Basfärger för goblins
Hej!
Jag håller på att komplettera mitt goblinlag med en dödsdykare, en huligan och några nya stjärnspelare och började fundera på vilka färger man borde ha på deras baser för att vara övertydlig bortom rimligt tvivel att det inte är en vanlig goblin.
Ska de båda vara lila för att de är nästan som Secret Weapons? Dödsdykaren gul för att det är en runner likt hoppstyltan? Blå/röd eftersom de är lediga färger? Gråa för en Goblin är ändå en goblin, det går ju ändå inte se skillnad på dem?
Hur har ni andra resonerat? Skulle vara intressant att höra.
Jag håller på att komplettera mitt goblinlag med en dödsdykare, en huligan och några nya stjärnspelare och började fundera på vilka färger man borde ha på deras baser för att vara övertydlig bortom rimligt tvivel att det inte är en vanlig goblin.
Ska de båda vara lila för att de är nästan som Secret Weapons? Dödsdykaren gul för att det är en runner likt hoppstyltan? Blå/röd eftersom de är lediga färger? Gråa för en Goblin är ändå en goblin, det går ju ändå inte se skillnad på dem?
Hur har ni andra resonerat? Skulle vara intressant att höra.
Gray/Black - Linemen or equivalent
White - Thrower
Yellow - Catcher, Runner
Green - Blocker (inc. Mummies and Tomb Guardians)
Red - Blitzer (inc. Berserkers and Wardancers)
Blue - Striker (inc. Witch Elves and Troll Slayers)
Purple - Secret Weapons (inc. Assassin)
Gold - Star Player
Comments
Skönt att det finns folk som gör det tydligare och inte tvärtom.
Det gör jag med. Fast Doomdivern, 'Ooligan samt Pogoern har ju inte färdigheten 'Secret Weapon', eftersom de inte är vapen, så exakt vilken färg de bör ha är inte uppenbart.
Med de övriga så tror jag det är viktig att modellerna sticker ut ordentligt så man ser vem som är vad. kanske blå basfärg för att skilja dom från övriga