GW-anställd berättar om BloodBowls-framtid (dåligt aprilskämt)

edited April 2014 in Blood Bowl
grym intervju med före detta anställd på GW. Tråkigt att höra va han säger asså :(

http://zlurpcast.com/category/episodes/episodes/special-update-the-future-of-blood-bowl-former-gw-employee-tells-all/

Comments

• edited April 2014
    nu har cia varit framme...
    podden är bara en enda stor rickroll...

EDIT: nån som sparat den?

EDIT2: fan va ja e långsam
  • Hahaha bra Roland xD
  • hahahahahaha YES!!! nån gick på den! Wohooo :D haha
  • Jag startade den och gick på toaletten. Svor över att det var något fel, gick tillbaks till datorn och konstaterade att jag inte gjorde ett misstag som slutade lyssna på deras podcasts. Hade jag inte sett detta hade jag säkert slösat tid på att lyssna genom något framöver någon gång och sålunda slösat mer tid.
  • Jag tycker iofs de har blivit bättre nu för tiden. De pratar ju faktiskt om Bloodbowl numera!
  • Jag gillar zlurpcast. Men det är mer skoj än nyttig blood bowl-info oftast.
  • Zlurpcast är en inblick i USAs bloodbowl community. Jag önskar vi hade något sådant här. Det coolaste är ju när Zlurpcast snackar om Team Sweden och Joe Nas.
  • jag har ingen koll på podcasts.
    Försökte lyssna på 3db nån gång, men det var bara en massa struntprat...
  • 3DB är gulliga myssnubbar som småpratar om Blood Bowl. Tydliga återkommande segment och tight release schema. Jag diggar dem.
  • 3db är den enda jag stått ut att lyssna på. Roligt för deras lokala ligor med den uppdateringen dock. Det enda zlurpcast jag hört på senare tid var någon tramsig låt så att de blivit bättre ser jag som motbevisat.
  • Dom är ju redan perfekta, då går det inte att bli bättre.
  • Orca cola cast är rätt bra:http://orcacolacast.libsyn.com/. De fokuserar lite mer runt spelet på pc (det som Cyanide har gjort) än de andra podcastsen.

Orca Cola är den största(?) online ligan med runt 300 coacher som spelar, har nästan vunnit den med nurgle (förlorade sista matchen) och jobbar mig just nu uppåt med chaos dwarfs. Vill ni spela i en organiserad liga på pc så är den bland de bättre.
  • @skoberget är cyanidspelet helt buggfritt mot lrb6? Jag känner mig lite svältfödd på att spela emellanåt.
  • Jag installerade Cyanide BB igen igår, efter det att jag upptäckt en mod som gör allt mycket tydligare i spelet. Nya modeller och skins, tydligare planer och annat smått och gott. Spelet ser klart mycket bättre ut och det är mycket lättare att se skillnad på gubbarna.
  • helllstrom: Är du snäll och postar länken till modden.
  • @thursablot : Den är inte bugfri över huvudtaget, men spelbar om man inser att den är som den är. Alla starplayers finns inte, vissa skills fungerar lite fel, förlängning fungerar annorlunda, etc.
  • @thursablot Som Lard sa så är det lite buggar.
    Det största problemet är väl att inte alla starplayers finns vilket är lite irriterande för en del lag som saknar sina bästa starplayers.
    Tror förlängning i spelet fungerar som så att det läggs på 4 turns till och man fortsätter från den position man är (väldigt osäker då jag bara har spelat förlängning en gång - i ligor så blir ju oavgjort just oavgjort).

Tror att de flesta skills är korrekta:
    Det jag kommer på är kick (man får inte välja om man ska halvera resultatet - det halveras alltid).
    Man får slänga bomber om man använder jump upp.
    Break tackle används alltid på första dodgen oavsett om det behövs eller inte.
    Annars kommer jag inte på något vad det gäller just skills (vampyrer har tydligen lite buggar med bloodlust ibland men inte så insatt där).

Överlag så fungerar det ändock bra - speciellt om man jämför med hur det var från början.
  • @skoberget break tackle lät ju som en ganska extrem bug. Gällande star players blir det värst för lag som tvingar ned sitt team value och lever på det så man kan hoppas stuntylagen har sina i alla fall. Trist med de andra också. Kommer det inte en bb2 i år förresten? Kanske bör vänta på den då för AI'n har jag förstått var rent ut usel.
  • Jag tror man kan gå in i några inställningar för Break tackle...
  • Break tackle buggen blir väldigt jobbig för lag som använder den flitigt. Dubbel dodga en saurus in i en cage eller liknande blir inte lika lockande.
    Lite osäker på starplayers då jag bara har koll på de lag jag spelar mest med.
    Vet iaf att Deeproot, Morg och Ripper är med för stunties.

