Turneringsåret 2019

2

Comments

  • nja?
    det är ju inte en turnering. är ju dock en tråd om turneringar. men under "Turneringar" borde väl bara själva turneringarna ligga?
  • Pellevin wrote: »
    Btw, borde inte denna tråd ligga under rubriken "Turneringar"?

    Jo, det tycker jag.
  • Konventet i Stockholm som skulle vara utgöra ramen för bl a en BloodBowlturnering har flyttats till augusti/september. Trist att vänta, men kan bli positivt då Casa Pellevin kanske hinner öppna på nytt.
  • Pellevin wrote: »
    Konventet i Stockholm som skulle vara utgöra ramen för bl a en BloodBowlturnering har flyttats till augusti/september. Trist att vänta, men kan bli positivt då Casa Pellevin kanske hinner öppna på nytt.

    DET VAR VÄL PÅ TIDEN
  • Vad är det för konvent?
  • Jag vet inte om jag har rätt att berätta om det. Fråga @Buckan om du vill veta mer.
  • Åhå, ett hemligt konvent alltså :P
  • edited January 2019
    Lagturnering i Örebro kommer gå av stapeln den 18-19 maj, håll det datumet!
  • Lard wrote: »
    Lagturnering i Örebro kommer gå av stapeln den 18-19 maj, håll det datumet!
    Hur stora lag?
  • Hur stora lag?
    3 eller 4, ej bestämt idag, bestäms nog nästa vecka
  • Faan, vill men kan inte. Jävla schema jag har i år.
  • edited January 2019
    Lagturnering låter kul, hur fungerar det?
  • DavidD wrote: »
    Lagturnering låter kul, hur fungerar det?
    Regler kommer nästa vecka, men se världscupen i dornbrink för en generell idé

  • Vi kan väll lägga in pouring rain 31/8 -1/9 i listan
  • @Lard och @Kaju är lagturneringen den turnering som det pratats om tidigare i Örebro eller kommer det att komma en till turnering under 2019 i Örebro?
  • Melisqus wrote: »
    @Lard och @Kaju är lagturneringen den turnering som det pratats om tidigare i Örebro eller kommer det att komma en till turnering under 2019 i Örebro?

    Det kommer kanske även ett närkebowl, vi får se. Örebro PEPP!

  • Det är troligt att det blir en Buzzqvarna 2519-turnering i Umeå under augusti månad.
  • edited January 2019
    Uppdaterade @Melisqus första post med Buzzqvarna och Undead Bowl och formaterade tabellen för ökad läsbarhet #Adminpower
  • Kul, ser fram emot lagturnering! :D
  • Tycker ni att kalendern (som ej ses på mobilversionen av forumet) har spelat ut sin roll och bör ersättas av denna (och framtida liknande) tråd?
  • Mago wrote: »
    Tycker ni att kalendern (som ej ses på mobilversionen av forumet) har spelat ut sin roll och bör ersättas av denna (och framtida liknande) tråd?

    jag har aldrig kollat kalendern och vad jag fattat som är det bara några som kan lägga till?
  • så ja, för mig är kalenderfunktionen onödig
  • Det går att ge flera access att lägga till, men om ingen kollar är det ju onödigt...
  • Mago wrote: »
    Tycker ni att kalendern (som ej ses på mobilversionen av forumet) har spelat ut sin roll och bör ersättas av denna (och framtida liknande) tråd?

    Jag ser kalendern för mer bestämda saker och denna tråden var mest tänkt för att planera in turneringarna så att de inte ligger för nära varandra. Så att inte det planeras två turneringar i Sverige samma dag vilket har hänt tidigare.
  • Melisqus wrote: »
    Mago wrote: »
    Tycker ni att kalendern (som ej ses på mobilversionen av forumet) har spelat ut sin roll och bör ersättas av denna (och framtida liknande) tråd?

    Jag ser kalendern för mer bestämda saker och denna tråden var mest tänkt för att planera in turneringarna så att de inte ligger för nära varandra. Så att inte det planeras två turneringar i Sverige samma dag vilket har hänt tidigare.

    Jupp, håller med.

  • Jag kollar uteslutande forumet på mobilen, så jag ser aldrig kalendern ändå.
  • emilskaya wrote: »
    Jag kollar uteslutande forumet på mobilen, så jag ser aldrig kalendern ändå.

    Bara att importera den till mobilen då och få påminnelser om att anmäla sig.
  • 16-17 november blir det gB4Bg
  • edited February 2019
    Danish Open 2019 (1-2 juni), Köpenhamn.
    https://www.bloodbowl.dk/?event=danish-open

Sign In or Register to comment.