlistor på em innan jag ska spela, och det känns ofta lite osäkert om motståndaren är klar med sitt lag eller inte, och även om inducements sällan är ett stort beslut för mig så är det som du säger alltid kul att kunna fundera lite innan matchen.

För mig skulle det nog räcka med 48h före match, dvs lagen och pengarna låses 48h innan man har schemalagt spel - det går kanske inte alltid att efterleva eftersom en del matcher planeras spontant men i de fallen misstänker jag att coacherna kan hantera det. Jag tror mer på att det är en regel än något som automatiseras - flexibilitet med integritet är ju bättre än robotaktigt paragrafrytteri.

Jag vet inte om jag tycker det är ett enormt problem men det är definitivt något som vi kanske skulle må bra av att systematisera lite så det inte blir hur som helst bara, och ett rimligt krav.
  • @grumplekins nej, det är inte ett livsavgörande problem för mig heller. Men mitt liv skulle bli lite bättre om detta sköttes bättre.

Du har säkert rätt i att detta är ett vanligt beteende vid onlinespel. Jag tycker som sagt att det är ett oskick. Men viktigast av allt är att folk kommer överens om ett system som de flesta tycker är bra.

Och det system jag tycker är bäst är det där alla fixar sina lag i god tid före nästa match. Men om en majoritet i föreningen inte håller med om det böjer jag mig naturligtvis.
  • Pellevin wrote: »
    @grumplekins nej, det är inte ett livsavgörande problem för mig heller. Men mitt liv skulle bli lite bättre om detta sköttes bättre.

Du har säkert rätt i att detta är ett vanligt beteende vid onlinespel. Jag tycker som sagt att det är ett oskick. Men viktigast av allt är att folk kommer överens om ett system som de flesta tycker är bra.

Och det system jag tycker är bäst är det där alla fixar sina lag i god tid före nästa match. Men om en majoritet i föreningen inte håller med om det böjer jag mig naturligtvis.

Tror du missförstod mig - jag håller med dig i sak men funderade lite på hur beteendet kan ha uppkommit. Men hade jag tolkat dig rätt om vad det rörde sig om?
Sign In or Register to comment.