Almost-SkogsBowl 4-5 Maj

edited January 2019 in Turneringar
Hur ser intresset ut för en turnering den 4-5 maj, i Tumba? Jag vet att det krockar med NAFC, men alla kanske inte ska dit?

Upplägg osv är inte bestämt än, då vi inte fått klartecken med lokal än.
«1

Comments

  • Intresserad!
  • Är jag ledig är jag på. Det var roligt förra gången.
  • Är jag barnledig så är jag på (samma visa som i fjol...) :-)
  • Juiblex wrote: »
    Är jag barnledig så är jag på (samma visa som i fjol...) :-)

    Ta med barnen.

  • vore ju kul om du lägger då det inte krockar.
    visst, alla ska inte dit. men känns onödigt att lägga samma helg som en så stor turnering som nafc.
  • brocCooLi wrote: »
    vore ju kul om du lägger då det inte krockar.
    visst, alla ska inte dit. men känns onödigt att lägga samma helg som en så stor turnering som nafc.

    Nu är det så att vi ändå arrar en Warhammer-turnering, och då finns plats för de stackars BB-själar som inte tar sig till öarna i väst. Men ja, någon gång ska det väl gå att få ihop utan att det krockar :P
  • Låter kul - måste kolla om det går bara
  • Jag kan nog vara med
  • Jag hade kunnat komma!
  • Flyktsoda wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    vore ju kul om du lägger då det inte krockar.
    visst, alla ska inte dit. men känns onödigt att lägga samma helg som en så stor turnering som nafc.

    Nu är det så att vi ändå arrar en Warhammer-turnering, och då finns plats för de stackars BB-själar som inte tar sig till öarna i väst. Men ja, någon gång ska det väl gå att få ihop utan att det krockar :P

    tar tillbaks delar av kritiken då jag tycker det är smart att kombinera på det här sättet!
  • Skulle kanske kunna delta om det vore en endagarsgrej. Hela helgen blir svårt att komma loss.
  • Jag är intresserad då det inte blir något NAFC för mig i år.
  • Intresserad!
  • Kommer sannolikt också vara med.
  • Jag kan också leka med tennsoldater i närområdet som det ser ut i nuläget
  • Är också intresserad
  • Intresset verkar ju finnas iaf.

    Så snart vi har klartecken om lokalen, så börjar jag spåna lite mer på upplägg. Eller är det något speciellt som föredras? Typ samma som NAFC, eller Örebro?
  • Worldcup reglerna uppskattar jag mest
  • Flyktsoda wrote: »
    Typ samma som NAFC, eller Örebro?

    Menar du lagturnering när du säger "Örebro"? Det skulle jag avråda ifrån. Lagturnering är roligt, men turneringen ligger nära Örebro i tid och jag tror det finns risk att turneringarna förstör för varandra snarare än kompletterar varandra om samma koncept ligger nära i tid, Dessutom kräver lagturneringar att det är ganska många spelare.

    Jag är öppen för lite vad som helst annars. Med lite tur så kan det kanske gå att få med ganska många Stockbowlcoacher som är turneringsrookies. Med det i åtanke vore det kanske bra om man försöker göra upplägget enkelt snarare än komplicerat. Å andra sidan kanske det bara blir turneringsrävar som kommer i alla fall :)
  • Mooselord wrote: »
    Flyktsoda wrote: »
    Typ samma som NAFC, eller Örebro?

    Menar du lagturnering när du säger "Örebro"? Det skulle jag avråda ifrån. Lagturnering är roligt, men turneringen ligger nära Örebro i tid och jag tror det finns risk att turneringarna förstör för varandra snarare än kompletterar varandra om samma koncept ligger nära i tid, Dessutom kräver lagturneringar att det är ganska många spelare.

    Jag är öppen för lite vad som helst annars. Med lite tur så kan det kanske gå att få med ganska många Stockbowlcoacher som är turneringsrookies. Med det i åtanke vore det kanske bra om man försöker göra upplägget enkelt snarare än komplicerat. Å andra sidan kanske det bara blir turneringsrävar som kommer i alla fall :)

    Nej, jag menar TV, regler osv, men kommer garanterat att bli en singelturnering.
  • Det har dykt upp en annan grej jag måste ta hand om 4:e maj så jag drar tillbaka min intresseanmälan. Kanske kikar jag in och säger hej på söndagen.
  • Det blir av iaf!

    Tror jag kör simpelt, och bara kopierar World Cup-reglerna (minus lagdelen, då vi antagligen blir allt för få).
  • Grymt! Ska kolla men tror jag kan komma loss med lite tur!
  • Blir kanske lite väl hårt med 5pts för vinst, och 1 för draw? Känns mer som en lagtävlingsanpassning. Nöja oss med 3/1/0 för win/draw/loss?
  • Det låter bra tycker jag.
  • Flyktsoda wrote: »
    Blir kanske lite väl hårt med 5pts för vinst, och 1 för draw?
    Nu tror jag du tittat lite snett om du hänvisar till Örebroturneringen. Där spelar vi ju Win:5, Draw:2, Loss:0 (likt man gör på WC i Dornbrin) vilket ger en Draw mer än ditt förslag 3/1/0...

  • Och det låter också bra.
  • Ja, skrev om World Cup två inlägg över det du citerar.
  • Intresserad å kan "nog"
Sign In or Register to comment.