Slann stavas Slann

edited January 2019 in Blood Bowl
Slann stavas Slann. Det finns en utbredd ovana på detta forum att skriva Slaan. Jag gissar att det har att göra med någon sorts sammanblandning med Slaanesh. Slann och Slaanesh är två vitt skilda, t o m fientliga, storheter.
«1

Comments

• slan då?
    eller slaann?
    eller sllann?

TÄNK PÅ ALLA VARIANTER
  • Jag ser ett problem, och så tar jag upp det.

Du är ett problem, och så bevisar du det.
  • OztOzt
    edited January 2019
    Jag trodde det stavades Kislev circus.
  • och nu tror jag att det stavas kärlek
  • Det kan bero på att i D&D kallas grodnissarna för Slaad och att man helt enkelt blandar ihop namnen.
  • Pellevin wrote:
    Slann stavas Slann.

Borde det inte vara "Slann stavas slann." eller ska det alltid vara stor bokstav @Pellevin?

• edited January 2019
    @pedda jag grubblade faktiskt lite på det, men kom fram till att min lösning minskade risken för denna sidodiskussion.

Borde förresten inte pedda stavas Pedda?
  • Pellevin wrote: »
    @pedda jag grubblade faktiskt lite på det, men kom fram till att min lösning minskade risken för denna sidodiskussion.

Borde förresten inte pedda stavas Pedda?

Nej
  • pedda wrote: »
    Nej

padda då?

Nej

padda då?

DU ÄR DEN BÄSTA SÄMSTA JANNE JAG KÄNNER!!!
    pedda wrote: »
    Nej

padda då?2

Känner du många?

• Morn82 wrote: »
    Nej

padda då?2

Känner du många?

Nej
  • alltså så som @inforthepain är så räcker det gott och väl med att känna en
  • Det är alltid kul att starta en tråd och sedan se göteborgare driva iväg den från dess ursprungliga syfte.
    Det är alltid kul att starta en tråd och sedan se göteborgare driva iväg den från dess ursprungliga syfte.

skönt att du tycker det <3
  • Det fanns väl inte så mycket utrymme för diskussion, så tur att det finns de som kan s.a.s. koka soppa på en spik när det gäller diskussioner
  • edited June 2019
    Ozt skrev:
    ”Jag trodde det stavades Kislev circus.”

Precis så jag trodde det stavades också!
  • Och förresten, varför envisas folk med att hålla fast i Slann? De var tråkiga redan i 2nd Ed på 80-talet, och då var man tonåring. Kislev Circus däremot är nog det coolaste temat på ett lag i BBs historia!
  • Och förresten, varför envisas folk med att hålla fast i Slann? De var tråkiga redan i 2nd Ed på 80-talet, och då var man tonåring. Kislev Circus däremot är nog det coolaste temat på ett lag i BBs historia!

För att olika tema på mänskliga lag finns redan ett gäng kanske, typ human, norse, brets, amazon, chaos pact. medan kermit har typ inga lag att spela i förutom slann.
  • Kermit Schmermit ;)
  • Nog är grodor roligare än ytterligare en variant på människor.
  • Cirkus är alltid roligare än det mesta! :)
  • Cirkus är alltid roligare än det mesta! :)
    Du måste uppenbarligen träffa @mikethemachine. Han bevisar snabbt hur fel det uttalandet var.
    Cirkus är alltid roligare än det mesta! :)
    Du måste uppenbarligen träffa @mikethemachine. Han bevisar snabbt hur fel det uttalandet var.

ja, han jonglerar inte ens utan typ visar videos 'där är jag med typ två sekunder totalt om du tittar noga'
  • Hehe. Jag jobbar ganska ofta med cirkus och många av mina vänner är cirkusartister. Antagligen därför temat ligger mig så varmt om hjärtat. Grodor? Inte lika personligt intresse ;)
  • edited June 2019
    Men är verkligen detta:
    GCg1.jpg
    Bättre än det här:
    NateFrogTeam.jpg???

Hur som, om man är cirkusfrälst kan man ju alltid köpa cirkuslaget från gaspez 403_A.jpg
  • Jag ogillar (läs hatar) verkligen att Slann bytt tema till Kislev Circus. De fick hellre försvinna från GW's regler (men fortsatt vara NAF-godkända) än att återanvända dom på ett så dåligt sätt.
  • Då båda alternativen finns så passar det alltid någon....
  • 20181104_144230.jpg
    nä grodor ska det vara
  • coma wrote: »
    Jag ogillar (läs hatar) verkligen att Slann bytt tema till Kislev Circus. De fick hellre försvinna från GW's regler (men fortsatt vara NAF-godkända) än att återanvända dom på ett så dåligt sätt.
    Här kommer en för historieböckerna: Jag håller helt med @coma.
Sign In or Register to comment.