Reserves Rumble

edited November 2018 in StockBowl
Jag har i samarbete med @Juiblex öppnat upp RR för anmälan. Öppen för alla lag som inte är i/kommer till slutspel.

Kom ihåg att ni behöver redrafta enligt gällande regler, jag eller annan comish kan hjälpa er med det.
«1

Comments

• Men även för lag som inte spelat i ligan?
  • Ja alla lag är välkomna oavsett vilken liga de spelat eller inte spelat i.
  • Några specialregler för denna gång?
  • Nej, vanliga BB regler gäller
  • Spännande lineup än så länge.
    Elf
    Elf
    Groda (jag)
    Elf

Undrar vad jag får möta?
  • fast det är;
    Dark elf
    Wood elf
    groda
    Wood elf

Så inte bara elf ;)
  • Elf som Alv.......
  • Jag var tvungen att anmäla mitt High Elf-lag.
    ResELFs Rumble!
  • Ett litet problem: Rond 7 slutar den 2/12, sista anmälan till RR är 1/12. Hur kan man vara säker på vilka lag som går till slutspel om några matcher inte är spelade vid er deadline?
  • En gång i tiden var det så att det bara var lag som inte var med i den vanliga säsongen som fick spela i Reserves Rumble. Jag tyckte det var smart.
  • Ok, en dum fråga.
    Man redraftar alltså innan reserves Rumble?
  • Martin08 wrote: »
    Ok, en dum fråga.
    Man redraftar alltså innan reserves Rumble?
    Bara om läget spelat 10 matcher (eller fler) sedan senaste redraft
    Eller om man begär det själv
  • Pellevin wrote: »
    Ett litet problem: Rond 7 slutar den 2/12, sista anmälan till RR är 1/12. Hur kan man vara säker på vilka lag som går till slutspel om några matcher inte är spelade vid er deadline?

Om det skulle bli så går det alltid att lösa, om någon halkar ur ev finalplats som spelas 2/12.

• Inget Elf-lag anmält ännu!
  • Jag gillar att alla anmälda lag har egen logga
  • Har
    Morn82 wrote: »
    Jag gillar att alla anmälda lag har egen logga

Har man ingen logga får man logga ut!
  • DavidD wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Ett litet problem: Rond 7 slutar den 2/12, sista anmälan till RR är 1/12. Hur kan man vara säker på vilka lag som går till slutspel om några matcher inte är spelade vid er deadline?
    Om det skulle bli så går det alltid att lösa, om någon halkar ur ev finalplats som spelas 2/12.
    Eller så ser man till att problemet inte kan uppstå genom att lägga deadline på kvällen 2/12.
  • Exakt!
    Jag anmäler mig nu.
    Förväntar mig att jag kommer med. :)
  • edited December 2018
    Har inte fått svar från Juiblex men då alla inte kört sina sista matcher ännu är det väl lämpligt att flytta sista anmälningsdagen till söndag.

Ni som vet att ni behöver redrafta får gärna höra av er till mig eller göra det själva om ni kan. Info om redraft: http://bb.marmeladov.com/RedraftManual.pdf

"Re-draft
    A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.

A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.

A team can elect to re-draft at the beginning of any season."
  • edited December 2018
    Man kan alltså välja om man vill redrafta innan reserves rumble serien, eller efter?
  • edited December 2018
    Alla anmälda kommer med :)
  • Om det blir ojämnt antal - hur löstes det tidigare? En (ansvarig) coach kör 2 matcher eller 2 lag?
  • Jag har avstått om det varit udda antal spelare.
  • edited December 2018
    Edit:
    Sista dagen för anmälan. Som det är nu är det 12 lag och jämnt mellan rookie o avancerade lag.
  • Nu är lottningen klar.
  • Bara en liten grej. Kanske ska skickas ett email om detta till alla nya coacher. 12 av 36 som vill vara med på en extra match, tveksamt om alla nya vet vad detta är?
  • Ja! Just det, bra tänkt. Jag har mailat alla@stockbowl.se tidigare men inte fått access av systemet. Är det något du kan göra @razta? Då kan jag (eller Juiblex) se till att alla som vill får vara med o rumbla.
  • DavidD wrote: »
    Ja! Just det, bra tänkt. Jag har mailat alla@stockbowl.se tidigare men inte fått access av systemet. Är det något du kan göra @razta? Då kan jag (eller Juiblex) se till att alla som vill får vara med o rumbla.

Nopes. @pellevin hjälpte mig senast. Jag har inte access till emailen
  • om inte pellevin så kanske @imp ?
  • Tror dock inte att det hjälper att maila alla.

Eftersom ingen underhåller den listan så finns nog inte de nya coacherna med.
Sign In or Register to comment.