Copenhagen team cup

edited November 2018 in Turneringar
Skuld og jeg teamer opp i helgen for Copenhagen Team Cup. En uhellig allians eller match made in heaven? Tiden vil vise.

Morsomme regler med race drafting. En av hver! Første pick får siste pick.

Comments

  • Låter intressant. Väljer ni raser först imorgon?
  • Ja, det trekkes nummer i morgen.
  • Melisqus wrote: »
    Låter intressant. Väljer ni raser först imorgon?

    yes. och sen tror jag det var något med att en hade 15-20 min att ändra rostern, så det finns redan en färdig roster som förslag att utgå ifrån.
  • HEJJA SVERIGE!!! :D
  • kaju wrote: »
    HEJJA SVERIGE!!! :D

    Men Skuld er vel norsk, eller hva?


  • straume wrote:
    Skuld og jeg teamer opp i helgen for Copenhagen Team Cup. En uhellig allians eller match made in heaven? Tiden vil vise.

    Morsomme regler med race drafting. En av hver! Første pick får siste pick.

    Tror nog att det är en ohelig allians. När det började dra ihop sig så blev jag däckad av feber. Bestämde mig sent i morse att jag åker endå. Hur illa kan det vara att åka 8 timmar i tåg med 38 graders feber tänkte jag. Nu vet jag: illa...

    Hejja svorakarna i morgon!

  • Skuld wrote: »

    straume wrote:
    Skuld og jeg teamer opp i helgen for Copenhagen Team Cup. En uhellig allians eller match made in heaven? Tiden vil vise.

    Morsomme regler med race drafting. En av hver! Første pick får siste pick.

    Tror nog att det är en ohelig allians. När det började dra ihop sig så blev jag däckad av feber. Bestämde mig sent i morse att jag åker endå. Hur illa kan det vara att åka 8 timmar i tåg med 38 graders feber tänkte jag. Nu vet jag: illa...

    Hejja svorakarna i morgon!

    svorak ftw! ner med qwerty!
  • Fick lite inside information. Fick välja lag som nr 11, valde Amazons och PRO Elf.
  • Väldigt spännande. Kul upplägg
  • Det låter som en väldigt bra draft. Amazoner och pro elves är ju 5:a respektive 8:e bästa lag om man tittar på generella NAF-statistiken. Det kommer ju inte finnas kopiöst många dvärglag heller. Vad valdes före?
  • Welf, delf, necro, Norse, lizardmen,slann, undead, underwoeld, nurgle, chorfs
    Enl. Skuld.
    Alltså det här formatet är ju inte som tex Eurobowl när man får alla skillsen på match 1.
  • Vad kör ni för rosters?
  • Skuld -proelf
    12 spelare 2 rr apo
    2 blitzers
    3 catchers
    Thrower
    6 line

    Skills match 1 4 dodge 1 wresle catchers och blitzers. Match 2 diving tackle på blitzer och leader. Match 3 kick wresle lines

    Straume amazon
    12 spelare 4 blitzers roxy och resten Line 2rr apo
    Guard guard, line blitzer D1
    Guard guard, blitz x2
    Guard, block blitz line D3
  • Jag vann match 1 2-0 mot undead. Straume fick 1-1 mot vamps. Så lagseger!
  • Amazontostern är nästan identisk med den jag grubblat på inför SnowBowl. Tänkte ta Wrestle istället för sista Blocken, annars är den spot on.
  • drömde att ni vann med orcs och human. så eftersom ni inte spelar de lagen kommer ni inte vinna.
  • Förlust på sista. skuld och Straume får redovisa
  • Team skvulp förlorade inte mot någon dansk. Det räckte ändå bara till en 4:e plats. Då miss Sweden gick in och totaldängde mig i sista matchen.
    Jag fick 2-0-1 helt ok
    Straume obesegrad med 0-3-0. Coma would have been proud
  • edited November 2018
    Pellevin wrote: »
    Amazontostern är nästan identisk med den jag grubblat på inför SnowBowl. Tänkte ta Wrestle istället för sista Blocken, annars är den spot on.

    Det er en riktig god roster, og Roxanna gjør jo som hun vil der ute. Problemet er at det blir litt tynt....9, 10 og 10 spillere til andre omgang i mine tre kamper. Det blir ikke lett å stå imot.
  • Tack, vi får se vad jag tar med till Ludvika.
  • Her er rekkefølgen i draften:
    1: Wood Elves
    2: Dark Elves
    3: Necromantic
    4: Norse
    5: Lizardmen
    6: Undead
    7: Slann
    8: Chaos Dwarfs
    9: Nurgle
    10: Underworld
    11: Amazon
    12: Skaven
    13: Orc
    14: Elves
    15: Human
    16: Dwarf
    17: Bretonnians
    18: Chaos renegades
    19: Vampires
    20: High Elves
    21: Chaos
    22: Goblin
    23: Khemri
    24: Halfling
  • Blev Khorne och Ogres inte valda?
  • Kul grej med draft av ras. Vi borde testa det på någon turnering i Sverige.
  • Pellevin wrote: »
    Blev Khorne och Ogres inte valda?

    Stemmer
Sign In or Register to comment.