Hallå hallå! Tänkte bara höra om ni har bra erfarenheter från att beställa figurer utrikes ifrån, som från Comixininox och Willy t ex? Ingen varning för stora fraktkostnader eller liknande?
Haft noll problem from comixi förrutom att det tar typ 2 veckor att få grejerna. willys har jag noll erfarenhet från. Tänkte dock beställa ett 'fling lag så kommer väl snart få lite erfarenhet från dom med
Läst att Comixininos kan ha issues med leveranser men jag personligen har alltid fått mina grejor från dem och det har inte tagit orimligt lång tid heller så jag använder dem (honom) till och från.
Gaspez Arts heller aldrig haft problem med och har nästan alltid fått någon extragubbe om jag shoppat för "mycket" pengar så de (han) tycker jag också är helt okej.
Har aldrig haft problem med någon av dem och har beställt en hel del som vinster i turneringar. Alla är relativt snabba på skicka paket och de ytterst få gånger det blivit något fel med ordern har de löst det snabbt och utan kostnad.
För de som oroar sig för den italienska posten så brukar Gaspez (utan extra kostnad) betala för en postförsäkring eller åka över landsgränsen till Slovenien för att posta "dyrare" eller "viktigare" paket. De litar tydligen inte heller på landets egna (tydligen korrupta) post.
En del är relativt dåliga på engelska, om man behöver föra en mail-konversation, men det brukar ändå lösa sig i slutändan.
De ställen jag har haft att göra med och kan säga något om är:
Impact! Miniatures, Gaspez Arts/Neomics, Comixininos, Greebo, Roll Jordan/MK1881, Hungry Troll, Willy Miniatures och Vortice.
Kom på att jag faktiskt blivit av med ett paket (eller snarare fått paketet länsat på innehåll) som skickades från Greebo, men de skickade ett nytt utan att vara allt för krångliga.
Jag fick en gång helt fel produkter från Comixinos. Fick Marvel Dice då jag beställt Halfling Chainsaws. Antagligen blev något Marvelfan därute lika besviken som jag.
Men då jag påtalade detta skickade han genast rätt grejer till mig, och lyckliga jag fick dessutom behålla tärningarna.
Comments
Gaspez Arts heller aldrig haft problem med och har nästan alltid fått någon extragubbe om jag shoppat för "mycket" pengar så de (han) tycker jag också är helt okej.
För de som oroar sig för den italienska posten så brukar Gaspez (utan extra kostnad) betala för en postförsäkring eller åka över landsgränsen till Slovenien för att posta "dyrare" eller "viktigare" paket. De litar tydligen inte heller på landets egna (tydligen korrupta) post.
En del är relativt dåliga på engelska, om man behöver föra en mail-konversation, men det brukar ändå lösa sig i slutändan.
De ställen jag har haft att göra med och kan säga något om är:
Impact! Miniatures, Gaspez Arts/Neomics, Comixininos, Greebo, Roll Jordan/MK1881, Hungry Troll, Willy Miniatures och Vortice.
Men då jag påtalade detta skickade han genast rätt grejer till mig, och lyckliga jag fick dessutom behålla tärningarna.