Turnering i Sundsvall 15-16 December.
Går av stapeln 09:00 lördag 15 december i Navet SK´s lokal i Sundsvall. Vi är för närvarande 9 anmälda med ett par "kanske" som ansluter i sista stund. Om det finns fler i krokarna som skulle vara sugen att lira så maila mig på joel.thungren@outlook.com
Comments
Ni har inte gjort någon reklam på Orion va?
Jag är intresserad av att möta fler spelare i Sundsvall så skicka gärna ett PM.
https://www.thenaf.net
@Inforthepain Jag har nyligen återupptagit Blood Bowl-spelandet i brädspelsformat och slängde mest ihop denna turnering på skoj då jag skulle upp till stan inför jul. Jag tror att det var bra att den inte blev NAF-kopplad just då, det var några nybörjare med och några ringrostiga som annars inte skulle resa för att spela Blood Bowl eller om den känns för "seriös" och då fick chans att rosta av sig. Jag har fått mersmak nu och kommer försöka resa iväg på turneringar. Ska även försöka organisera ännu en turnering i Sundsvall till våren. Om livspusslet tillåter dvs.
@Stareater Precis, jag har ju skummat igenom många olika turneringsupplägg innan jag anordnade denna, och kände att jag ville göra lite på mitt sätt. Men lärdomar är dragna, både bra och dåliga så förhoppnigsvis blir det bättre nästa gång. MEN jag gillar skarpt delen med att dela ut ett antal random skills. Blir en del spännande kombinationer och man kan tvingas lära sig använda skills man annars aldrig använder.
Vad jag vet så var det ingen som tjänade överdrivet mer än någon annan på det.
I slutändan är det ändå "Nuffle" som avgör vem som ska vinna :P
Så sant, det är alltid nuffle som står för ens förluster. Dock finner jag det roligare om nuffle gör det först under matchen och inte innan turneringen startar...
I dylika regler med random skills skulle jag spela norse eller dwarfs (kanske brettonians eller dark elfs) för att vara garanterad att ha nog med block. Alla lag utan block skulle automatiskt gå bort. Detta gör att sådana regelpack, om än roliga, kraftigt begränsar vilka lag man kan ta om man seriöst tänker sig gå för vinst.
Doubt turneringarna i Umeå har liknande problem med sina regler om att man bara får sätta 2 skills av samma sort i hela laget, det missgynnar vissa lag mycket (lizardmen, amazons) medan det inte påverkar andra lag speciellt mycket över huvudtaget (wood elfs) så om man går för vinst där tar man nog inte de missgynnade lagen.
Jag finner det roligare om flerlag är spelbara och det är bra om arrangörer av turneringar är medvetna om hur potentiella deltagare ser på deras regler.
Nu har jag inte tänkt att det måste vara dessa regler varje gång jag anordnar något, jag har aldrig satt upp en "större" turnering förut och då den inte var knuten till NAF eller någon annan organisation så tänkte jag kan jag kunde testa att köra så. Hade folk varit negatvit inställd till det innan turneringen hade jag säkert ändrat det.
Bra jobbat med att dra ihop och arrangera något! Hoppas att du, och alla nya och ringrostiga deltagare fick blodad tand och vill spela mer Blood Bowl!
ser inget problem med den här typen av turneringar, finns det folk som vill ha det och spela det så åker dem dit.
sen finns det folk som bara vill åka om turneringen är naf-sanktionerad så att en får rating (bland annat jag nu för tiden, var det inte i början men har halkat dit :P)
så på det stora hela tycker jag det bara är positivt med fler turneringar
Kul att fixade turnering! Jag visste inte ens om att det fanns en grupp som hette Blood Bowl Sundsvall! Har iaf bett om insläpp nu