GW-anställd berättar om BloodBowls-framtid (dåligt aprilskämt)
grym intervju med före detta anställd på GW. Tråkigt att höra va han säger asså
http://zlurpcast.com/category/episodes/episodes/special-update-the-future-of-blood-bowl-former-gw-employee-tells-all/
http://zlurpcast.com/category/episodes/episodes/special-update-the-future-of-blood-bowl-former-gw-employee-tells-all/
Comments
podden är bara en enda stor rickroll...
EDIT: nån som sparat den?
EDIT2: fan va ja e långsam
Försökte lyssna på 3db nån gång, men det var bara en massa struntprat...
Orca Cola är den största(?) online ligan med runt 300 coacher som spelar, har nästan vunnit den med nurgle (förlorade sista matchen) och jobbar mig just nu uppåt med chaos dwarfs. Vill ni spela i en organiserad liga på pc så är den bland de bättre.
http://www.moddb.com/mods/blood-bowl-community-content-pack
Det största problemet är väl att inte alla starplayers finns vilket är lite irriterande för en del lag som saknar sina bästa starplayers.
Tror förlängning i spelet fungerar som så att det läggs på 4 turns till och man fortsätter från den position man är (väldigt osäker då jag bara har spelat förlängning en gång - i ligor så blir ju oavgjort just oavgjort).
Tror att de flesta skills är korrekta:
Det jag kommer på är kick (man får inte välja om man ska halvera resultatet - det halveras alltid).
Man får slänga bomber om man använder jump upp.
Break tackle används alltid på första dodgen oavsett om det behövs eller inte.
Annars kommer jag inte på något vad det gäller just skills (vampyrer har tydligen lite buggar med bloodlust ibland men inte så insatt där).
Överlag så fungerar det ändock bra - speciellt om man jämför med hur det var från början.
Lite osäker på starplayers då jag bara har koll på de lag jag spelar mest med.
Vet iaf att Deeproot, Morg och Ripper är med för stunties.
BB2 ska komma till hösten vad det verkar. Kvalitén på spelet låter jag dock vara osagt tills det har släppts, skulle inte förvåna mig om de bara satsar på yta och glömmer att göra spelet funktionellt. Sen så ska det släppas med enbart 10(!) lag från början tror jag det var. Vilket känns lite idiotiskt när de nu lyckats få med nästan alla spel i ettan - så går de tillbaka till få lag igen - DLC pengar som de vill håva in antar jag.
AIn är kass, lite som att ta godis från en 2 dagars bebis - bra för nybörjare kanske men för en 'vanlig' spelare så är det bättre att spela mot mänskligt motstånd.
BB2 har funnits som Beta ett tag, men är ganska svårhanterat, och sist jag körde det fanns det bara för 7mannalag.
Och ska det inte finnas en bättre AI som spökar på nätet någonstans? Men jag är ganska datorkass så jag vill liksom inte rodda med saker så allt fukkar upp och sen är det stört omöjligt att ens få tillbaka det gamla sättet.
Det är ett bra tips att gå in och välja 'fråga om det ska användas' på många skills. T.ex så är Piling on förvalt att man alltid gör det...
Just pass tror jag det är så dumt så du väljer innan du passar om du vill använda pass (alltså inte efter att man har rullat tärningarna).
Man lär sig hantera de problem som finns tycker jag, sen är det ju lika för motståndaren också.
Jag menar, det är ju oftast alltid bra att använda, förutom om du riskerar att surfas eller chainpushas. endast då borde man få frågan...
Angående skills så går det att ställa in att datorn ska fråga på alla skills. Ej provat på dodge, dock.
Coolt, jag heter dock Caracarn där - Vad kör du med för nick? (leder för tillfället 2A med chaos dwarf).
Jag var också övertygad om att den frågade innan passen tills någon på Superbrawl visade mig en screenshot på hur det ser ut nu.
Tydligen har någon uppdatering ändrat det så att man vid frågan om man vill använda pass får se både vad man behöver för resultat och vad man fick på tärningen.
@duckwing det var jag som visade dig den screenshotten, om jag hade varit en skicklig människa hade jag kunna få in den här...