BB2 ska komma till hösten vad det verkar. Kvalitén på spelet låter jag dock vara osagt tills det har släppts, skulle inte förvåna mig om de bara satsar på yta och glömmer att göra spelet funktionellt. Sen så ska det släppas med enbart 10(!) lag från början tror jag det var. Vilket känns lite idiotiskt när de nu lyckats få med nästan alla spel i ettan - så går de tillbaka till få lag igen - DLC pengar som de vill håva in antar jag.
    AIn är kass, lite som att ta godis från en 2 dagars bebis - bra för nybörjare kanske men för en 'vanlig' spelare så är det bättre att spela mot mänskligt motstånd.
  • edited April 2014
    Det finns andra skillnader mellan Cyanidspelet och det vi kallar BB, men kanske inte så viktiga. Man deklarerar t ex inte pass action innan man börjar mova.

BB2 har funnits som Beta ett tag, men är ganska svårhanterat, och sist jag körde det fanns det bara för 7mannalag.
  • edited April 2014
    Men man kan ju välja att tvinga datorn att fråga om skills ska användas? Man kan ju t.ex. hellre missa en svår pass än fumla den. Har iofs noll koll på om det är det här som är buggen i sig.

Och ska det inte finnas en bättre AI som spökar på nätet någonstans? Men jag är ganska datorkass så jag vill liksom inte rodda med saker så allt fukkar upp och sen är det stört omöjligt att ens få tillbaka det gamla sättet.
  • khanmank wrote: »
    Men man kan ju välja att tvinga datorn att fråga om skills ska användas? Man kan ju t.ex. hellre missa en svår pass än fumla den. Har iofs noll koll på om det är det här som är buggen i sig.
    Gäller inte alla skills dock. En skill som dodge t.ex är jag lite tveksam till om det går att ställa in a datorn ska fråga - tror det är on eller off vilket är dumt - kan t.ex inte välja att bli nedslagen istället för att riskera att bli surfad.
    Det är ett bra tips att gå in och välja 'fråga om det ska användas' på många skills. T.ex så är Piling on förvalt att man alltid gör det...
    Just pass tror jag det är så dumt så du väljer innan du passar om du vill använda pass (alltså inte efter att man har rullat tärningarna).

Man lär sig hantera de problem som finns tycker jag, sen är det ju lika för motståndaren också.

• Det borde ju vara lite villkor på dodge egentligen.
    Jag menar, det är ju oftast alltid bra att använda, förutom om du riskerar att surfas eller chainpushas. endast då borde man få frågan...
  • Pass vet jag att jag fått den att fråga efter. Får kolla när jag hinner typ.
  • Å, fan Skoberget jag spelar också i orcacola har placerat mig 5:a som bäst med skaven. Jobbar nu med highelves.

Angående skills så går det att ställa in att datorn ska fråga på alla skills. Ej provat på dodge, dock.
  • khanmank wrote: »
    Pass vet jag att jag fått den att fråga efter. Får kolla när jag hinner typ.
    Jag tror dock att den frågar innan du slår första slaget vilket inte är riktigt som det ska vara, man vill ju gärna veta vad man slagit innan man bestämmer sig för om man ska använda pass eller inte.
    Skuld wrote: »
    Å, fan Skoberget jag spelar också i orcacola har placerat mig 5:a som bäst med skaven. Jobbar nu med highelves.

Angående skills så går det att ställa in att datorn ska fråga på alla skills. Ej provat på dodge, dock.

Coolt, jag heter dock Caracarn där - Vad kör du med för nick? (leder för tillfället 2A med chaos dwarf).
  • Skoberget wrote: »
    Jag tror dock att den frågar innan du slår första slaget vilket inte är riktigt som det ska vara, man vill ju gärna veta vad man slagit innan man bestämmer sig för om man ska använda pass eller inte.

Jag var också övertygad om att den frågade innan passen tills någon på Superbrawl visade mig en screenshot på hur det ser ut nu.
    Tydligen har någon uppdatering ändrat det så att man vid frågan om man vill använda pass får se både vad man behöver för resultat och vad man fick på tärningen.
  • @skoberget jag nickar Robbo och ligger 3:a i 2c med highelves.

@duckwing det var jag som visade dig den screenshotten, om jag hade varit en skicklig människa hade jag kunna få in den här...
Sign In or Register to comment.